2018-09-08, 22:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tycker jag inte. Att SVT tar bort vänsterhoran beror på att hon haft politiska åsikter på tweets tidigare, inte att hon förvrängt JÅ uttalande och fördömt det. Man måste göra avbön för rätt sak!

Hon pudlade för rätt sak. Hon skrev att hon borde ha frågat Åkesson vad han menade i stället för att ta avstånd från hans uttalande.
Citera
2018-09-08, 22:24
Medlem
Har det någonsin förekommit att någon "råkade" göra något inom media som varit till SD:s förmån snarare än nackdel? Man tycker ju att det borde ske någon gång om det verkligen var misstag det rörde sig om.
Citera
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Herregud o tala sanning
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Att agera direkt på nätet har ställt till det för många. Det känns bra för stunden men finns registrerat för evigt.
Jag trodde faktiskt att propagandaarbetarna på Public Service var smartare än så här. Att dom hade lite regler om att inte visa sina vänstersympatier offentligt, av rent taktiska skäl. Men jag hade uppenbarligen fel.
Citera
2018-09-08, 22:25
Medlem
"Under kvällen har det också rests frågor om att jag har ”gillat” två SD-kritiska artiklar på twitter 2017 och 2014. Jag vet att jag läst artiklarna men jag har inte förrän i dag varit medveten om att jag också kommit åt att gilla dem."

Det här kan tyckas roligt. Men det visar också att hon inte tvekar en sekund att ljuga.

Och hon har alltså varit ansvarig utgivare på SVT i ett decennium för olika tunga program.
Senast redigerad av Noone1 2018-09-08 kl. 22:28.
Citera
2018-09-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hon pudlade för rätt sak. Hon skrev att hon borde ha frågat Åkesson vad han menade i stället för att ta avstånd från hans uttalande.
Vore ju bara att lyssna färdigt på hans monolog som blev en dialog när rödtotten la sig i. Efterhandskonstruktion!
Citera
2018-09-08, 22:28
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja, pudlandet gällde bara några "gilla" på sociala medier & dom vidhåller att tilltaget efter partiledardebatten var helt korrekt. Det här skall dom inte komma undan med.
Intämmer att det behövs en full pudel, en ursäkt och säga att man gjorde fel. SVT får allt hårdare kritik från alla håll just nu och försöker desperat rädda ansiktet. Tror vi kan ha en undertecknad ursäkt på bordet i morgon fm.
Citera
Medlem
Idiotkommentar/resonemang av Åkesson under debatt. Omotiverad politisk markering av SVT. Får man ogilla båda parter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Och i centern finns sharia lagar.

Men SD är givetvis värst Sharialagar och Islamism är ju bara trevliga små inspel i den svenska kulturen som ingen behöver oroa sig över eller bry sig om. Inte ens Gudrun Schyman ville säga något om hedersvåld och sharia när Uppdrag granskning hade det på tapeten för några år sedan. Det är verkligen komiskt med hyckleriet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uyggioj
Jag tar avstånd från japanesas rasistiska uttalande. Vi ska inte behöva se sådana unkna utspel här på forumet.

Buhu, jag är missförstådd och alla i hela världen är emot mig. Nu vill jag inte vara med längre eftersom alla är så dumma mot stackars lilla mig. Jag tänker i likhet med Jimpa sätta på.mig dubbla offerkoftor och som den ynkligt sköra porslinsdocka jag är ska jag bojkotta Samtiden. Ha, där fick ni allt!
Citera
2018-09-08, 22:29
Medlem
Jimmie Åkesson sa precis i intervju på Expressen att SVT kommer kunna bevaka partiet. Men bojkotten betyder att de inte kommer ha någon tillgång till Jimmie Åkesson under valvakan. Detta eftersom SVT fortfarande inte har bett om ursäkt.
Citera
2018-09-08, 22:30
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jo, unga arga män kanske imponeras av Åkessons primadonna fasoner, men mn med bildning förfasas.

Många, sannolikt en majoritet akademiker och därtill en ansenlig del av den övre Mede klass som i sin egenbild ser sig som "bildad", förfasas över "rasisterna" och över "fascisterna" i nationalkonservativa partier som SD, Afs & MED och stödjer själva helhjärtat den globalism som är herrar till såväl SVT, som till Moderaterna och Vänsterpartiet.

Den s.k. "bildade" Mede klassen, är förutsättningen för Marxisternas järngrepp över inte bara Public Service SVT / SR utan över hela det svenska media-lammskapet.

Mede klassen, möjlig-gjorde med sitt tysta samtycke kommunisternas "Långa vandring genom institutionerna" och Vänsterns maktövertagande av all statlig förvaltning och av hela utbildningsapparaten i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in