2018-09-08, 20:00
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Då är det inget fel med att säga de inte är svenskar, vilket gäller för många andra också.

Om de jobbar och studerar så är de inte en del av problemet och därför helt ointressanta för diskussionen.

Du läser selektivt. Jag skrev även arbetslösa.
Citera
2018-09-08, 20:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är dock detta fall som du länkade till och som SVT själva hänvisar till när de försvarar sitt agerande igår.

Huruvida SVT "har ryggen fri" vet vi när granskningsnämnden och OSCE sagt sitt. Jag tror som sagt att de kommer att få kritik.

Det tror inte jag eftersom man kommer höra SVT också och då kommer man förklara svensk lagstiftning och redogöra för ansvaret för sändningen och praxis från Granskningsnämnden.
Det skulle förvåna om man från valobservatörernas håll anser att det påverkat valet på något sätt eller att röstande inte gått rätt till. Eller att det påverkar rösträkningen. Men vi får se jag tror inte SD gråtmetoder håller.
Citera
2018-09-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Nej, jag är varken blind, historielös eller oförmögen att dechiffrera vad Jimpa sysslar med.
Vad dig dock anbelangar så......

Den väntade onelinern. Oväntat, men jag hyser inga förväntningar heller. (Järn)Ridå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Jodå, tydligen enligt SVTs "demokratiparagraf" haha, jaja, deras egen tolkning av hur paragrafen fungerar ja... Typ...
SVT visar tydligt att de har flera dussin olika dubbla måttstockar

Jepp, alla är en folkgrupp utom svenskar som är den enda grupp i världen som saknar egen identitet. Svenskar har inte heller något eget land trots att man bott här jämt. istället är svenskarna något sorts ondskefulla kolonisatörer av amerikansk typ som koloniserat de stackars samerna (som kom hit en bra bit efteråt eftersom norrland som bekant låg under is).
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Nej det är sanningen. Sverige tillhör Svenskarna.
Afhganistan tillhör afghanerna. Somalia tillhör somalierna.
Åker jag till Somalia så försöker jag passa in om jag vill ha jobb.
Samma sak borde vara en självklarhet i Sverige.

Men trögtänkande idioter som du måste anklaga allt och alla för och va rasister och för att "hetsa mot folkgrupp". Den jävla lagen måste bort.

Och du måste börja lära dig tänka på riktigt

Vilka svenska medborgare tycker du vi ska behandla annorlunda?
Citera
2018-09-08, 20:05
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Det finns inget rasistiskt eller egentligen kontroversiellt i det JÅ säger. Varje tänkande människa förstår ju att det är så här. Vill man inte integreras i Sverige och bli svensk så är det svårt att komma in på arbetsmarknaden. Dessutom får du bara tillfälliga arbetstillstånd om du inte är svensk eller EU-medborgare.

Nej precis vilket styrks av idioten Landahls ändrade motveringar. Hon fattade beslutet utan att veta vad han sagt.
Efter detta och alla medhållande public-service koryfeer:s iviriga försvar så väntar nu avsked för ett mindre fotbollslag eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Vilka svenska medborgare tycker du vi ska behandla annorlunda?

Är du efterbliven? Får svenskar ha en egen identitet, ja eller nej? Eller är det bara kurder och somalier som får ha det? Och vem fan är du att frånta människor deras identitet?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
PK-MSM har inget problem med att tex generalisera kring USA och amerikaner, eller tex Ungern och ungrare, jävla skitmedia !

Det satt en svensk vänsterjeppe i en video på YT och uttalade sig väldigt nedvärderade och generaliserade om franska bönder, då skrattade bara de andra.

SKITMEDIA! Att någon öht lyssnar på dem och tar deras hycklande smörja för sanning och stringens och "opartiskhet" är provocerande in i märgen.
Citera
2018-09-08, 20:07
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Särskilt graverande är dock att SVTs företrädare inte bara tagit ett opassande avståndstagande utan att de sen också sänt ful-klipp och dessutom rakt ut ljugit om vad JÅ sagt.

Kan inte det anses vara ett sätt att otillbörligt påverka valet? Vi har ju valobservatörer här i år (rätt uppenbart varför det behövs).

Flera fula grejer av SVT.

Att de bara orkar. Hur svårt kan det vara att undvika att fulklippa till exempel?
Citera
2018-09-08, 20:08
Medlem
Vikingablod76s avatar
Någon som vet var SD ska sända sin valvaka? Inte så lönt att glo på SVT om största partiet inte är med. Dvs om SD bjuder in någon statsvetare som är ekonomiskt oberoende och en och annan kändis som är dito. Som E-type och Loa Falkman. Gärna i duett med Jimmie när han vinner.
Citera
Medlem
SVT borde tagit avstånd från sig sjäva. Ner med public service!
Citera
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Genom att Lööf avbröt så togs Åkessons uttalande ur sitt sammanhang. När han fortsatte förklarade han vad han menar och varför SVT väljer att ta avstånd från ett uttalande som misstolkats pga att han blev avbruten är helt orimligt. Lööf borde istället fått en avhyvling av moderatorn.

Men det är så hon fungerar rävskabbet Lööf, hon skriker och är upprörd hela tiden. Hon proklamerar hela tiden hur jävla god hon är och hur hon står på kvinnornas sida och visar medmänsklighet. Då kan jag förtydliga det lite i den pågående valdimman och Rosita Bitter ruset, hon har svikit Alliansen genom att rösta för att 9000 ensamkommande 35-40 åriga barn med kraftig skäggväxt skall få stanna. Merparten av dom stryker runt på våra gator och torg som hungriga små vargar med tomma blickar. De våldtar KVINNOR de rånar andra på deras mobiler,dyra sneakers och tvingar rånoffren att swisha pengar. De gör inbrott och förstör, de sätter sig och skiter överallt som om de vore hemma i Afghanistan. Deras kvinnosyn är så skev att man avlider, de anser att de får våldta våra kvinnor och barn för att de inte täcker sin hud eller hår. De kan inte hantera sina djuriska lustar när dom ser en kvinna på 50 år gå ensam hem i den 30 graders sommarvärme som råder i ett linne från HM som blottlägger hennes axlar.

Precis detta medverkar Annie "skriet" Lööf till utan att ens blinka. Sedan blir hon upprörd över att Åkesson konstaterar att flyktingar som kommer till Sverige är inte svenskar... nej de är sannolikt inte Svenskar om de kommer hit från annat land, de kommer sannolikt inte få något jobb heller eller lära sig språket pga av 7-klöverns immigrationspolitik.
Annie Lööf är inget annat än en hormonstyrd kärring som inte kan tåla att någon säger emot henne, hon är en fullblodsnarcissist och man kan se på hennes sätt att tala att hon stått framför badrumsspegeln och tränat in orden och andningspauserna emellan...fjamåt...fjamåt...medmänjsklighet.

Hon är ett skämt och hur mycket hon än försöker så kommer centern aldrig bli annat än ett mycket litet parti. Mycket litet.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in