Citat:
Ursprungligen postat av
SecretQ
Det var du som skrev folkgrupp. Åkesson sa "de är inte svenskar och passar inte in här". Då finns det massor av invandrare (eftersom det inte preciserades vilka) som inte passar in. Arbetsskygga svenskar med finskt påbrå, lata svennar där morsan kommer från Norge osv osv. Åkessons retorik och din tolkning är värdelös, rent av skämmig.
Du reagerar starkt på ordet folkgrupp. Är det en trigger för dig? Jag skrev som sagt att jag inte tror det handlar om en speciell folkgrupp och därför inte behöver preciseras mer. Inte förstår jag heller varför du frågar mig om invandrare är en folkgrupp, hur läste du det ur mitt inlägg?
Åkesson pratar om invandrare som inte har jobb och heller ej kommer få något jobb, som inte vill vara en del av de svenska samhället och inte vill dela de svenska värderingarna, inget annat. Du klipper ur en mening ur sitt sammanhang och drar slutsatser utifrån den.
Ja, det finns svenskar som hellre vill spela TV-spel eller supa istället för att jobba men vad har det med den här frågeställningen att göra? Det är ett separat problem som kräver andra åtgärder.