2018-09-08, 22:10
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Enligt min hemsnickrade OU så får SD26,5%
https://imgur.com/a/qFwL8Yn
Ja där har vi den.
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Du ska rösta på AfS, eller hur? Det går som en röd tråd genom tråden

Ja, det ska jag. Men jag tror att SDs förlust till AfS i det stora hela är försumbar. I en annan tråd har jag gissat 1,2% för AfS.

(FB) Gissa valresultatet för AfS

SD har framförallt tappat till M och KD om jag får gissa.
Senast redigerad av SvenskOpposition 2018-09-08 kl. 22:12.
Medlem
folkgemenskaps avatar
SD verkar ha tappat en 3% sen juni och ligger på 24-25% nu. Finns ju risk att dom tappar förstaplatsen till S. Se till att gå och rösta nu.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Jag håller fullkomligt med dig, AFS har fått SD att skärpa till sig och skärpa till sin politik. Plus att även om jag är SD sympatisör så har jag varit lite rädd för att det blir tabu att granska SD så att de glider igenom som vilket parti som helst och liberaliserar sina positioner, det har AFS satt stop för.

Men när jag har argumeterat med AFS sympatisörer så har det fått det att låta som att man är landsförrädare om man röstar på SD.

Och då ska jag säga att förra valet så röstade jag på Socialdemokraterna, jag håller fortfarande med S i många frågor men invandringen har fått gått först detta valet, så att välja SD har för mig varit en lång process, att då får höra att man inte värnar Sverige från AFS:are har varit riktigt irriterande.

Finns säkert de afs som har helt hjärndöda åsikter och gärna vill gasa folk.men samtidigt finns det säkert vänster väljare som vill kastrera och hänga vita män. Men jag anser mig själv som "vettig"

Kan säga så här

tycker inte illa om muslimer tycker illa om extrema islamister
tycker begreppet ras är löjligt på alla plan
är för jämnlikhet ( men dagens feminism i första världen har gått över styr)
Nej vill inte skicka ut alla invandrare enbart de som inte sköter sig på olika sätt
Visst SD har kanske mjuknat lite, men stödjer sd röstade på dem på kommun känner mest att jag stödjer afs för att de i sin tur kan stödja sd även om jag håller med i afs på mkt
vill inte riva alla moskéer enbart de som stödjer och frodar extremism

tankar på det? Får gärna skriva frågor om andra saker som jag tycker/ inte tycker.

röstar som sagt främst på afs för att de ska kunna röra om i grytan
för att vi behöver skicka ut oönskade individer
för att vi måste granska islamister och moskéer som stödjer dem
för att vi ska kunna sätta stopp för böneutrop

hoppas du väljer afs ändå i morgon men om inte så vill jag ändå att sd ska växa så stora som möjligt ha det gött
Senast redigerad av Captinhero 2018-09-08 kl. 22:16.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freshboy
Kan SD ha planerat hela denna skandal? Nobelprisklass i politisk taktik i så fall.

Nu är jag inte så mycket för konspirationsteorier men det hade ju varit väldigt festligt om det var så

Dock så tror jag att Åkesson vet exakt vad han säger och vilken reaktion det skapar, han trodde nog att Annie skulle bli rabiat, vilket ligger nära till hands, men jag har svårt att tro att han ens kunde tänka sig att SVT skulle ta ställning till SD 2 dagar innan valet.

Jag har faktiskt gett SVT beröm över deras opartiskhet under utfrågningarna detta valet, men efter gårdagens debatt så är jag övertygad om att det måste läggas ner.
2018-09-08, 22:16
Medlem
Elohirs avatar
Det är min samlade bedömning med hänsyn taget till deras möten hur många som varit på dem antalet interaktioner på nätet,glöden och kraften i rörelsen, stödröster från m och sd samt att de hade ett sista möte i Stockholm med mellan 1000 och 1500 personer. De är inne i denna stund.
2018-09-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Finns säkert de afs som har helt hjärndöda åsikter och gärna vill gasa folk.men samtidigt finns det säkert vänster väljare som vill kastrera och hänga vita män. Men jag anser mig själv som "vettig"

Kan säga så här

tycker inte illa om muslimer tycker illa om extrema islamister
tycker begreppet ras är löjligt på alla plan
är för jämnlikhet ( men dagens feminism i första världen har gått över styr)
Nej vill inte skicka ut alla invandrare enbart de som inte sköter sig på olika sätt
Visst SD har kanske mjuknat lite, men stödjer sd röstade på dem på kommun känner mest att jag stödjer afs för att de i sin tur kan stödja sd även om jag håller med i afs på mkt
vill inte riva alla moskéer enbart de som stödjer och frodar extremism

tankar på det? Får gärna skriva frågor om andra saker som jag tycker/ inte tycker.

