2018-09-08, 14:08
Medlem
Delar upp ditt inlägg för att tydliggöra mina olika frågor, hoppas att det är okej?

Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Jag har följt tråden en längre tid, men har inte varit med tillräckligt länge för att vara impregnerad med SD. Dvs att man diskuterar andra gärningsmän förväntar man sig inte: "Varför inte SD?" som svar varje inlägg.

Håller med.

Citat:
Jag läste hans gamla facebook och tyckte att han verkade lite egen, liksom barnslig.

SD eller SJ?

Citat:
Om han har varit kär i LW länge och hans förhållande tog slut kanske han tänkte på LW.
Han hade inget jobb som gjorde att han flyttade till just Örebro.

SD? SJ?

Citat:
LW och han badade i äventyrsbad osv. Om han var det minsta lik den stalker jag hade, kanske han har gått och trott att allt var fixt och färdigt med LW. Men det är bara ett förslag bland andra.

Läste att SJ var med till äventyrsbadet. Menar du att det fanns ett "stalker-beteende" med i bilden? Det är en fråga, inte ett påstående.
Citera
2018-09-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavskombo
Delar upp ditt inlägg för att tydliggöra mina olika frågor, hoppas att det är okej?

Håller med.

SD eller SJ?

Slarvigt skrivet SJ

SD? SJ?
SJ

Läste att SJ var med till äventyrsbadet. Menar du att det fanns ett "stalker-beteende" med i bilden? Det är en fråga, inte ett påstående.
Nej ,det är helt min egen tanke på en möjlighet till att det var altandörren som var öppen, inte ytterdörren, eftersom en man stod utanför min altandörr och tittade så kom det för mig.
Citera
2018-09-08, 14:39
Medlem
Honan6s avatar
Om det skulle vara så att hela utredningsteamet haft semester från mitten av juni till mitten av augusti, så lär de få hårdköra nu med att utesluta möjliga GM. Det var ju verkligen inget litet kontaktnät LW hade.

Många i kretsarna runt LW och MGM var övertygade om att SD var skyldig innan LW ens hade hittats. Detta kan inte bero på att SD skulle ha förvandlats från oskyldigt lamm till en svart djävul över en natt. Jag är övertygad att människor därute vet saker som inte kommer till tråden.

Tack till er få (i tråden) som känner de inblandade och som läcker lite information! Sen får man naturligtvis ta i beaktande att var och en äger sin bild av parterna - d v s det blir olika uppfattningar om personer och tidigare händelser.
Citera
2018-09-08, 15:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om det skulle vara så att hela utredningsteamet haft semester från mitten av juni till mitten av augusti, så lär de få hårdköra nu med att utesluta möjliga GM. Det var ju verkligen inget litet kontaktnät LW hade.

Många i kretsarna runt LW och MGM var övertygade om att SD var skyldig innan LW ens hade hittats. Detta kan inte bero på att SD skulle ha förvandlats från oskyldigt lamm till en svart djävul över en natt. Jag är övertygad att människor därute vet saker som inte kommer till tråden.

Tack till er få (i tråden) som känner de inblandade och som läcker lite information! Sen får man naturligtvis ta i beaktande att var och en äger sin bild av parterna - d v s det blir olika uppfattningar om personer och tidigare händelser.
Du och några till okloka har nu upprepat mantrat om att "övertygad att nån vet saker och det finns mer" flera hundra gånger nu. Eftersom det inte tillför något nytt så går det svårligen se på på annat än att det bara ytterligare är ett tjatigt inlägg avsett att misskreditera.

F.ö var han väl misstänkt redan innan hon försvann?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-08 kl. 15:26.
Citera
2018-09-08, 15:36
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Visst är det så att bilderna skiljer sig åt. Det om något har ju blivit tydligt härinne.

Angående det av mig fetade i ditt inlägg kan jag bara konstatera. Det finns uppgifter om SD från de i hans närhet som inte kommit ut i tråden.
Citera
2018-09-08, 15:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Undrar om någon har någon info om JS:s bakgrund.

Var är han född?
Var har han studerat?
När och i vilket sammanhang lärde han känna LW?

När jag såg bild på honom gick mina tankar åter till DFT (Den Förbjudna Teorin, som man ej får nämna i denna tråd utan att få en massa påhopp) i vars tråd det de senare dagarna skrivits om ett signalement som stämmer rätt skapligt in på JS.

Därav min undran om någon vet lite om hans bakgrund.
Citera
2018-09-08, 15:40
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, jag har absolut inte släppt mitt intresse för honom iaf
Så länge ingen är dömd, eller åtminstone åtalad så är det fritt fram att spekulera.

