2018-09-08, 21:48
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Trenden är dålig tyvärr. Tror en hel del ångrar sig p.g.a abortfrågan och detta käbbel om dubbla medborgarskap.
Tror sd vinner på käbblet om Jimmies "passar inte in i Sverige". SVts motmarkering under debatten slår tillbaka och sd får offerkofta. Tackar så mycket svt.
2018-09-08, 21:48
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Nu lägger jag min gissning på SD:s valresultat, efter gårdagens debatt där SVT tog avstånd så tror jag att många som varit osäkra kommer rösta SD.

Kan SD ha planerat hela denna skandal? Nobelprisklass i politisk taktik i så fall.
2018-09-08, 21:51
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Vad tror du på för resultat i morgon?
23% skulle jag tippa på. Hade ju hoppats på 25.8% så det blev en fördubbling men det är osannolikt. Jag har faktiskt en känsla av att Yougov och Sentio överskattar oss lite denna månad.

Egna misstag + att AfS tar en del.
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Die Juden som jobbar på SVT sms:ade mig nu att de ger...
SD - 23,3444642857143%

Det stämmer ganska bra med Sentios medel på 23,8% och YouGov:s 24,5%
Sifo som vet bäst visar dock att det blir 23,06827919%

Jag kör med Die Judens facit:
SD får 23,34 ±2%

Om du fått uppgifterna direkt från Hannah Stern, f'låt Hanna Stjärne, så är de säkert korrekta
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det lite komiska med ett starkt SD-resultat i morgon blir att opinionsinstituten kommer att förklara sin stora underskattning med att SD fick en boost av SVT-affären.
Det tror jag bara blir en parentes. Jag tror på det vanliga. SD-röstare är fega som inte uppger vad de tänkt rösta på. Inget mörker över OI eller deras metoder. Möjligtvis en kort stänkare om att web verkar gälla just nu men egentligen är de oseriösa..självrekryt.. osv.

Sen blir det som någon skrev. Sifo, Ipsos osv visar SD på 7-8% under valresultatet om någon månad eller tre.
Folk har ju såklart ångrat sin nazistrasiströst. Eller så har jag bara fel...
2018-09-08, 21:58
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
23% skulle jag tippa på. Hade ju hoppats på 25.8% så det blev en fördubbling men det är osannolikt. Jag har faktiskt en känsla av att Yougov och Sentio överskattar oss lite denna månad.

Egna misstag + att AfS tar en del.

Här i tråden så har vi väldigt olika förhoppningar vad det tycks. Jag tror att vi ska vara nöjda med ett resultat runt 20%.

När SD låg på topp under våren och försommaren så tror jag att man peakade på 23 - 24% nånting. Jag tror faktiskt att SD aldrig har legat högre än så.
2018-09-08, 22:02
Medlem
freshboys avatar
Jag tror inte det är omöjligt att M>S, det kan komma att bli nära, närmare än SD>S.

EBT fick in fina träffar igår på S, gör nog att partiet läcker åt många håll (ännu mer).
2018-09-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
finns ju idioter i alla partier och alla har idiotiska väljare. men tycker afs behövs för att röra om i grytan så att säga

Jag håller fullkomligt med dig, AFS har fått SD att skärpa till sig och skärpa till sin politik. Plus att även om jag är SD sympatisör så har jag varit lite rädd för att det blir tabu att granska SD så att de glider igenom som vilket parti som helst och liberaliserar sina positioner, det har AFS satt stop för.

Men när jag har argumeterat med AFS sympatisörer så har det fått det att låta som att man är landsförrädare om man röstar på SD.

Och då ska jag säga att förra valet så röstade jag på Socialdemokraterna, jag håller fortfarande med S i många frågor men invandringen har fått gått först detta valet, så att välja SD har för mig varit en lång process, att då får höra att man inte värnar Sverige från AFS:are har varit riktigt irriterande.
2018-09-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Här i tråden så har vi väldigt olika förhoppningar vad det tycks. Jag tror att vi ska vara nöjda med ett resultat runt 20%.

När SD låg på topp under våren och försommaren så tror jag att man peakade på 23 - 24% nånting. Jag tror faktiskt att SD aldrig har legat högre än så.
Du ska rösta på AfS, eller hur? Det går som en röd tråd genom tråden
2018-09-08, 22:05
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Aj fan, dom börjar bli nervösa nu.
Att en hög SVT tjänsteman trodde sig kunna komma undan, och kom länge undan, med att vara öppet politisk, visar väl sjukt vårt land är?
2018-09-08, 22:07
Medlem
Alvids avatar
Sitter och lyssnar på Åkesson hos Runar Söörgard (kan tyvärr inte länka, sänds på Facebook), denna intervju borde alla höra! JÅ sitter helt avslappnad och får förklara SDs politik utan avbrott och man får en insyn i honom som person. Han förklarar sin syn på Sverige, de senaste händelserna och annat intressant.

Jå säger själv att han inte har en aning om utgången i valet, allt mellan 19 och 30% säger han. Det kanske är så att deras egna OU (om dom gjort några) spretar lika mycket som de övriga!
2018-09-08, 22:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freshboy
Att en hög SVT tjänsteman trodde sig kunna komma undan, och kom länge undan, med att vara öppet politisk, visar väl sjukt vårt land är?
Man skall inte klandra tanten för mycket. Hon har levt mitt inne i en bubbla där SD-kritik & vänsteråsikter närmast varit själva förutsättningen för att fortsätta sin kvoteringsbaserade karriär.

Dom har inte sina jobb pga. kompetens & duglighet. Utan istället just för att dom visat sig vara goda rövslickare åt makten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in