2018-09-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
V 9,04 %
MP 4,78 %
F! 1,4 %
S 24,38 %

C 8,04 %
L 5,21 %
M 17,93 %
KD 4,79 %

SD 22,64 %
AfS 1,6 %

Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det där ser ut som en riktigt bra gissning. Osäker på om Fi klarar en hel procent i och för sig.
Ja jag ansluter mig här, väl avvägt. SD upp mot 24 dock (utesluter inte mer), kanske förbi S, men troligare inte.
2018-09-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Jaha så det blev ingen sista Sentio alltså?

Kommer du fixa en gissningslek, 8711? Det finns en tråd där man kan gissa men vill ha en här också och är för lat för att starta en själv.
Åttatusensjuhundraelva är enligt uppgift avstängd, och det ser inte ut att bli något organiserat, men det kan ju också göras i efterhand, så får vi ser vem som står med äran.
2018-09-08, 14:52
Medlem
Citat:
Jaha så det blev ingen sista Sentio alltså?

Kommer du fixa en gissningslek, 8711? Det finns en tråd där man kan gissa men vill ha en här också och är för lat för att starta en själv.

Okay, fuck it. Jag gör det

Dom som vill vara med ska skicka PM till mig senast kl 16 imorgon.
2018-09-08, 14:55
Medlem
TheAlamos avatar
Men vad fan ska han ta och göra reklam nu också. Vet att den andra tråden finns men det är bättre att vi smaskar in våra uppskattningar dagen innan (idag) valet eller samma dag innan det börjar så alla får samma chans från samma tidpunkt. Bra Djimmie. Men då måste alla också veta att de ska pm:a dig vilket blir svårt. Kanske kan man även bara skriva gissningen i tråden så tar du med det?
2018-09-08, 14:58
Medlem
Citat:
Men vad fan ska han ta och göra reklam nu också. Vet att den andra tråden finns men det är bättre att vi smaskar in våra uppskattningar dagen innan (idag) valet eller samma dag innan det börjar så alla får samma chans från samma tidpunkt. Bra Djimmie. Men då måste alla också veta att de ska rösta på dig. Kanske kan man även bara skriva gissningen i tråden så tar du med det?

Kör bara PM. Blir enklast så. Jag kommer med några uppdateringar under dagen/kvällen hur folk gissat. Blir nog färre uppdateringar imorrn då jag antagligen sitter uppe sent o kollar UFC.
2018-09-08, 14:59
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Kör bara PM. Blir enklast så. Jag kommer med några uppdateringar under dagen/kvällen hur folk gissat. Blir nog färre uppdateringar imorrn då jag antagligen sitter uppe sent o kollar UFC.
Om alla ser inlägget så. Hoppas det fungerar. Jag tror den fula britten Till kommer få spö. Han ser ut som ett spöke.
2018-09-08, 15:02
Medlem
Amors avatar
Min gissning

v= 10,8
S= 22,5
MP= 3,7

C= 7,8
L= 5,2
KD= 5,7
M= 17

SD=24,2

AFS=1,1
FI= 1,0
Pirat= 0,2
Med= 0,1
2018-09-08, 15:11
Medlem
Jag är av åsikten att vissa oi underskattar SD och att flera personer här på fb överskattar samma sd.

Över 25 procent kan man bara glömma.
De som yrar om 30 är helt verklighetsfrånvända.

Jag gissar det blir kring 19 procent.
Ökning med dryga 6 procent mot förra valet vilket trots allt får anses vara bra.

Jag hoppas på mer men tror inte det kommer ske.
Min röst går till sd men jag tänker att realistiskt är omkring 19 procent en rimlig gissning.
2018-09-08, 15:26
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
241 000 likes nu. Upp med 6000 sen igår(!). Upp med 31 000 de senaste 11 dagarna. Det är en aldrig skådad likeraket just nu.
Pratar du Facebook nu? Vilken slutsats kan man dra av likes? Att det är detsamma som röster i valet?
2018-09-08, 15:29
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Jag har tillåtelse från mod till detta.

Eftersom ingen tog åt sig att sammanställa gissningar nu inom 2 dygn från valet så har jag sammanställt en lista utifrån alla inlägg från nr 77982 och framåt.
Den är endast på papper ännu men postar den senare idag.
Detta är en offentlig lista som kommer uppdateras vartefter gissningarna postas.

Tycker vi sätter ett stopp på den till 21.00 ikväll. Risk för att det blir ett sjukt jobb att sammanställa annars.

Vill man vara med på listan skriver man något relevant för tråden och bifogar sin gissning.
2018-09-08, 15:32
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag är av åsikten att vissa oi underskattar SD och att flera personer här på fb överskattar samma sd.

Över 25 procent kan man bara glömma.
De som yrar om 30 är helt verklighetsfrånvända.

Jag gissar det blir kring 19 procent.
Ökning med dryga 6 procent mot förra valet vilket trots allt får anses vara bra.

Jag hoppas på mer men tror inte det kommer ske.
Min röst går till sd men jag tänker att realistiskt är omkring 19 procent en rimlig gissning.

Jag är lite nyfiken. När Yougov och Sentio ligger kring 24-25% nu varför tror du då på 19%? Opinionsinstituten är ju inte direkt kända för att överskatta SD vid riksdagsval. Eller? Varför skulle de helt pötsligt börja göra det nu?
2018-09-08, 15:33
Medlem
Röstade på Hisingen i Göteborg nu.
Otroligt jävla mycket folk i vallokalen där man förtidsröstade, skulle uppskatta att det tog iallafall en timme för mig att rösta.
50% var svenskar i lokalen 50% var lite allt möjligt.

Alla framför mig i kön, svenskar som invandrare tog SD:s sedlar. Jag är fan chockad. Inte en jävel tog annat än SDs lappar förutom 2-3 latinamerikanskor som hade Vänsterpartiets sedlar.

Jag spår en politisk jordbävning imorgon.

Var kan man sen häckla Ipsos/Inzio och SIFO?
Har dom sociala media kanaler dom använder?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in