2018-09-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
SVT väljer alltså fultolkningen och står för beslutet och uttalandet. SD:s kampanjchef är nog säkert helnöjd med detta beslut. I synnerhet nu när samtliga anti-PS-ivrarna bland borgerligheten ställer upp mangrant för Åkesson och de är många.

Ja det här verkar vara något som SVT inte kan komma undan. Vanligtvis är inte svenskar så intresserade av politik. Men nu var det sista debatten innan valet och folk är uppmärksamma på vad som händer. Och här står SVT med byxorna nere och väldigt många fler svenskar än vanligt lägger märke till det.
Citera
2018-09-08, 13:33
Medlem
Fizzbacks avatar
Helvete hur kan man ens misslyckas tolka det där, och ta citat ur sin mening?
Det är just där problemet ligger, i att de "inte passar in", "inte är svenskar", det är samhällets syn på invandrarna, arbetsgivarnas, folkets. Jimmie Åkesson talar ur samhällets perspektiv och inte genom att han ser det så. Är folk IQ-befriade och missade totalt vad det handlade om?
Citera
2018-09-08, 13:35
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Jag kollade på debatten så det var inte ryckt ur något sammanhang. Den gubben gick inte.
Jo, det var ryckt ur sitt sammanhang - det är svårt att klippa EN mening ur ett resonemang utan att så sker.

Andra kan själva avgöra.
1 h och 15 minuter kan man höra hela det resonemang som Jimmie Åkesson förde. 2 h och 20 min vad Svt valde att klippa ur resonemanget (och ta avstånd ifrån):
https://www.svtplay.se/video/18912142/val-2018-slutdebatten

Jag vill också hänvisa till mitt tidigare inlägg där jag har skrivit ut vad som sades och fetat den mening Svt valde att klippa ut:
(FB) SVT tar avstånd från ett uttalande från Jimmie Åkesson i svt:s slutdebatt
Citera
2018-09-08, 13:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det finns en granskningsnämnd som man kan anmäla till. Den har nog inga andra befogenheter än att kunna kräva en rättelse.

På sin höjd kan avgift, vite och rättelse komma ifråga.

SVT finansieras av skattebetalarna och har således inget att frukta angående granskningsnämnden.

SD bör bojkotta SVT valvaka och efter valet reformera public service.
Citera
2018-09-08, 13:36
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omni.se
Sverigedemokraterna krävde en ursäkt av SVT efter programledarens avståndstagande från ett SD-uttalande i gårdagens slutdebatt. Men vd Hanna Stjärne meddelar i ett uttalande att hon står bakom utgivarens bedömning och påpekar att SVT tidigare fällts för att inte ha markerat.
Centerledaren Annie Lööf säger till Expressen att hon beklagar SVT:s ställningstagande under debatten.
– Egentligen får de själva ta ansvar för sina beslut. Men jag kan tycka att det är olyckligt att man gav SD en offerkofta så här dagarna före valet, säger hon.
Efter mötet har SD meddelat att partiet ska anmäla SVT till granskningsnämnden

Till och med Lööf har insett att beslutet kan gynna SD precis som andra offentliga personer.
Citera
2018-09-08, 13:38
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Trollhalmgubbeinlägg.

Nej, knappast. Det framgår tydligt i uttalandet precis efter att poägen var att man misslyckats att göra dåligt integrerade invandrare till svenskar.

Och om de inte uppnår Sd:s kriterier för svensk? De lär sig inte rabbla nån mossig nationalsång i sömnen och kan inte Hallands floder baklänges? (För övrigt var Jimmie Åkesson själv sämst av alla partiledare i Sverigekunskapstestet i SVT). Du tror inte att de går vidare då som deras meningsfränder och nyliga vapenbröder i AfS och kräver utvisning av minst en halv miljon? Sluta göra dig dummare än du är.
Citera
2018-09-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Till och med Lööf har insett att beslutet kan gynna SD precis som andra offentliga personer.

Det ironiska med detta är att det var Lööf själv som gav SD all denna uppmärksamhet genom att inte låta Åkesson tala till punkt. Hade hon sansat sig och bemött vad Åkesson sagt sakligt hade den här situationen aldrig uppstått.

Nu syns och hörs SD mest av alla, och så förblir det nog inpå valnatten.
Senast redigerad av Eventor 2018-09-08 kl. 13:42.
Citera
2018-09-08, 13:39
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Förstår du ordet inte?

"Åkesson pratar inte om alla invandrare, han pratar inte om en speciell folkgrupp och det handlar inte om en speciell folkgrupp utan det handlar om personer som kommer hit och gör sig oanställningsbar genom att inte anpassa sig till samhället."
Det var du som skrev folkgrupp. Åkesson sa "de är inte svenskar och passar inte in här". Då finns det massor av invandrare (eftersom det inte preciserades vilka) som inte passar in. Arbetsskygga svenskar med finskt påbrå, lata svennar där morsan kommer från Norge osv osv. Åkessons retorik och din tolkning är värdelös, rent av skämmig.
Citera
2018-09-08, 13:39
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Har du ens bemödat dig med att lyssna på vad som sägs efter Annie Lööfs utbrott?

Läs mitt senaste inlägg.
Citera
2018-09-08, 13:40
Medlem
Kreun.Kormans avatar
Som vanligt är vänsterns trollfabriker inne och försöker få tråden att handla om allt annat än det väsentliga.
Ett helt exempellöst övertramp av SvT där man under en slutdebatt inför ett riksdagsval tydligt väljer att ta ställning mot ett riksdagsparti.

Det minsta man kan begära är att programledaren och övriga ansvariga omedelbart entledigas från sina tjänster och att ledningen för SvT förbehållslöst ber svenska folket om ursäkt. Det här är inget annat än en jätteskandal.
Citera
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jo, det var ryckt ur sitt sammanhang - det är svårt att klippa EN mening ur ett resonemang utan att så sker.

Andra kan själva avgöra.
1 h och 15 minuter kan man höra hela det resonemang som Jimmie Åkesson förde. 2 h och 20 min vad Svt valde att klippa ur resonemanget (och ta avstånd ifrån):
https://www.svtplay.se/video/18912142/val-2018-slutdebatten

Jag vill också hänvisa till mitt tidigare inlägg där jag har skrivit ut vad som sades och fetat den mening Svt valde att klippa ut:
(FB) SVT tar avstånd från ett uttalande från Jimmie Åkesson i svt:s slutdebatt
Det var inget som klipptes i direktsändning. Var inte paranoid nu med dina konspirationsteorier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Du märker ord men det ändrar inte något i sak. Jå ägnar valets sista timmar till att angripa SVT med rasistiska argument som motverkar flera års strategiskt och väl vald argumentation.

Det strategiska hade varit att sitta still i båten för denna strid förlorar han röster på trots att han möjligtvis har rätt i allmänhetens ögon. Hans argument skrämmer dock bort de osäkra rösterna
JÅ sa det som väldigt många människor har tänkt de senaste åren. Vad i uttalandet är det du tror kan skrämma bort någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in