2018-09-07, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Sett dokumentären på tv, och ställer mig frågan, vem har hand om tvillingkidsen?

Och nej, jag tänker inte läsa 3356 sidor för att hitta det!
Placerade i fosterhem.

Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Angående alla brev hon skickar till sin kumpan där hon vill att han ska ta på sig allt... Får alltså livstidsdömda fångar (eller fångar överhuvudtaget) kommunicera med omvärlden utan kontroll? Jag förutsatte att satt man inne så övervakades alla telefonsamtal och alla brev läses och kopieras innan dom skickas utifall de är försök att kommunicera med medbrottslingar på utsidan. Görs inte det? Eller är Möller så dum att hon skickar dessa brev TROTS att myndigheterna läser dom innan dom postas?

Japp
Citera
2018-09-07, 12:31
Medlem
Söndag 16e september i SVT startar del 1 av 6 av Nils Bergmans (från rättegångspodden.se ) serie om Arbogakvinnan.
Citera
2018-09-08, 10:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Angående alla brev hon skickar till sin kumpan där hon vill att han ska ta på sig allt... Får alltså livstidsdömda fångar (eller fångar överhuvudtaget) kommunicera med omvärlden utan kontroll? Jag förutsatte att satt man inne så övervakades alla telefonsamtal och alla brev läses och kopieras innan dom skickas utifall de är försök att kommunicera med medbrottslingar på utsidan. Görs inte det? Eller är Möller så dum att hon skickar dessa brev TROTS att myndigheterna läser dom innan dom postas?

Mja något allvarligt fel är det på Möller så att hon på något sätt skulle reflektera över idiotin hon håller på med tror jag inte finns på kartan ens.

Måste ju kännas så där för de två journalisterna som enligt uppgifter i media jobbar för en resningsansökan, inte helt lätt med en sådan rubbad brevskriverska.
Citera
2018-09-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja något allvarligt fel är det på Möller så att hon på något sätt skulle reflektera över idiotin hon håller på med tror jag inte finns på kartan ens.

Måste ju kännas så där för de två journalisterna som enligt uppgifter i media jobbar för en resningsansökan, inte helt lätt med en sådan rubbad brevskriverska.

Att reflektera över sin egen dumhet är hon nog inte kapabel till, men hon överskriver till allt och alla pga stress och vrede skulle jag tro. Kanske det äntligen har gått upp för henne att hon kommer sitta där hon sitter på livstid? Kanske börjar hon smida flyktplaner? Kanske skriver hon på en självbiografi där alla stav- och skrivfel är intakta?

Ska bli intressant att se svt-serien om henne, hur hon framställs och vad hon egentligen vill och tror ska hända. Men framförallt hur hon agerar, hur hon pratar. Vad hon kommer säga.
Citera
2018-09-08, 16:25
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Placerade i fosterhem.

Japp

Är du säker på att det är fosterhem? Jag har fått för mig att det är hos Akis anhöriga...
Citera
2018-09-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Är du säker på att det är fosterhem? Jag har fått för mig att det är hos Akis anhöriga...

Hoppas verkligen att de hamnar hos Akis släkt.
Citera
2018-09-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hoppas verkligen att de hamnar hos Akis släkt.
Det hoppas jag också att de gör.
Citera
2018-09-09, 18:20
Medlem
Citat:
Att reflektera över sin egen dumhet är hon nog inte kapabel till, men hon överskriver till allt och alla pga stress och vrede skulle jag tro. Kanske det äntligen har gått upp för henne att hon kommer sitta där hon sitter på livstid? Kanske börjar hon smida flyktplaner? Kanske skriver hon på en självbiografi där alla stav- och skrivfel är intakta?

Ska bli intressant att se svt-serien om henne, hur hon framställs och vad hon egentligen vill och tror ska hända. Men framförallt hur hon agerar, hur hon pratar. Vad hon kommer säga.
Så det är alltså Nils Bergman som ska träffa henne i svt dokumentären?

Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Nej inte säker, det du säger kan stämma och det får man väl hoppas på.
Citera
2018-09-09, 18:38
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Så det är alltså Nils Bergman som ska träffa henne i svt dokumentären?

