2018-09-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag har tillåtelse från mod till detta.

Eftersom ingen tog åt sig att sammanställa gissningar nu inom 2 dygn från valet så har jag sammanställt en lista utifrån alla inlägg från nr 77982 och framåt.
Den är endast på papper ännu men postar den senare idag.
Detta är en offentlig lista som kommer uppdateras vartefter gissningarna postas.

Tycker vi sätter ett stopp på den till 21.00 ikväll. Risk för att det blir ett sjukt jobb att sammanställa annars.

Vill man vara med på listan skriver man något relevant för tråden och bifogar sin gissning.
Och vi som redan PM:at? Yougov regerar hoppas jag, så 24,3%
2018-09-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag har tillåtelse från mod till detta.

Eftersom ingen tog åt sig att sammanställa gissningar nu inom 2 dygn från valet så har jag sammanställt en lista utifrån alla inlägg från nr 77982 och framåt.
Den är endast på papper ännu men postar den senare idag.
Detta är en offentlig lista som kommer uppdateras vartefter gissningarna postas.

Tycker vi sätter ett stopp på den till 21.00 ikväll. Risk för att det blir ett sjukt jobb att sammanställa annars.

Vill man vara med på listan skriver man något relevant för tråden och bifogar sin gissning.

Vi har en tävling nu. PM till mig.

Nivijag 26,6
Hanuman 26,2
TronaldDump 25,4
Djimmie 25,03
TheAlamo 24,4
Fnysington 24,3
Enoch.Thulin 24,2
Endryt 23,7
Van Nostrand 23,55
IncestuousMoses 23,5
Senast redigerad av Djimmie 2018-09-08 kl. 15:38.
2018-09-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sverige & SVT är till åtlöje utomlands.
Verkar som att hela världen håller andan i väntan på svenska valutgången. Tyskarna lär visst ha kallat oss för den “sista bastionen”. CNN skickade nyss ut notisen
Sweden Election
If the far right does well in one of Europe’s most liberal and welcoming nations, some fear they can win anywhere
(Avslöjande tankefel... nej CNN, SD går som tåget FÖR ATT Sverige gjorts till Europas mest vänsterliberala och ‘välkomnande’ land utan att fråga väljarna först)

Det är så mycket mer som står på spel än regeringsmakten.

Den berömda Sverigebilden. Ett SD-jordskred skulle spola bort futtigheter som “hjälp, Janouch pratar i tjeckisk TV” som en tsunami. Alla försök att i korridorerna hos FN och EU slå sig för bröstet som “humanitär stormakt” skulle bli föremål för fnissande. Reportageteam från hela världen kommer att flöda in via Arlanda på måndag för att undersöka vad fan som hände egentligen, och de politiska kommissarierna på sociala medier kommer att tvingas jobba i treskift för att varna alla för att kolla på Youtubeklippen om Sverige från utlandet.

MP:s öde. Tänk er att se Bah Kuncke, Ferm, Fridolin, Rasmusson och Tovatt tvingas tömma sina skrivbord och lämna in sina passerkort för gott, medan Hanna Lindströms karriärväg stängs med en smäll när hon går och lägger sig som ordförande för ett ungdomsförbund utan riksdagsparti.

Den dåliga stämningen på DN efter att de meddelats ett valresultat som bildligt talat ställer upp deras redaktion på kö för att en efter en få ansiktet nedtryckt i grisdynga. En marinad av förnedring som dränerar deras onda själar på all livslust.

Opinionsinstitutens självförtroende. Mellan 2 och 8 st (=alla) kommer att få väldigt fel.
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-09-08 kl. 15:43.
2018-09-08, 15:52
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Röstade på Hisingen i Göteborg nu.
Otroligt jävla mycket folk i vallokalen där man förtidsröstade, skulle uppskatta att det tog iallafall en timme för mig att rösta.
50% var svenskar i lokalen 50% var lite allt möjligt.

Alla framför mig i kön, svenskar som invandrare tog SD:s sedlar. Jag är fan chockad. Inte en jävel tog annat än SDs lappar förutom 2-3 latinamerikanskor som hade Vänsterpartiets sedlar.

Jag spår en politisk jordbävning imorgon.

Var kan man sen häckla Ipsos/Inzio och SIFO?
Har dom sociala media kanaler dom använder?
Haha.
I Göteborg av alla ställen åxo.
Kan bli en landslide och skulle sen Mp rasa ur är det mission complete.
Gött mos.
2018-09-08, 15:53
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Otroligt jävla mycket folk i vallokalen där man förtidsröstade, skulle uppskatta att det tog iallafall en timme för mig att rösta.

Alla framför mig i kön, svenskar som invandrare tog SD:s sedlar. Jag är fan chockad. Inte en jävel tog annat än SDs lappar förutom 2-3 latinamerikanskor som hade Vänsterpartiets sedlar.