röstar som sagt främst på afs för att de ska kunna röra om i grytan
för att vi behöver skicka ut oönskade individer
för att vi måste granska islamister och moskéer som stödjer dem
för att vi ska kunna sätta stopp för böneutrop

hoppas du väljer afs ändå i morgon men om inte så vill jag ändå att sd ska växa så stora som möjligt ha det gött
Du framstår en som ganska mjuk SDare tycker jag

Men platt skatt skulle jag inte ha något emot..
2018-09-08, 22:19
Medlem
Kollade upp min gissning från tävlingen i juni, den känns väldigt optimistisk just nu så jag får väl sänka mig några procentenheter.

25.7%, inte tillräckligt för en fördubbling och en hårsmån från att bli största parti.

EDIT: Djimmie ville ha gissningarna på PM, never mind.
Senast redigerad av 360488 2018-09-08 kl. 22:23.
2018-09-08, 22:20
Avslutad
Citat:
Du framstår en som ganska mjuk SDare tycker jag

Men platt skatt skulle jag inte ha något emot..

mkt möjligt, men tror att afs behövs för att få de andra att börja ändra sin politik. redan nu har de lyckas lite. Men behövs mycket mer. sen tycker jag gustav verkligen gör ett bra jobb som talare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Va? Är du nervös över att din anonym avatar skulle gissa fel i en tramstävling utan insatser? OMG, prestigen ba!

Jag är inte det minsta nervös. I den händelse att SD skräller så pass att resultatet flyger högt över alla OI inklusive Sentio och YG och landar i Oscarssons 31,5%, så bekräftar det ju bara vad jag sagt hela tiden, dvs att ”man kan mäta SD rätt om man vill” är bullshit. Man kan bara mäta rätt om respondenterna vill. Om respondenterna uppträder som de oräkneliga trådmuppar som brukar skryta med ”jag slänger på luren direkt” eller ”jag uppger MP och sen får dom överraskningen på valnatten höhöhöhöhö” så finns det ingen plan B, inget magiskt instrument man ta fram för att scanna av landet och läsa av SD-nivån genom att deras sympatisörer ger ifrån sig en unik form av hjärnvågor som avslöjar alla som vägrar svara.

Blir det däremot 23-24 är jag helt bekväm med min gissning på 21,1, det är relativt sett en mindre avvikelse än när jag gissade 15% förra gången. Om däremot 17%-klungan får rätt så klandrar jag inte Sentio/YG. You can’t win’em all.

De skulle ju faktiskt ha en poäng med det, fast bara på marginalen.

På tal om det: Just nu > SVT byter ut Eva Landahl som utgivare efter att det framkommit att hon gillat SD-negativa inlägg på Twitter, enligt Expressen.

Patetisk helgardering. Blir det runt 25% för SD får du nog erkänna att Yougov/Sentio gör ett väldigt bra jobb medan alla de andra gör ett värdelöst jobb på den punkten. Och din gissning på 21,1 är därmed värdelös eftersom det mesta talar för att web mäter SD bäst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man skall inte klandra tanten för mycket. Hon har levt mitt inne i en bubbla där SD-kritik & vänsteråsikter närmast varit själva förutsättningen för att fortsätta sin kvoteringsbaserade karriär.

Dom har inte sina jobb pga. kompetens & duglighet. Utan istället just för att dom visat sig vara goda rövslickare åt makten.
Det ska man visst. Josefsson och mer seriösa journalister skulle inte komma på tanken att trycka på någon knapp. Det är det som kallas integritet. Det kanske är generellt svårt att ha kvar den om man jobbar på svenska propagandacentraler, men det är heller ingen som har tvingat henne att bete sig som en idiot.
2018-09-08, 22:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det ska man visst. Josefsson och mer seriösa journalister skulle inte komma på tanken att trycka på någon knapp. Det är det som kallas integritet. Det kanske är generellt svårt att ha kvar den om man jobbar på svenska propagandacentraler, men det är heller ingen som har tvingat henne att bete sig som en idiot.
Nejdå ingen har tvingat henne att vara idiot. Det var hon från början. En nyttig idiot. Det var därför hon fick jobbet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in