2018-09-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Hade varit intressant att få veta vad svenskhet är enligt henne. Förmodligen anser hon att man är svensk direkt man får svensk mark under fötterna.

Hon tar i vart fall avstånd från JÅs ’öppna svenskhet’, för det är det resonemang han förde genomgående.

Således har vi en situation där en politisk företrädare inte kan motsätta sig parallellsamhällena och argumentera för assimilation och kulturell gemenskap utan att statlig media tar avstånd från detta samt sen ljuger och förvrider resonemanget.
Citera
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fast granskningsnämndens beslut rörande Mattias Karlssons uttalande ifjol ger inget stöd för det avståndstagande SVT nu gjorde. Karlssons uttalande var nämligen mycket grövre. Se vad jag skrev tidigare om detta:

(FB) SVT tar avstånd från ett uttalande från Jimmie Åkesson i svt:s slutdebatt

Öhhh Mattias Karlssons uttalande är ju sant. River man gränserna och inte genomför kontroller så kommer det komma potentiella terrorister och radikala bland alla flyktingar. Detta finns det internationell rapportering om också. Hur fan kan man vara så jävla dum att man river landets gränser när det finns flyktingläger är en annan fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Det fetlagda sa Jimmie först efter att han blivit tillrättavisad av Annie.
Att uttrycka att invandrare inte får jobb för att de inte är svenskar är djupt generaliserande och kränkande.
Bra att SVT satte ner foten!

JImmie blev avbruten mitt i en mening.

Typ: du får ingen pizza AVBROTT GAP SKRIK förens du städat ditt rum.

Det enda som utläses sen är : du får ingen pizza.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Ja så är det. Sluta trolla och gör något produktivt med din tid istället.

Kom så kan jag hälla ett glas whiskey till dig, så kan vi diskutera om partierna? kan satsa allt jag har på att du kommer att rösta på SD och tycker att alla invandrare är likadana som åkesson gör?

Finns många invandrare som har gjort det bra i Sverige.. Hatar annie lööf lika mycket som jag hatar åkesson nu kan lägga till löfven där också,, ser inget ljust i Sverige framöver tyvärr
Citera
2018-09-08, 19:38
Medlem
Citat:
Dom är ju inte svenskar. Vad är det som är så jävla svårt att fatta? Jag blir inte Kines för att jag flyttar till Kina. Och om man har spenderat en minut med två invandrare som precis träffat varandra vet man att bland det första som kommer upp är varifrån dom kommer, ''jag är syrier, jag är iranier osv osv.

Man måste tycka som etablissemanget annars är det inte demokrati. Demokrati är att tycka på endast ett sätt. Svenskar är tydligen det enda folkslag som saknar identitet i världen. Jag kan inte bli kurd men en kurd kan bli svensk ( men han fortsätter givetvis också vara kurd eftersom det tydligen är viktigt).

Poängen är kort sagt att ordet svenskar inte får användas längre därför att den svenska identiteten inte får existera utan måste förnekas. För SVT är det omöjligt att å ena sidan ha svenska medborgare (med olika bakgrund) och den svenska folkgruppen som har samma bakgrund.
Citera
2018-09-08, 19:39
Medlem
Citat:
Dom är ju inte svenskar. Vad är det som är så jävla svårt att fatta? Jag blir inte Kines för att jag flyttar till Kina. Och om man har spenderat en minut med två invandrare som precis träffat varandra vet man att bland det första som kommer upp är varifrån dom kommer, ''jag är syrier, jag är iranier osv osv.

Det är helt irrelevant i sammanhanget. En politiker måste kunna lägga fram sina argument och resonemang utan att statlig television ’markerar’ och sen dessutom ljuger och förvrider vad som sades.
Citera
2018-09-08, 19:39
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Nej, jag är varken blind, historielös eller oförmögen att dechiffrera vad Jimpa sysslar med.
Vad dig dock anbelangar så......

Du kan ju fråga dig själv varför SD har ökat massivt bland den invandrade befolkningen och se vad din vänsterblivna hjärna kommer fram till.
Citera
2018-09-08, 19:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Annie Lööf visade att hon är direkt olämplig som statsråd och politiker. När hon låter känslorna ta över såpass att hon inte kan vänta på att få ordet, så ska hon definitivt inte sitta i en beslutande församling.

Hon innebär en direkt fara.

Heh, med den måttstocken skulle ingen av dem som deltog i debatten igår vara lämplig som politiker.

Politiker är politiker och ska hacka på varandra. Det ingår i arbetsbeskrivningen.

Men SVT:s personal ska inte leka politiker och hacka på politiker som de inte gillar. Det var ett övertramp, som bara blev värre när de inte bad om ursäkt.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
JImmie blev avbruten mitt i en mening.

Typ: du får ingen pizza AVBROTT GAP SKRIK förens du städat ditt rum.

Det enda som utläses sen är : du får ingen pizza.

Din förklaring är bra men jag tror inte PK personer är mottaglig för den.
Citera
Medlem
Triremers avatar
Genom att Lööf avbröt så togs Åkessons uttalande ur sitt sammanhang. När han fortsatte förklarade han vad han menar och varför SVT väljer att ta avstånd från ett uttalande som misstolkats pga att han blev avbruten är helt orimligt. Lööf borde istället fått en avhyvling av moderatorn.
Citera
Medlem
Dr_Kronas avatar
Hade Lööf uppfört sig normalt och inte skrikande avbrutit Jimmies tal, så hade hela talet gått fram och ingen skulle ha brytt sig.

I såna här debatter så borde dom stänga av micken på alla utom på den som har ordet.
Citera
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Precis. För positiva och vänsterfördummande generaliseringar är tillåtet. Trots att det många gånger är ren lögn.

Även i frågan om generaliseringar och bedömningar på gruppnivå kräver muppvänstern monopol, för att kunna fortsätta förvanska och styra debatten.
I allra största grad odemokratiskt och tyranniskt.

Att kalla SD;are för rasister generellt har väl varit populärt i vänsterkretsar i minst 15 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in