2018-09-08, 18:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, jag har absolut inte släppt mitt intresse för honom iaf
Så länge ingen är dömd, eller åtminstone åtalad så är det fritt fram att spekulera.

Välkomna ska ni vara alla "gamla" och "nya" skribenter med allt ni har att säga om alternativa GM.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Fast att spekulera om vissa som GM är mindre uppskattat av många i denna tråd - inte specifikt menat till dej Rosamund!

Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Jag förstår inte varför man ska spekulera i alternativa gärningsmän? De har en misstänkt. Om det skulle visa sig att han är oskyldig förstår jag. Ni drar in oskyldiga människor. Helt vansinnigt!

V.S.B.
Citera
2018-09-08, 18:33
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag minns inte den uppgiften (vilket inte betyder ett dugg då mitt minne är katastrof). Om den stämmer så kan ju tjejerna faktiskt också ha hört samma skrik som Daalan och vara viktiga vittnen.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är något jag inte minns att jag läst.
Men tiden har gått och minnet börjar blekna.
Och ett sådant påstående som du säger, kanske inte känns i "dåläget" som något viktigt. Därför minns man det inte. Till skillnad mot nu, nu verkar det betydelsefullt...

Man kan hoppas på att Dalaan kommer in i tråden igen och kan klargöra för oss hur det ligget till.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om ditt minne är så starkt så stämmer det säkert. Alla lägger tonvikt vid olika delar vid berättelser och uppenbarligen reagerade du på tjejerna medan andra tyckte annat var av mer vikt och de minns bara det nu.

Det är ovanligt att ett så starkt minne som du berättar om här, inte skulle vara rätt. Var ska det annars uppstått ifrån utan att det finns en riktig källa till den?

Edit: jag citerade visst fel inlägg av dig ser jag. Skulle vara svar på förra inlägget ang minnet om tjejerna som skrikvittnet Dalaan såg.

Oh så befriande gemytligt med trevliga svar på förvirrad uppgift! (man sitter ju mest och duckar i väntan på ilskna anklagelser i denna tråd.. Mer ✌&❤ !!).
Är som sagt fullt villig att backa och hävda sinnesförvirring om minnet mitt far med osanning, bara att hoppas Dalaan dyker upp snart igen!

Sen förstår jag iof inte varför polisen skulle behöva två skrikvittnen till när de första två redan har bekräftats, men kanske hoppas man att de har sett en gestalt springa eller uppföra sig konstigt tvärs över vägen?
Citera
2018-09-08, 18:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tänkvärda reflektioner!
Det någon gör kan såklart tolkas olika beroende på i vilken kontext denne någon gör det hen gör. Med olika delar som sätts tillsammans så klarnar bilden.

Dina funderingar angående en skogsmulle som inte finns om han inte syns är i alla fall för mig en logisk förklaring till knepigheterna.

Ja. Tack. Det är i sista instans SD:s eget manifesta ”lidande” som avgör kontexten för tolkning, skulle jag säga. Men den är normalt sammansatt och spretig.

Sen kan jag ju i detta specifika sammanhang då ändå inte låta bli att notera att det möjligen kan ha varit så att LW mer omedelbart hotade SD:s status bland cacharna. Det är ju till den miljön han söker sig för gratifikation och bekräftelse även när han är ensam (för att LW är ngn annanstans). Om LW varit hans ”kona” i den svängen, och hennes status kanske med tiden stärkts i gemenskapen pga hennes engagemang, så riskerar SD hamna i rollen som den försmådde och avlagde och förlöjligade vid allehanda event och slumpartade möten och hoptryckta bilresor vars organisering kanske hon i allt högre grad svarar för och som han inte kan kontrollera. Dvs hans självkänsla knäcks inte bara av att hon nobbar honom, utan han riskerar tvingas bevittna förlusten ”varje dag”, som hantlangare åt henne och hennes nye/a ”kronprins/ar”.

Så om han hade planerat fortsätta med geocaching så står en nobbande men mycket aktiv LW ”rent praktiskt” i vägen för hans positiva bekräftelse på en rad olika plan, skogsmulle bl.a. Och ingen bryr sig längre så mycket om att få höra om att SD har tagit en ”rejäl fika” eller ej, på en blogg. Han måste synas.

För de flesta skulle detta leda till andra beslut än mord, men det kan kanske ha vägt in i en form av aggression, vad vet jag.
Citera
2018-09-08, 18:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Utifrån DFT så är ju ALLA män runt LW väldigt
intressanta.
Jag tror fortfarande på den teorin.

Jag kommer inte heller att avfärda den - förrän jag är överbevisad om att den inte stämmer.

Vilket jag ännu inte är.
Citera
2018-09-08, 18:42
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Sorry för sent svar, börjat checka ut lite mer från tråden.

Vet inte vilken typ av tester NFC fortfarande analyserar, eller vad man nyligen har skickat in för vidare granskning. Men eftersom man varken har kunnat avskriva eller häkta MGM med de svar som hittills har kommit, tror jag att mycket ännu är öppet. Och att utredningen kan svänga tills dess att alla provsvar är klara.

