Citat:
Ursprungligen postat av
RogerRoger
Hon var mitt val när jag förtidsröstade. Imponerande på torgmöten och därtill är det viktigt att lyfta kvinnor om AfS ska fortsätta växa. Men det finns förstås många andra som är värda ett kryss, t.ex. Jeff Ahl.
Jo, absolut. Men väldigt många kommer också kryssa Hahne, Kasselstrand och Ahl.
Personligen kryssade jag någon som bor i min kommun och som jag vet vem det är sen många år tillbaka från annat håll. Kände att dom andra kommer få tillräckligt med kryss ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xpera
Tror inte AFS kommer in i riksdagen. Mycket främst då att folk i SD känner detta som ett ödesval då de vill att SD ska bli så stora som möjligt för då kan de påverka.
Tyvärr är det inte så seplar ingen roll hur stora SD blir under 51% de andra kommer fortsätta vägra sammarbeta. Enda sättet är att få in ett annat parti som är mer "extremt" än SD vilket kommer göra att SD kommer att verkar vara mer resonabla enligt motståndarna och hela åsiktsfönstret kommer att skifta.
Så egentligen bort fler SD personer rösta AFS för det är enda sättet att få alla andra partier att mer acceptera SD. Allt är relativt i politiken så gäller att få en större skurk in i riksdagen för alla att hata för då kommer som sagt SD att verka mer ok.
Dock tror ni att AFS kommer att splittras efter valet eller kommer de fortsätta och satsa på nästa val, då de antagligen kommer in då SD röstarna nu kommer inse att det spelade ingen roll att de röstade SD i år.
Är hundra procent säker på att man inte splittras och kör vidare stenhårt tills nästa val (när det nu blir) om man missar spärren imorgon.