2018-09-08, 19:52
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Tja, nu är det ju inte jag som är en indoktrinerad SDare som plockat upp partledningens tvål i decennier och även om jag såklart har en subjektiv strimma, är jag långt ifrån de bräkande SD-fåren på Flashback som kliar varandras ryggar blodiga.
Jadu, Japanesa, ett snömossvar utan dess like. Men det är väl för mycket att hoppas på något mer seriöst från din sida...

Hur som helst är det väl inte allt för magstarkt att hävda att de invandrare som kommer till sverige inte är svenskar direkt. Är det kontroversiellt? Och är det kontroversiellt att ställa krav på dem, så att de anpassar sig till grundläggande svenska seder, bruk och lagar? Och på det sättet ha lättare att komma in på arbetsmarkanden.

I vilket jävla land som helst är detta fullt normala krav och målsättningar. Men i det lilla vänsterliberala extremistlandet i norr är det "rasism". Och vi har facit vart det leder oss. Det är dags att lägga om kursen NU!
Citera
2018-09-08, 19:54
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tvärtom man utreder ett grundlagsskydd tack vare partier som SD.

SVT är fällda för inslag om muslimer också det kan vara bra att veta.
Diktaturlagar menar du?
Citera
2018-09-08, 19:56
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Tittade just på ett inslag i Rapport om SVT:s avståndstagande från Jimmie Åkesson. De enda som försvarade SVT:s agerande var SVT i form av Eva Landahl.

Det artar sig, faktiskt. Jag har länge retat mig fruktansvärt på svensk MSM, som rapporterar så partiskt och skevt om flyktingar och invandrare och Sverigedemokraterna. Deras tendentiösa rapportering blir inte mindre irriterande av att SVT och Sveriges Radio ihärdigt har försäkrat att de är opartiska.

Det kommer att bli svårt för SVT att köra den taktiken i fortsättningen.

Samtidigt så lät man ju Jan Scherman oemotsagd hävda att Åkessons uttalande verkligen "strider mot den demokratiska grundprincipen att alla människor har samma värde", felet var bara att SVT tog avstånd från det på detta sätt. Det är knappast en självklar tolkning av vad Åkesson menade, i mina ögon snarare absurd, men en som man nu kan sälja in ytterligare under namn av självkritik.

(När jag gick in på SVT Play för att kolla Scherman såg jag förresten att sajten alldeles händelsevis toppar med Den enfaldige mördaren, som skall repriseras kl 01.00 i natt. Ja kära tid. )
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Svt tar avstånd från ett uttalande av Jimmie Åkesson under debatten.

Jag själv missade det men vill ha en diskussion.

Är SVTpolitiskt obundet i praktiken?
Håller SVT med om övrigt som sagts i debatten?
FulklipperSVT?

Enligt SVT säger Jimmie"...invandrare passar ej in i Sverige..."

Era åsikter?

Att en politiker inte ska kunna säga vad den tycker utan att media ska tysta den säger mer om media än det gör om den politiker som till röstarna vill nå ut med sitt budskap.
Hur många fler politiker är det egentligen där ute som media tystar/ styr?
Skrivit det tidigare, att det är något hälsosamt rebelliskt över SD och som kanske detta korrupta samhälle behöver.

Nej, jag röstar inte SD, men jag anser att media jagat SD hela valrörelsen igenom och det säger mer om de övriga politikerna än det gör om Åkesson då de övriga verkar ha svårt att övertyga folket om just sin förda politik.
Det största felet sitter inte hos lillrassen Åkesson utan hos de andra, vad- man- nu- ska- kalla- alla- dem för/ vid?
(fan är det egentligen för fel på allt och alla nu för tiden?)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Hade Lööf uppfört sig normalt och inte skrikande avbrutit Jimmies tal, så hade hela talet gått fram och ingen skulle ha brytt sig.

I såna här debatter så borde dom stänga av micken på alla utom på den som har ordet.

Micken av och moderator!!
Citera
Medlem
happilappis avatar
Detta har slagit upp stort i nordiska tidningar.

Jag undrar om SVT ens själva fattar vad dom har gjort och hur sagan kommer sluta för dom.
Citera
Medlem
Det lustiga är att Ebba Busch Thor, Jan Björklund och Ulf Kristersson var själva väldigt frispråkiga angående invandringen och flyktingar, de sa inte mycket positivt alls angående den gruppen.

Mycket prat om islam, islamister, friskolor angående ghettona, kriminalliteten, våldtäkterna, att de inte kan svenska osv. Jag hajade till flera gånger, ovanligt att höra detta realistiska prat från partiledare, äntligen säger jag. Björklund minns jag specificerade sig just att det var invandrare angående kriminaliteten.

Lyssna vad de andra säger!

Det är tydligen okej för dessa partiledare att säga och uttala sig så generellt om invandrare men inte för SD, enligt SVT!?
Citera
2018-09-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Svinen inom PS och MSM kan ju testa hållbarheten i islams värdegrund och allas lika värde i ett muslimskt land.

