2018-09-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nja, hadde han det? Var det inte på armarna?
Lögn och sanning går hand i hand hos Madsen, så har det nog alltid varit. Even i sanningen finns det lögn och i lögnerna finns det sanning.

På översidan av händerna samt ansiktet. Som jag minns det. Det är iallafall därför jag studerat hans ansikte under lupp. Har jag fel hoppas jag någon rättar mig.
Citera
2018-09-07, 23:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
På översidan av händerna samt ansiktet. Som jag minns det. Det är iallafall därför jag studerat hans ansikte under lupp. Har jag fel hoppas jag någon rättar mig.

Du har helt säkert rätt, jag tänkte på klormärken. Det hadde han ju inte i ansiktet. Blodet på näsan var ju Kims.
Citera
2018-09-07, 23:37
Medlem
Citat:
Du har helt säkert rätt, jag tänkte på klormärken. Det hadde han ju inte i ansiktet. Blodet på näsan var ju Kims.
Ja,där kan tråden vara stolta. Att mördaren kom iland med en blodfläck på vänster näsvinge visste vi redan i september. Efter noggrann analys. Fotografen själv hade ingen aning förrän det kom fram genom polisen i samband med rättegången, i april var det väl?
Nu har "sömntåget gått" och det är natti,natti från mig iallafall.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-09-07 kl. 23:43.
Citera
2018-09-07, 23:44
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,där kan tråden vara stolta. Att mördaren kom iland med en blodfläck på vänster näsvinge visste vi redan i september. Fotografen själv hade ingen aning förrän det kom fram genom polisen i samband med rättegången i april var det väl? Nu har "sömntåget gått" och det är natti,natti från mig iallafall.

God natt, jo visst har tråden "glimtat till" ibland.
Citera
2018-09-07, 23:58
Medlem
Citat:
God natt, jo visst har tråden "glimtat till" ibland.
Godnatt. Det intressanta är ju själva fallet. Att försöka komma så nära sanningen som möjligt.
Istället för att stå på galgbacken och kackla skit om mördaren.
Det sistnämnda är väl inte så konstruktivt?
PS. Jag nystar gärna vidare i Spanienspåret i morgon.
Citera
2018-09-08, 08:59
Medlem
develis avatar
God morgon, puppet on a string.

Det är ingen imponerande egenskap att inte kunna gränssätta sin egen empati när det kommer till ett visst klientel såsom manipulativa psykopater som mördat. Inte det minsta.
En klassiker är att börja tycka synd om dem och argumentet att de är ju människor de här också...
Sen ska de beskyddas och omhuldas.

Man vet att erfarna professioner har svårt att hantera de extremt manipulativa personerna och då säger det sig själv hur svårt det är för gemene man - speciellt unga och oerfarna. Läsvärt om nån tänkt brevväxla med Peter Madsen:

Professorn och författaren Micael Dahlén skrev sin bok Monster för att han var nyfiken.
Citat:
Micael Dahlén var nyfiken på ondska, och varför vissa människor dras till den. Det är exempelvis ett känt fenomen att folk skriver beundrarbrev till mördare i fängelset.
Citat:
Boken är ute, men Micael Dahlén har inte kunnat gå vidare. Hans syn på ondska har förändrats under intervjuerna, och han har svårt att klippa banden, efter flera års relation med mördarna.
Citat:
Ett skäl till att ”monstren” finns kvar i Dahléns vardag, är att han får mail och fax från dem då och då. Han har svårt att bryta kontakten helt.
– Jag tycker det är jättesvårt. Enormt svårt. Det här är monster men människor också. Jag försöker att vara tydlig gentemot dem – att det är viktigt för mig att få perspektiv.
Han berättar att det är "jättesvårt" att klippa kontakten och att de för honom har blivit människor...
Samtidigt kan han inte sova för de har trängt in i hans hjärna och han upplever fjärilar i magen.
Citat:
Hade jag vetat att jag skulle komma så långt in i deras huvuden, och att de skulle komma så långt in i mitt huvud, då hade jag aldrig vågat ge mig i kast med det överhuvudtaget.
https://www.svt.se/kultur/forfattaren-micael-dahlen-det-har-ar-monster-men-manniskor-ocksa
Senast redigerad av develi 2018-09-08 kl. 09:06.
Citera
2018-09-08, 09:45
Medlem
develis avatar
Som psykopat lever Peter Madsen en parasiterande livsstil. Han har inga problem att sova i ubåten under konstruktion eller att ligga på en madrass under skrivbordet med sin hårddisk, fylld med sadism, nära till hands i hangaren.
Han har ingen lust att leva nåt Svenssonliv. Han ser ner på andra som arbetar och betalar skatt och lever familjeliv. Gång efter annan framträder denna typiska psykopatsyn på andra människor på bloggen och i intervjuer. Han vill inte bilda familj öht - barn kostar pengar och det finns tillräckligt med sådan i världen.

Han tjänar pengar via att hålla föredrag och får parallellt sin narcissism uppfylld. Samtidigt gör han reklam för att få privata bidrag eller större sponsorer att släppa pengar till hans våta pojkdröm.
Det samma gäller filmprojekt, böcker om honom samt intervjuer.
På alla fronter är människor i hans omgivning till för att utnyttjas.