Välkomna ska ni vara alla "gamla" och "nya" skribenter med allt ni har att säga om alternativa GM.

Fast att spekulera om vissa som GM är mindre uppskattat av många i denna tråd - inte specifikt menat till dej Rosamund!
Citera
2018-09-08, 15:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Visst är det så att bilderna skiljer sig åt. Det om något har ju blivit tydligt härinne.

Angående det av mig fetade i ditt inlägg kan jag bara konstatera. Det finns uppgifter om SD från de i hans närhet som inte kommit ut i tråden.

Du hade lite inside var det inte så? Är det substans i något då, eller är det mest tyckande? Det brukar inte saknas skit om folk från folk när någon är misstänkt...
Citera
2018-09-08, 15:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du och några till okloka har nu upprepat mantrat om att "övertygad att nån vet saker och det finns mer" flera hundra gånger nu. Eftersom det inte tillför något nytt så går det svårligen se på på annat än att det bara ytterligare är ett tjatigt inlägg avsett att misskreditera.

F.ö var han väl misstänkt redan innan hon försvann?

Var han misstänkt för hennes försvinnande innan hon försvann? Apropå att du kallar andra för okloka
Citera
2018-09-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Sättet de söker den äldre kvinnan är ju som en parodi på en kontaktannons. Skulle kännas extremt märkligt om uppgifterna om henne överhuvudtaget stämmer, men något får väl polisen att tro det, annars hade de inte gått ut med det. Men för att sammanfatta alltså:
Hon bor i Örebro, och är den 20 maj i Karlstad på en marknad för att träffa sin bekant Peter. Hon hittar inte Peter, och frågar då ett okänt par efter honom. De tycks inte känna till denne Peter, och då börjar kvinnan prata med detta okända par om ett mord som inträffat nära hennes bostad några dagar tidigare, och som hon vaknade av att höra. Detta har hon pratat om för det okända paret, men inte för polisen, och vad som är känt inte för någon annan. Känns någonting i detta händelseförlopp realistiskt alls?
Känns som det mest sannolika är att paret hittat på alltihop, det näst mest troliga är att kvinnan de pratade med hittade på att hon bodde nära mordplatsen.

Kan det vara så att paret själva bor i närheten av LW. Vill berätta och vara goda samhällsmedborgare, men inte outa sig själva. Så dom hittar på denna kvinna och berättar vad dom sett genom henne?!
Citera
2018-09-08, 16:58
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du hade lite inside var det inte så? Är det substans i något då, eller är det mest tyckande? Det brukar inte saknas skit om folk från folk när någon är misstänkt...

Det stämmer att jag har källa med insyn. Våra samtal har mestadels handlat om utredningsåtgärder och vi har inte berört MGM på något djupare plan.
Min källa har varit väldigt tydlig med att sätta gränser för vilka uppgifter som hen varit bekväm med att dela och inte.

Den information som jag fått gällande SD kommer från personer i hans närhet, mestadels via PM och möten med människor. Det som framkommit handlar till stor del om hans (avvikande) beteende, vad han sagt och gjort i samband med fallet samt vissa personlighetsdrag.
Flera uppgifter är samstämmiga och har framförts av olika personer utan koppling till varandra. Därav drar jag slutsatsen att det finns substans i det som framkommit.
Citera
2018-09-08, 17:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Skriv inte "vi" när du endast uttrycker dina egna åsikter.

1. Notera dessutom att det inte var en nyreggad som uppmärksammade att det saknades en logg hos LW:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

2. Att det inte var en nyreggad som kunde härleda vilket datum den saknade loggen kunde handla om:

3. Att det inte var en nyreggad som såg i LW's egna ig-uppgifter var hon befann sig samma dag som den försvunna loggen:

4. Att det inte var en nyreggad som kopplade att den person som LW eventuellt var i sällskap med handlade om en viss person:

5. Att det inte var en nyreggad som såg att denna person hade geocachat tillsammans med LW en tid före hennes död:

Slutsats - du personligen verkar anse att en viss person, utan en genomförd utredning, ska dömas och låsas in helst idag. MEN många andra här i tråden som har ett större blickfält kan konstatera att, sålänge som ingen är dömd, så kan det även finnas andra personer i BO's krets som kan behöva utredas på ett objektivt sätt.

Så sluta skapa trådsanningar och felaktiga antaganden.

Vad jag menade var att den som tog bort cachen
försöker manipulera oss.

Om du låter dig manipuleras så är det upp till dig.
När jag skrev vi så innefattade det dem som genomskådar
försöken för jag är inte så högmodig att jag tror att jag är ensam
om det.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-08 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in