2018-09-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Ja hon har en förarglig röst men det är ju de minsta som är fel med henne. Det finns säkert mer att få ta del av. Det hon säger är ju egentligen ett försvar, mycket klumpigt sådant men det är ju så hon fungerarar och det sista man kan säga om henne är att hon är skärpt. JMs budskap, "– Jag önskar han levde så jag hade kunnat döda honom själv" är ju ett försök att rentvå sig själv.

Är det den här serien i tre delar som Bergman(rättegångspodden) ligger bakom? Verkar gå bra för honom.

Jaha det var du det, du som körde kryck-trixet. Du blev omtalad i negativa former i hovrätten, fanns de som ville sitta där i form av stöd. Istället för att du slog dig ner där för att oberservera klädstil och hårfärger och annat oväsentligt.

Ja, det är Nils Bergman i samarbete med SVT som har gjort serien. Gillar hans poddar som är bra och genomarbetade.

Just det, JM är knappast en smart person. Troligen sa hon det hon sa för att på något outgrundligt sätt försöka rentvå sig. Ungefär: "Jag har inte gjort det, men skulle gärna ha velat göra det." Liknande saker har hon sagt tidgare: "Om någon skulle mörda min pappa så skulle det vara jag". Som att: "shit, nån annan hann före, annars hade kanske jag hade gjort det själv".

Det skulle vara intressant att kliva in i JMs hjärna en dag för att förstå hur hon tänker. Evinnerliga resonemang med sig själv hur hon ska kunna utnyttja andra för att själv få fördelar, förmodar jag.
Citera
2018-09-13, 18:31
Medlem
Reimers avatar
Lite nya uppgifter om Johanna Möllers kamp för att bli friad från sin dom.

Citat:
Johanna Möller är dömd till livstids fängelse för bland annat mordet på sin pappa Göran Möller och mordförsök på sin mamma.

För drygt två månader sedan anlände hon till kvinnoanstalten Ystad.

Sedan dess har hon arbetat intensivt för att samla ihop material för en kommande resningsansökan som hon hoppas ska få henne frikänd.

Till sin hjälp har hon advokaten Byron Törnström, som menar att det finns ny bevisning att lägga fram som talar för att Arbogakvinnan är oskyldig.

– Det är nytillkommen bevisning, vilken aldrig tidigare har förebringats. För närvarande kan jag inte uttala mig om den, men enligt min bedömning är den stark, säger Byron Törnström.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/moller-kraver-resning-ska-bevisa-sin-oskuld/

Ny advokat men han har ju ett litet knepigt läge, Möllers brev till Rajabi gör ju att all "ny bevisning" som Törnström menar finns blir underminerad, ska bli intressant hur han knäcker den gordiska knuten.

Fortsättning lär följa.
Citera
2018-09-13, 20:41
Medlem
ingen som har sexfilmen?
Citera
2018-09-14, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Lite nya uppgifter om Johanna Möllers kamp för att bli friad från sin dom.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/moller-kraver-resning-ska-bevisa-sin-oskuld/

Ny advokat men han har ju ett litet knepigt läge, Möllers brev till Rajabi gör ju att all "ny bevisning" som Törnström menar finns blir underminerad, ska bli intressant hur han knäcker den gordiska knuten.

Fortsättning lär följa.

Var kan man läsa brevet?
Citera
2018-09-14, 14:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Hon är helt makalös den goda Johanna Möller, kan ju inte vara kul för de två journalisterna som enligt uppgift skulle jobba för hennes resning.

Vad skulle den ansökan stödja sig på, Rajabis omvändelse?

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-forbjuds-att-kontakta-mohammad-rajabi/

Fan helt sanslöst så hon håller på, men vad kunde man förvänta sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Var kan man läsa brevet?

I mitt inlägg som jag citerar har du en länk till artikeln som tar upp de brev som Johanna Möller har skickat till Rajabi, själva breven finns inte att läsa misstänker jag, de är ju rajabis privata.
Citera
2018-09-14, 14:50
Medlem
Citat:
I mitt inlägg som jag citerar har du en länk till artikeln som tar upp de brev som Johanna Möller har skickat till Rajabi, själva breven finns inte att läsa misstänker jag, de är ju rajabis privata.

Det beror sig lite på var de skickades från. Om de skickades från häktet och blev beslagtagna så borde de vara en del av utredningen och kunna hittas i det offentliga materialet.
Citera
2018-09-14, 15:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det beror sig lite på var de skickades från. Om de skickades från häktet och blev beslagtagna så borde de vara en del av utredningen och kunna hittas i det offentliga materialet.

Som jag förstått det så har Johanna Möller skickat brev till Rajabi nyligen, alltså till det fängelse där han avtjänar sitt straff, då borde de vara utanför utredningen.

Men det underlättar ju inte den nya advokatens jobb med resningsansökan, han borde ge Möller brevförbud.
Citera
2018-09-14, 16:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Som jag förstått det så har Johanna Möller skickat brev till Rajabi nyligen, alltså till det fängelse där han avtjänar sitt straff, då borde de vara utanför utredningen.

Men det underlättar ju inte den nya advokatens jobb med resningsansökan, han borde ge Möller brevförbud.
Tre brev "nyligen" var uppgiften i juni från Rajabi och nu i sept fick hon kontaktförbud. Hon är lika dum i huvudet som tidigare. Lycka till med resningen. Mohahahaha.
Citera
2018-09-14, 16:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tre brev "nyligen" var uppgiften i juni från Rajabi och nu i sept fick hon kontaktförbud. Hon är lika dum i huvudet som tidigare. Lycka till med resningen. Mohahahaha.

Ja, den stackars advokaten måste ju sitta och se ut som en fågelholk i nyllet när han läser i media vad hans klient har för sig, hur fan kan man vara så ända in i helvete korkad som Möller?

Stackars djävel, men jag hoppas att han får betalt av Möller, det vore ju alldeles underbart om hon dränerade sig själv på de oförtjänta pengar hon har.
Citera
2018-09-14, 16:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, den stackars advokaten måste ju sitta och se ut som en fågelholk i nyllet när han läser i media vad hans klient har för sig, hur fan kan man vara så ända in i helvete korkad som Möller?

Stackars djävel, men jag hoppas att han får betalt av Möller, det vore ju alldeles underbart om hon dränerade sig själv på de oförtjänta pengar hon har.
Vem är den dumme fan som åtagit sig resningsansökan? Det är inte synd om en sån, det är frivilligt och hela Sverige lär väl inse hur komplett galen hon är.
Citera
2018-09-14, 16:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vem är den dumme fan som åtagit sig resningsansökan? Det är inte synd om en sån, det är frivilligt och hela Sverige lär väl inse hur komplett galen hon är.

Byron Törnström har jag för mig att han hette, ingen jag hört talas om tidigare, kanske någon som vill göra sig ett namn men uppgiften han åtagit sig är ju helt omöjlig.
Senast redigerad av Reimer 2018-09-14 kl. 16:29.
Citera
2018-09-14, 16:25
Medlem
Citat:
Byron Stenström har jag för mig att han hette, ingen jag hört talas om tidigare, kanske någon som vill göra sig ett namn men uppgiften han åtagit sig är ju helt omöjlig.

Från Malmö, här finns bild på honom: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/advokaten-anmarkningsvart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in