Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 16:07
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Varför är det viktigt? Att tro att det skulle finnas något egenvärde i att ha fler synliga kvinnor är pk-hjärntvättat och ett resultat av feminism och annan kulturmarxism.

Att kvinnor lutar åt kvinnliga förebilder och män åt manliga är knappast resultat av hjärntvätt.
Citera
2018-09-08, 16:10
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Välkänd politiker i Hällefors går över till AfS.

"– Vi har fått information om att vårt förstanamn gått över till ett parti som ligger helt i strid mot våra grundläggande värderingar, säger Pia-Maria Johansson som är ordförande för LPo i Nora och Lindesberg.

Partiet som den nu uteslutna företrädaren valt att gå över till är det högerradikala partiet Alternativ för Sverige."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/landsbygdspartiet-i-hallefors-drar-tillbaka-sin-kandidatur
Citera
2018-09-08, 16:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusalfen
Du tar orden ur munnen på mig. Det stora problemet är Kasselstrands acceptans. Hur kan han säga sig vilja ha noll invandring och totalt asylstopp medan hans partisekreterare samtidigt tjänar pengar på att hjälpa asylturister i Nyköping?? HUR KAN HAN?? Kan man säga sig vara för djurens rätt och samtidigt arbeta på en minkfarm? Jag kommer att rösta på AFS, men med tungt hjärta eftersom jag föredragit ett bättre alternativ. De får EN chans att visa vad de går för. Visar de minsta tendens att vackla och bli ett nytt kontrollerat oppositionsparti som Sverigedemokraterna så är det UT med dem i nästa val. Jessica bör för övrigt tvingas välja vilken sida hon vill jobba för. Så enkelt är det faktiskt. Hon får säga till pappselappsen att hon inte tar asylärenden på firman, eller göra något annat, tex. köra sopbil. Stanken av politiskt hyckleri och falskhet är mycket värre.

Detta har du väl redan skrivit flera gånger?
Citera
2018-09-08, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xpera
Svårt att bara sluta betala skatt. Finns inget som pappa staten prioriterar så hårt som att sätta dit folk som inte accepterar att de snor ens pengar.

Flytta är det som gäller men vart är värt att flytta? Öst europa?
Fan vet.
Något ställe där skattepengarna går till sunt förnuft.
Vilket de inte gör i psykos-landet.
Dessa jävlar ska inte få ett öre till av mig.
Händer det inget extremt imorgon så är jag färdig här.
Alla normalt funtade människor kommer göra samma sak.
Sinking ship.
Citera
2018-09-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Men AfS vill inte deportera de som är integrerade i samhället, alltså de som kan språket, gör rätt för sig och följer lagar, normer och värderingar.

Jo, om de ljög om någonting när de kom hit, eller egentligen inte hade flyktingskäl enligt gällande konventioner. Detta innebär att nästan alla utomeuropeiska invandrare i Sverige sitter löst.

Personligen.anser jag att merparten av Balkanbuset också bör skickas hem och inte har i Sverige att göra. Se bara på den stora assistansbedrägerihärva som det står om på samhällsnytt nu. Halva jävla juggeslavien var ju inblandade...
Citera
2018-09-08, 16:18
Medlem
lillapaddingtons avatar
Jag har själv varit i kontakt med flera SD-kandidater som tänker rösta AFS. Oftast är de trötta på SD liberalisering.

Mvh
Citera
2018-09-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
AfS vill inte deportera anpassade invandrare. De vill deportera missanpassade invandrare.
Att så många inte fattar det. Det är så konstigt.
Kolla kommentarerna "Jag är från xxx har jobbat här i 30 år, vart ska jag åka?" Så jävla dumt! Hur kan det vara så svårt att fatta? Ja du ska åka hem eftersom du inte ens kan läsa en valfolder!
Citera
2018-09-08, 16:27
Medlem
MandarinSallads avatar
Hoppas det håller hela vägen! Jag har iaf värvat minst 3 personer. Har försökt med fler men vissa obegåvade SD:are är tyvärr hårt inbitna medlemmar i Heja Jimmie sekten, tragiska fall men vad ska man göra...
Citera
2018-09-08, 16:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
LIVE nu:

https://www.youtube.com/watch?v=IrJHP99OdW0

Edit: Presentation av "Vision för Sverige", en grov skiss på budget.

https://alternativforsverige.se/files/vision-for-sverige.pdf
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2018-09-08 kl. 16:41.
Citera
2018-09-08, 16:31
Medlem
Dr_Dollars avatar
Mycket bra intervju med Lennart Matikainen - https://www.youtube.com/watch?v=1EMn6M0MUbA
Citera
2018-09-08, 16:31
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Håller med dig. Hade också tänkt rösta på SD i kommun och landsting i morgon men det blir antagligen M.

Älskar verkligen inte M på något sätt, men SDs fulspel gentemot AfS tog bort den sista lilla sympatin jag kände för dem.

Vi ska dock ej glömma att flera inom SD gått över till AfS. Jag har även hört rykten från de som tidigare varit engagerade inom SD att flera SD-kandidater i kommun och landsting kommer gå över till AfS efter de blivit invalda.

Hur många det rör sig om eller vilka det är har jag ingen insikt om,men det kan vara värt att ha i åtanke.
Citera
2018-09-08, 16:34
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusalfen
Du tar orden ur munnen på mig. Det stora problemet är Kasselstrands acceptans. Hur kan han säga sig vilja ha noll invandring och totalt asylstopp medan hans partisekreterare samtidigt tjänar pengar på att hjälpa asylturister i Nyköping?? HUR KAN HAN?? Kan man säga sig vara för djurens rätt och samtidigt arbeta på en minkfarm? Jag kommer att rösta på AFS, men med tungt hjärta eftersom jag föredragit ett bättre alternativ. De får EN chans att visa vad de går för. Visar de minsta tendens att vackla och bli ett nytt kontrollerat oppositionsparti som Sverigedemokraterna så är det UT med dem i nästa val. Jessica bör för övrigt tvingas välja vilken sida hon vill jobba för. Så enkelt är det faktiskt. Hon får säga till pappselappsen att hon inte tar asylärenden på firman, eller göra något annat, tex. köra sopbil. Stanken av politiskt hyckleri och falskhet är mycket värre.

Som om alla arbetande människor hade sina drömjobb, vad får dig att tro att hennes högsta önskan är att jobba med sådana frågor? Har hon sagt att hon är nöjd och planerar att fortsätta vara asyljurist resten av livet? Eller som att hennes kunskaper i ämnet inte vore aktuella för Afs.

Detta är inget scoop utan detta är trams och ett av trådens sämsta försök till smutskastning och är inte värt att lyftas en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in