2018-09-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Iofs tror jag inte de är så avancerade, men vanligen brukar de väl komma med sådana här avståndstagande typ dagen efter om det t.ex. i Aktuellt sagts något ”olämpligt”. Jag tror inte den ansvarigeutgivaren normalt sitter som en hök och bevakar varje direktsändning.
Undrar om regimen även har en ”hotline” till SVT, likt den de skaffat sig hos Google m.fl.
Klart de har en hotline till SVT.
Skulle statsfinansierade och regimtrogna SVT vara mindre underkastat än ett privat utländsk företag?

För att få lite perspektiv på hur den demokratifientliga vänsterregeringen arbetar på detta område kan man läsa om hur de med hjälp av SÄPO stängde ned Sverigedemokraternas websidor 2006, vilket ledde till att sveriges utrikesminister tvingades avgå.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/St%C3%A4ngningen_av_Sverigedemokraternas_webbplats er_2006
Citat:
UD:s och Säpos agerande vid stängningen kritiserades från flera håll. Publicistklubbens ordförande Stig Fredrikson kallade det hela "oerhört anmärkningsvärt"[2] och sade att det "verkar som om yttrandefriheten får ge vika för utrikespolitiken".[2] Även pressombudsmannen Olle Stenholm var starkt kritisk och jämförde händelsen med den svenska censurlagstiftningen under andra världskriget.[3] Folkpartiledaren Lars Leijonborg anmälde ärendet till riksdagens konstitutionsutskott, för att utreda om UD:s agerande inneburit brott mot tryckfrihetsförordningen

Underskatta inte hur avancerade och utstuderat SVT jobbar. Glöm inte heller Sossarnas IB-affär, som med dagens situation har ett betydligt starkare incitament än då.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
"Under kvällen har det också rests frågor om att jag har ”gillat” två SD-kritiska artiklar på twitter 2017 och 2014. Jag vet att jag läst artiklarna men jag har inte förrän i dag varit medveten om att jag också kommit åt att gilla dem."

Det här kan tyckas roligt. Men det visar också att hon inte tvekar en sekund att ljuga.

Och hon har alltså varit ansvarig utgivare på SVT i ett decennium för olika tunga program.

Hehe, vad är det där för dåre? "kommit åt"
Citera
Medlem
Rapport nu på SVT1. Får vi höra nyheten där?
Citera
2018-09-08, 22:31
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Många, sannolikt en majoritet akademiker och därtill en ansenlig del av den övre Mede klass som i sin egenbild ser sig som "bildad", förfasas över "rasisterna" och över "fascisterna" i nationalkonservativa partier som SD, Afs & MED och stödjer själva helhjärtat den globalism som är herrar till såväl SVT, som till Moderaterna och Vänsterpartiet.

Den s.k. "bildade" Mede klassen, är förutsättningen för Marxisternas järngrepp över inte bara Public Service SVT / SR utan över hela det svenska media-lammskapet.

Mede klassen, möjlig-gjorde med sitt tysta samtycke kommunisternas "Långa vandring genom institutionerna" och Vänsterns maktövertagande av all statlig förvaltning och av hela utbildningsapparaten i Sverige.
Så då är alltså den konservativa katoliken Clodius "marxist"! Ridå!
Citera
2018-09-08, 22:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Intämmer att det behövs en full pudel, en ursäkt och säga att man gjorde fel. SVT får allt hårdare kritik från alla håll just nu och försöker desperat rädda ansiktet. Tror vi kan ha en undertecknad ursäkt på bordet i morgon fm.
Oavsett vad som pudlas eller inte så tror jag det gått så långt att vi kommer att få en parlamentarisk utredning om avsaknaden av neutralitet inom Public Service.

Vilket jag naturligtvis välkomnar som ett delmål i den långa marschen mot den slutgiltiga lösningen på Public Service-frågan. Nedläggningen.
Citera
2018-09-08, 22:32
Medlem
S.Kandals avatar
Det vore på sin plats att granska samtliga twitter-gillande för de anställda på svt. Här granskas första bästa och trillar dit med en gång. Knappast ett lyckligt sammanträffande.
Citera
2018-09-08, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, Landahl skrev också att hon insåg att de borde ha frågat Åkesson vad han menade i stället för att bara ta avstånd från det han sa. Det var en rejäl pudling.

Att SVT som företag vidhåller att de inte gjort något fel är inte konstigt. Så gör alla företag tills dess de överbevisas om motsatsen.
1. Åkesson förklarar exakt vad han menar om man lyssnar på hela resonemanget. Vad finns det att fråga. Hur kan det då vara en "rejäl pudling"?

2. SVT är inget vanligt företag. Det är snarare en statlig myndighet. Är man myndighet som lever av skattebetalare så ska man vara transparent och erkänna sina fel. Man ska vara prestigelös och ödmjuk inför folket.
Senast redigerad av frasselito 2018-09-08 kl. 22:36.
Citera
2018-09-08, 22:33
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Men han har ju rätt. Invandrare är väl inte svenskar? Är alla som flyttar till Irak kurder?

Åkesson får kritik för ett plumpt uttalande. Han skulle inte sagt att de hör inte hemma här och måste integreras utan istället att de skulle aldrig kommit hit. Åkesson vägar inte säga det. Därför går min röst till Sveriges framtid och ungdomarna, AfS.
Citera
2018-09-08, 22:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vore ju bara att lyssna färdigt på hans monolog som blev en dialog när rödtotten la sig i. Efterhandskonstruktion!

Landahl medgav i efterhand att hon gjorde fel. Vad mer begär du? Att hon ska ta på sig tagelskjorta?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Buhu, jag är missförstådd och alla i hela världen är emot mig. Nu vill jag inte vara med längre eftersom alla är så dumma mot stackars lilla mig. Jag tänker i likhet med Jimpa sätta på.mig dubbla offerkoftor och som den ynkligt sköra porslinsdocka jag är ska jag bojkotta Samtiden. Ha, där fick ni allt!
Du vet att kommunistkärringen på SVT fick avgå va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Hur kom miljöpartiet in i diskussionen? Du kan inte ens föra en diskussion. Även om du har rätt i att en miljöpartist inte tog i hand så tar det inte bort det faktum att Sverigedemokraterna är ett kvinnofientligt parti.

Om SD är ett kvinnofientligt parti vad är då Miljöpartiet? En kvinnohatande parti åtminstone.. vi ska se om vi inte kan hitta något ännu värre epitet..
Citera
2018-09-08, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du vet att kommunistkärringen på SVT fick avgå va?
Du vet att du egentligen far med osanning nu va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in