Tror inte att det dröjer endast pga överbelastning, utan lutar mot att testerna även är komplicerade, eller svåra att tyda. Tex kontakt-DNA som jag varit inne på tidigare, el dylika spår som kräver mer avancerad teknik.

Då SD fortfarande hålls som misstänkt gissar jag att det finns spår av honom på kroppen och/eller platsen. Men att det i sig inte bevisar mord. Spåren kan tex vara en blandning av flera personers DNA, som är olika starka, har tillkommit på olika sätt och vid olika tider. Kan vara kontakt-DNA som "landat" genom sekundär överföring, via objekt eller tredje person. Säker som gör det hela mer... kruxigt. Och som i sin tur försvåras av att kroppen låg utomhus så länge. 😞

Ber om ursäkt att jag citerar allt, vet inte hur man fetar eller klipper på min tfn.

Så till frågan:

Inte tar det väl mer än 3 månader att få svar från NFC? Två veckor låter rimligare om inte nya saker hittats. M a o borde den biten vara klar?
Citera
2018-09-08, 18:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag kommer inte heller att avfärda den - förrän jag är överbevisad om att den inte stämmer.

Vilket jag ännu inte är.

Samtidigt så undrar man ju 'hur svårt kan det va´'?

De borde ju ha DNA att jämföra.
Det kan väl inte ta så här lång tid?
Citera
2018-09-08, 18:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Ber om ursäkt att jag citerar allt, vet inte hur man fetar eller klipper på min tfn.

Så till frågan:

Inte tar det väl mer än 3 månader att få svar från NFC? Två veckor låter rimligare om inte nya saker hittats. M a o borde den biten vara klar?

Ibland går det fort.
Misstänkt våldtäktsman i Malmö greps efter tips efter Efterlyst (många ”efter” blir det!) och kunde snabbt släppas eftersom DNA ej stämde. Det kan inte ha tagit mer än något dygn.

Det var kanske en mera okomplicerad undersökning, men ändå...
Citera
2018-09-08, 18:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det är väl alla i det här fallet?

En massa vuxna geocach tomtar som är ute och leker
24/7.

Gud har helt klart övergivit somliga av dem, vid närmare betraktande. Men alla är kanske ändå inte fullt lika knasiga. Det låter sig inte avgöras utan en närmare utredning, om man säger så.

Man kan spela minigolf ibland, och hantera det. (Bowling är värre dock; där är det en gång o aldrig mer som gäller...)
Citera
2018-09-08, 18:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Samtidigt så undrar man ju 'hur svårt kan det va´'?

De borde ju ha DNA att jämföra.
Det kan väl inte ta så här lång tid?

Ja, faktiskt, man kan verkligen undra.
Citera
2018-09-08, 18:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det stämmer att jag har källa med insyn.
Citat:
• SD har enligt uppgift setts i området vid tidpunkten för mordet.
Skulle tro att din polis/åklagarkompis syftade på "hörsägenuppgiften" när han/hon sade till dig att SD har setts i området vid tidpunkten för mordet. Sprid inte sådana här rykten.

Hittar ni tanten som ni tror skall ha sett honom (eller om det bara var "en man") så är det väl en sak, då får hon väl förhöras ordentligt. Men som det är nu vet ni ju inte ens om tanten existerar.
Senast redigerad av Draifos 2018-09-08 kl. 19:14.
Citera
2018-09-08, 18:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Många verkar också ha någon slags fobi mot att göra saker på egen hand.

Ja visst. Men hur skiljer man på dem, objektivt?
Citera
2018-09-08, 18:56
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Ja efterlysningarna har nog ord vägd på guldvåg. Primärkällorna gör sig väl bäst som diffusa. Tjejerna kanske redan har varit på förhör. Hoppas efterlysningen finns på Instagram eftersom Facebook inte alltid används av 18-åringar.
Det kan vara ett tips i den stora rutintips-högen som visar sig intressant i skenet av damens eller andra uppgifter
Kan tänka mig att damen kom i samspråk på ett naturligt sätt i en kö eller så då hon frågade om de hade sett sonen Peter. LW-mordet var väl ett allmänt samtalsämne som kom på tal vid den tiden, och hon berättar att hon vaknade den natten av en mansröst utanför hennes bostad.
Dock kan det vara som du säger att primärvittnena har lagt ihop två och två, men då tror inte jag att namnet Peter hade publicerats.
Villaområdet på andra sidan vägen borde väl vara relativt snabbknackat av aspiranter, men sen finns det ju högre hus längre bort.

Kloka resonemang från dig som gör vittnesspekulationerna ”mjukare” än då jag gav mig i kast med dem. Jag önskar att den Peter-letande tanten och de cykelackompanjerade flickorna existerar och har givit sig till känna vid det här laget. Samtidigt kan jag inte riktigt skaka av mig känslan av att utredarna famlar efter eventuella ljus och lyktor (nya vittnen) som skulle kunna lysa upp den rätta tunneln (SD=GM) vilken de kanske inte längre är helt säkra på att de funnit. Hoppas att jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in