2018-09-12, 15:20
Medlem
mr.demons avatar
Snart är det GGG vs Canelo 2. Vem har ni? Jag håller på GGG, men tror att 100 att Canelo får vinsten om han inte knockas.
Citera
2018-09-12, 15:51
Medlem
Krongjorts avatar

Blir glad oavsett vem som vinner. En bra match med två mycket bra boxare. Båda två förlitar sig mycket på att sätta press på motståndaren, samt hög slagstyrka, även att båda har mycket erfarenhet.
Senast redigerad av Krongjort 2018-09-12 kl. 16:49.
Citera
2018-09-12, 22:31
Medlem
Mx_1337s avatar
Vad tror slugger-panelen om Adonis Stevenson vs ukrainaren Gvozdyk, då?
Sistnämnda ett betydligt mindre namn i det sammanhanget men Stevenson är inte ung längre heller.
Citera
2018-09-12, 22:46
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Vad tror slugger-panelen om Adonis Stevenson vs ukrainaren Gvozdyk, då?
Sistnämnda ett betydligt mindre namn i det sammanhanget men Stevenson är inte ung längre heller.
Stevenson på knockout inom 8 ronder. Även om han inte ung längre så har han fortfarande mycket power i sin vänster som jag inte tror Gvozdyk kommer klara av att ta i mot.
Citera
2018-09-13, 07:10
Medlem
Hoppas och tror att Golovkin får upprättelse efter förra rånet när Oscar sprang iväg i rånaluva.. Men skulle inte förvåna mig ett skit om det blir en Draw igen...
Citera
2018-09-13, 15:44
Medlem
paras0nics avatar
En intressant boxare som också skall fightas på Canelo vs. Golovkin-galan är Jaime Munguia (30-0 / 25 KO). Född 1996, fyller 22 i oktober, och innehar WBO-bältet i 154lbs divisonen (super-welterweight), han skall möta kanadensaren Brandon Cook (20-1 / 13 KO) i vad som är ”co-main event”.

Det som är anmärkningsvärt med Munguia, är att han har städat av allt motstånd hittils och att han har gått hela 16(!) matcher sen oktober 2016. Jag undrar hur långt han kan gå. Det finns ju en del rävar i 154lbs divisionen så som Lara, Charlo-bröderna, Hurd. Helt klart en intressant talang.. jag antar att han har ambitionen att kliva upp till middleweight men det återstår att se!
Citera
2018-09-13, 16:00
Medlem
Krongjorts avatar

Wow tack för det tipset. En ny talang som är väldigt värd att hålla ögonen på, speciellt som han är så pass ung. Dessutom verkar det då som att han arbetar väldigt hårt. Kudos till dig.
Citera
2018-09-14, 15:11
Medlem
bravehs avatar
Håller inte med om beskrivningen att Khan dominerade hela matchen. Mycket vilja och luft i slagen från Khan men inte mycket bra boxning imo.

Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Nöjt citerar jag mig själv 3 år tillbaka i den här tråden:
Respekt^
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Mot Canelo ja, men detta motstånd lär han betvinga lätt..
Jag står fast vid beskrivningen av Khan som boxaren av glas. Khan är en av de professionella boxare som jag respekterar minst.
Citera
2018-09-14, 18:55
Medlem
paras0nics avatar
Då var det klart. Usyk mot Bellew i Manchester den 10 november (Sky Sports Box Office).

Usyks fyra bälten står på spel. Skjuter från höften och säger att Usyk tar detta på unanimous decision. Ja, jag tror han till och med vinner varenda rond.

https://twitter.com/eddiehearn/status/1040615836464152577?s=21
Citera
2018-09-14, 20:38
Medlem
tatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
En intressant boxare som också skall fightas på Canelo vs. Golovkin-galan är Jaime Munguia (30-0 / 25 KO). Född 1996, fyller 22 i oktober, och innehar WBO-bältet i 154lbs divisonen (super-welterweight), han skall möta kanadensaren Brandon Cook (20-1 / 13 KO) i vad som är ”co-main event”.

Det som är anmärkningsvärt med Munguia, är att han har städat av allt motstånd hittils och att han har gått hela 16(!) matcher sen oktober 2016. Jag undrar hur långt han kan gå. Det finns ju en del rävar i 154lbs divisionen så som Lara, Charlo-bröderna, Hurd. Helt klart en intressant talang.. jag antar att han har ambitionen att kliva upp till middleweight men det återstår att se!
Hur kan jag missat han,jag som är sån boxning nörd.
jag tror att Canelo vinner på poäng tyckte första fighten var jämn
Citera
2018-09-15, 10:56
Medlem
mr.demons avatar
I kväll smäller det?? Klockan 8 amerikansk tid GGGvs Canelo. Undrar om Oscar slår klackarna i taket om fighten går tiden ut och Canelo får vinsten igen.
Citera
2018-09-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
I kväll smäller det?? Klockan 8 amerikansk tid GGGvs Canelo. Undrar om Oscar slår klackarna i taket om fighten går tiden ut och Canelo får vinsten igen.
Kan bara hoppas för sportens skull att poäng domarna kommer ifrån andra länder än USA. Vill fan inte se ett rån till. Hoppas GGG vinner på KO rond 8.
Grym gala hur som. Stor skam att inte viaplay har rättigheterna. Har försökt vid flertal tillfällen få dem att berätta hur de tänker runt boxningen. Alla annan sport typ Champ L, NHL , F1, P. L mm går man ut och lockar kunder hur långa avtal man har, men när det gäller boxning är det tyst.. Trista och helt profillösa galor från Tyskland byter jag bort alla dar i veckan mot nattens...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in