Intressant. Minst sagt intressant. Ska bli oerhört spännande att följa valvakan imorgon, ett politiskt jordskalv imorgon kväll kan absolut inte uteslutas.
2018-09-08, 15:54
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Vi har en tävling nu. PM till mig.

Nivijag 26,6
Hanuman 26,2
TronaldDump 25,4
Djimmie 25,03
TheAlamo 24,4
Fnysington 24,3
Enoch.Thulin 24,2
Endryt 23,7
Van Nostrand 23,55
IncestuousMoses 23,5
Kunde inte skicka PM av någon anledning, men gissar 23,1%.
2018-09-08, 15:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Synnerligen intressant spaning och rapport från verkligheten. Tack för det.

Jag ska revidera min modell något och återkomma med en uppdaterad gissning. Det hade ju varit intressant att spå de andra också. Vi som hänger i den här tråden är ju onekligen lite nördiga.
2018-09-08, 15:59
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Verkar som att hela världen håller andan i väntan på svenska valutgången. Tyskarna lär visst ha kallat oss för den “sista bastionen”. CNN skickade nyss ut notisen
Sweden Election
If the far right does well in one of Europe’s most liberal and welcoming nations, some fear they can win anywhere
(Avslöjande tankefel... nej CNN, SD går som tåget FÖR ATT Sverige gjorts till Europas mest vänsterliberala och ‘välkomnande’ land utan att fråga väljarna först)

Den berömda Sverigebilden. Ett SD-jordskred skulle spola bort futtigheter som “hjälp, Janouch pratar i tjeckisk TV” som en tsunami. Alla försök att i korridorerna hos FN och EU slå sig för bröstet som “humanitär stormakt” skulle bli föremål för fnissande. Reportageteam från hela världen kommer att flöda in via Arlanda på måndag för att undersöka vad fan som hände egentligen, och de politiska kommissarierna på sociala medier kommer att tvingas jobba i treskift för att varna alla för att kolla på Youtubeklippen om Sverige från utlandet.

MP:s öde. Tänk er att se Bah Kuncke, Ferm, Fridolin, Rasmusson och Tovatt tvingas tömma sina skrivbord och lämna in sina passerkort för gott, medan Hanna Lindströms karriärväg stängs med en smäll när hon går och lägger sig som ordförande för ett ungdomsförbund utan riksdagsparti.

Den dåliga stämningen på DN efter att de meddelats ett valresultat som bildligt talat ställer upp deras redaktion på kö för att en efter en få ansiktet nedtryckt i grisdynga. En marinad av förnedring som dränerar deras onda själar på all livslust.

Opinionsinstitutens självförtroende. Mellan 2 och 8 st (=alla) kommer att få väldigt fel.

SD har varit hypat sedan i början av året när de började stiga i mätningarna igen, vilket kulminerade precis innan sommaren. Efter det har ett flertal problem för partiet dykt upp vilket tyder på att de peakade för tidigt. Ett valresultat på runt 20% är väldigt bra eftersom SD rent allmänt är ett uselt parti men som sitter på ett guldkort tack vare den misslyckade invandringspolitiken. Ett valresultat över 25% är önsketänkande.
2018-09-08, 16:00
Medlem
Fan vad alla är optimistiska... Allt över 20% ser jag som ett riktigt bra resultat.. Över 22 helnöjd.. över 24 extatisk!
Gissar på 20.5%
2018-09-08, 16:05
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Sweden Election

Jäklar vad gott jag mådde av att läsa din text. Gode Gud, låt mig få uppleva det.
Medlem
Foruejsonlys avatar
Morgondagen blir spännande.....på riktigt själv hoppas jag på ett så högt resultat för SD att alla fjolliga proffstyckare sätter kaffet i halsen och att resten av världen ser att inte alla i sverige omfamnar HBTQ, fjollor och främmande kulturer!
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Haha.
I Göteborg av alla ställen åxo.
Kan bli en landslide och skulle sen Mp rasa ur är det mission complete.
Gött mos.

Det är inte konstigt att Göteborg gör så. Folket där har sneat på det lokala sosseriet där rejält så det lokala partiet Demokraterna förväntas bli stora. Den kollapsen lär spilla över på riksdagsvalet också. Om de inte kan rösta S kommunalt så börjar man tänka på alternativen i de övriga två valen också. Med nya fräscha ögon så ser man att S inte direkt rosar "marknaden".

Var ju någonstans i Norrland som de också sneat på S, så ja det förklarar en del av kräftgången för S.

Om folket surar över S som varit deras favoritparti bland de etablerade partierna så lär ju inte ett annat etablerat parti vara speciellt hett att rösta på, det vore att välja ett redan ratat alternativ. Att bli soffliggare eller SD är nog det de flesta väljer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in