Det är ju galghumor verkligen i all den här galenskapen hur världens mest totalitära och vidriga sekt och PK-folket funnit varandra. Även om PK-folket givetvis aldrig skulle bo i närheten av några invandrare.
En rörelse där kvinnor går under skynke, könsstympning är utbrett, muslimska brödraskapet frodas, homosexuella slås ihjäl har alltså funnit sin like i genusmuppar, regnbågshomos, veganer och identitetsvänster.

Hade de bott i samma land utan övrig översyn hade givetvis de första bedrivit etnisk rensning av de andra innan flyttlådorna ens packats upp, men det är en av all otaliga obehagliga sanningar som stollarna stuvat undan i sina mycket rymliga samveten.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja nu är det inte du som avgör praxis eller så utan det är ett förhållningssätt som man visar från granskningsnämnden, och det finns lite fler beslut än rasisten Karlssons plumpa uttalande.

Dessutom fick dom ingen ursäkt och det betyder att SVT står fast vid sitt uttalande och har ryggen fri. SD gråter i media och skriver till OSSE och dom flesta har inte fattat att är man ansvarig för en sändning så innefattar det ansvar gentemot granskningsnämnden och lagstiftningen.

Att Åkesson har svårt att uttrycka sig ordentligt är hans problem och inte SVTs. Jag är glad att slippa se skiten i SVT i morgon och det blir bättre så för att man ska slippa martyrer och rasister och kriminella i TV rutan.

Det är dock detta fall som du länkade till och som SVT själva hänvisar till när de försvarar sitt agerande igår.

Huruvida SVT "har ryggen fri" vet vi när granskningsnämnden och OSCE sagt sitt. Jag tror som sagt att de kommer att få kritik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
.

Undra på att våra nordiska grannländer glor på oss helt oförstående...

Norska medier har rätt bra koll. De streamade Åkessons torgmöte i Stockholm och nu är rubriken;
"Åkesson med stikk till SVT".

SVTs personal tror de är oantastliga i sin vänsterbubbla. Omvärlden - tack vare Åkesson - får mer o mer upp ögonen för hur det svenska public service påminner om forna östländers motsvarigheter.
Citera
2018-09-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Yep. Och det är viktigt för dem att förmedla en bild av att alla SD:are är rasister medan andra måste vara extremt försiktiga i sina uttalanden om muslimer och absolut inte generalisera, för då hoppar Väjdegjunden upp och biter dig i röven, ditt onda, generaliserande helvete.

Hur kan man inte se det förljugna i PS:s retorik och utspel. Tyranner hela bunten.

PK-MSM har inget problem med att tex generalisera kring USA och amerikaner, eller tex Ungern och ungrare, jävla skitmedia !

Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
I senaste SVT-nyheterna berättar de att Jimmie inte kommer att närvara på SVT på söndag.
En synnerligen stark markering och lika befriande. SVT/SR har styrt o ställt o lekt med alla politiker som trasdockor i decennier utan att någon vågat protestera.

SVT får skylla sig självt - I början av valbevakningen en månad sedan så sades det att partiledarna skulle få prata till punkt. Vilket var ett löfte som SVT inte höll,
Så synden straffar sig självt som man säger...

Valdagen ska hållas befriad ifrån politiskt käbbel, och debatter - därför gör JÅ det rätt att tacka nej

Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Det klippta uttalandet gör nog att många fegar ut vid urnorna om inte detta får nån rätsida under dagen.

Fast rent historiskt så brukar ju TV och media inte ha någon debatt alls under valdagen. Hela valdagen brukar vara sådan att media inte får rapportera på ett sådant vis att det påverkar valet.

Valdagen ska vara en "fridag" ifrån politiskt käbbel. Och det har varit så traditionellt sedan allmänna val infördes. Man håller helt enkelt inte på och debatterar på valdagen. Ingen valarbetare får "antasta folk" vid vallokalerna, bara dela ut röstsedlar

Media ska enbart rapportera in valresultatet,
Nu är det nog helt försent för SVT att ändra sig

Om de drar upp sitt käbbel igen imorgon så kan man ju anmäla SVT för valmyndigheten för otillbörlig valpåverkan, dels genom att avbryta Åkesson, och dels genom att fortsätta käbblet imorgon

Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Det finns inga jävla folkgrupper din jävla rasist
Nä, det finns bara svenskar, alla är ju svenskar enligt PK-dogmerna

Men det finns ju dem som blir kränkta av att kallas svenskar så då blir det en väldans "kränkningscirkus de luxe" Alla blir ju kränkta, eller hur ?

Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
invandrare är ingen jävla folkgrupp

Jodå, tydligen enligt SVTs "demokratiparagraf" haha, jaja, deras egen tolkning av hur paragrafen fungerar ja... Typ...
SVT visar tydligt att de har flera dussin olika dubbla måttstockar
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-09-08 kl. 20:21.
Citera
2018-09-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
.

Undra på att våra nordiska grannländer glor på oss helt oförstående...

Norska medier har rätt bra koll. De streamade Åkessons torgmöte i Stockholm och nu är rubriken;
"Åkesson med stikk till SVT".

SVTs personal tror de är oantastliga i sin vänsterbubbla. Omvärlden - tack vare Åkesson - får mer o mer upp ögonen för hur det svenska public service påminner om forna östländers motsvarigheter.

Kommuniskärringarna måste ut från public service!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in