Nej inte säker, det du säger kan stämma och det får man väl hoppas på.

Det jag minns från fup:en är att de är i fosterhem och får träffa sina syskon på Akis sida regelbundet.
Citera
2018-09-12, 07:24
Medlem
I SVTs nya serie Arbogafallet, hörs Möller prata illa om Aki och säga:

– Jag önskar han levde så jag hade kunnat döda honom själv.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/moller-onskar-han-levde-sa-jag-kunnat-doda-honom/
Citera
2018-09-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
I SVTs nya serie Arbogafallet, hörs Möller prata illa om Aki och säga:

– Jag önskar han levde så jag hade kunnat döda honom själv.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/moller-onskar-han-levde-sa-jag-kunnat-doda-honom/

Detta program kommer JM och de övriga fångarna kunna se på Söndag 16/9 och ytterligare 5 söndagar framåt. Jag ser fram emot söndagen då vi alla kommer få kunna ta del av hur denna gräsliga människa pratar. En försmak får man ju i länken du skickade. Fyfan, säger jag bara.
Citera
2018-09-13, 10:07
Bannlyst
Citat:
Detta program kommer JM och de övriga fångarna kunna se på Söndag 16/9 och ytterligare 5 söndagar framåt. Jag ser fram emot söndagen då vi alla kommer få kunna ta del av hur denna gräsliga människa pratar. En försmak får man ju i länken du skickade. Fyfan, säger jag bara.

Ja hon har en förarglig röst men det är ju de minsta som är fel med henne. Det finns säkert mer att få ta del av. Det hon säger är ju egentligen ett försvar, mycket klumpigt sådant men det är ju så hon fungerarar och det sista man kan säga om henne är att hon är skärpt. JMs budskap, "– Jag önskar han levde så jag hade kunnat döda honom själv" är ju ett försök att rentvå sig själv.

Är det den här serien i tre delar som Bergman(rättegångspodden) ligger bakom? Verkar gå bra för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Först en liten "hemlis"(helt offentligt på nätet )
När jag skulle gå till hovrätten den dag som JB, JJ och DB skulle vittna, var det full snöstorm. Tidigt på morgonen efter så skulle jag in på sjukhus för en knäoperation. Hade då haft svåra smärtor i ca 2 år pga knäskadan, men sjukskrev mig inte en dag trots att läkarna försökte övertala mig. Är ganska envis, smärttålig och plågade mig, kanske dumt nog, för "lite ska man väl tåla", typ.
Hade fått ett par kryckor för länge sen då, men dessa använde jag aldrig. Men, när jag skulle till hovrätten så visste jag att det fanns ytterst få platser för allmänheten och jag ville ju sitta i riktiga salen och inte i någon medhörningssal. Så, just dagen till ära så tog jag med kryckorna för jag tänkte att då kanske jag får "lite extra service, att de är extra snälla", typ handikapptricket. Lite fräckt kanske, men å andra sidan borde jag använt kryckorna även innan den dagen (säger jag nu för att slippa dåligt samvete)

Tricket lönade sig. Den lilla salen med typ plats för tio åhörare och resten av platserna var reserverade för pressen, två bänkar längst fram. Var en ledig plats längst ut på journalistbänken och när alla satt sig så stod jag där med kryckorna och frågade domaren om det var ok jag satt på första bänken? "Egentligen inte, men låt gå för denna gång", blev svaret. Lite kul var att JM gav mig en ond blick när jag pratat med domaren, men jag gav ett iskallt "onda ögat" tillbaka och tänkte "fy fan vilken patetisk, hemsk liten varelse hon är".

Det jag skulle komma till var ju att jag då satt närmast alla de som skulle vittna och då är det lättare att märka detaljer som kroppssråket när de prata, reaktioner och om känslor verkar äkta.
JB var ju den enda som sa "ja" till att vittna, men återkommer till henne.

JJ, som jag beskrivit förut, ger ett obehagligt intryck...

När DB kom in...

När JB kom in

Jaha det var du det, du som körde kryck-trixet. Du blev omtalad i negativa former i hovrätten, fanns de som ville sitta där i form av stöd. Istället för att du slog dig ner där för att oberservera klädstil och hårfärger och annat oväsentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in