Citat:
Ja hon har en förarglig röst men det är ju de minsta som är fel med henne. Det finns säkert mer att få ta del av. Det hon säger är ju egentligen ett försvar, mycket klumpigt sådant men det är ju så hon fungerarar och det sista man kan säga om henne är att hon är skärpt. JMs budskap, "– Jag önskar han levde så jag hade kunnat döda honom själv" är ju ett försök att rentvå sig själv.
Är det den här serien i tre delar som Bergman(rättegångspodden) ligger bakom? Verkar gå bra för honom.
Jaha det var du det, du som körde kryck-trixet. Du blev omtalad i negativa former i hovrätten, fanns de som ville sitta där i form av stöd. Istället för att du slog dig ner där för att oberservera klädstil och hårfärger och annat oväsentligt.
Är det den här serien i tre delar som Bergman(rättegångspodden) ligger bakom? Verkar gå bra för honom.
Jaha det var du det, du som körde kryck-trixet. Du blev omtalad i negativa former i hovrätten, fanns de som ville sitta där i form av stöd. Istället för att du slog dig ner där för att oberservera klädstil och hårfärger och annat oväsentligt.
Ja, det är Nils Bergman i samarbete med SVT som har gjort serien. Gillar hans poddar som är bra och genomarbetade.
Just det, JM är knappast en smart person. Troligen sa hon det hon sa för att på något outgrundligt sätt försöka rentvå sig. Ungefär: "Jag har inte gjort det, men skulle gärna ha velat göra det." Liknande saker har hon sagt tidgare: "Om någon skulle mörda min pappa så skulle det vara jag". Som att: "shit, nån annan hann före, annars hade kanske jag hade gjort det själv".
Det skulle vara intressant att kliva in i JMs hjärna en dag för att förstå hur hon tänker. Evinnerliga resonemang med sig själv hur hon ska kunna utnyttja andra för att själv få fördelar, förmodar jag.