Peter Madsen har storhetsvansinne (grandios) och allt kretsar kring hans egen navel.

Peter Madsens motiv för mordet beskriver väl den erfarne Kragh bäst via att kort och koncist sätta ord på den sexuelle predatorns perversa lustar:
Citat:
– Det handlar om makt och upphetsning över att mörda. Mördaren njuter av att mörda och förnedra offret, vilket är typiskt för psykopater, säger Kurt Kragh.

Att döda för att man njuter av dödandet?
– Ja, det är väldigt ovanligt, säger Kragh.
– Typiskt för sådana mördare är att de är psykopater. De har inget samvete och känner inget för andra människor, säger han."

– Innan det första mordet kan den tanken finnas i flera år innan de sedan fattar beslut om att mörda. Sådana personer är otroligt farliga."

– Man måste vara medveten om att de inte har dåligt samvete över vad de gjort. Ett typiskt sätt att inleda ett förhör med en misstänkt kan ju vara att säga att om du berättar vad som hänt kommer du må bättre imorgon. Till en psykopat är det dumt att säga så, för de bryr sig inte på det sättet. "

Det var ingen person som var enkel att upptäcka, säger Kragh och drar parallellen till Peter Madsen som innan mordet han nu misstänks för hyllades som originell uppfinnare."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/yvVW5J/danmarks-gw-madsen-njot-av-att-morda
Vid en granskning av Madsen ska psykopatins kriterier vara i centrum för att överhuvudtaget inse hans intentioner.
Han kan aldrig begripas om man utgår från normala människors förehavanden.
Senast redigerad av develi 2018-09-08 kl. 09:49.
Citera
2018-09-08, 09:48
Medlem
Citat:
Jag känner också att tråden är en "lost case" nu faktiskt. Lite synd då det alltid har varit en liten hemlig dröm för mig att lösa ett kriminal fall. ( nu är ju detta fallet redan löst, men du förstår.)
Det kvarstår två saker för mig:

1: Vad hände i ubåten? Jag jobbar lite löst med det och kommer legga ut en liten teori innan jag lämnar tråden ( har lovat trngw det)

2: Har Madsen dödat fler? Vi hadde bra sväng på det ett tag här, men så uppstod en "personal konflikt" och nu tvekar jag på att det kommer igång igen, tyvärr.

Ang din punkt 2: Vill bara inflika att dansk polis nu har köpt in en ny analysplattform, Polintel. Den analyserar och systematiserar en (enorm) mängd data/info från olika databaser, såväl danska som Interpols. Används nu bl a i Emilie Meng fallet. Kommer kanske att används även i detta fallet?

Citat:
Nja, hadde han det? Var det inte på armarna?
Lögn och sanning går hand i hand hos Madsen, så har det nog alltid varit. Even i sanningen finns det lögn och i lögnerna finns det sanning.

Du minns rätt:
Peter Madsen bliver efterfølgende taget ind til en personundersøgelse hos politiets teknikere. Her finder man rifter på underarmene og indtørret blod ved Peter Madsens venstre næsebor. Nærmere undersøgelser fastslår, at der er tale om Kim Walls blod.https://ekstrabladet.dk/112/nu-starter-sagen-madsen-kaemper-for-mildere-straf/7293348
Senast redigerad av diva59 2018-09-08 kl. 09:56.
Citera
2018-09-08, 09:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ang din punkt 2: Vill bara inflika att dansk polis nu har köpt in en ny analysplattform, Polintel. Den analyserar och systematiserar en (enorm) mängd data/info från olika databaser, såväl danska som Interpols. Används nu bl a i Emilie Meng fallet. Kommer kanske att används även i detta fallet?

Du minns rätt:
Peter Madsen bliver efterfølgende taget ind til en personundersøgelse hos politiets teknikere. Her finder man rifter på underarmene og indtørret blod ved Peter Madsens venstre næsebor. Nærmere undersøgelser fastslår, at der er tale om Kim Walls blod.https://ekstrabladet.dk/112/nu-starter-sagen-madsen-kaemper-for-mildere-straf/7293348
Läste alldeles nyss om Emelie och tanken slog mig kring PM likaväl. De har garanterat inte släppt funderingarna kring denne gäckande psykopats förehavanden.

Angående hans färska rivskador så framkom det ånyo tydligt var de satt även i Landsretten dvs på underarmarna.
Högst troligt avvärjningsskador från Kim som kämpat för sitt liv.
Citat:
Efter anholdelsen blev Peter Madsen kørt til Retsmedicinsk Institut til en såkaldt personundersøgelse. Her fandt man blandt andet friske rifter på begge hans underarme, ligesom der var indtørret blod i hans ansigt. Det blod viste sig senere at stamme fra Kim Wall.
live bt
Senast redigerad av develi 2018-09-08 kl. 10:00.
Citera
2018-09-08, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Som psykopat lever Peter Madsen en parasiterande livsstil. Han har inga problem att sova i ubåten under konstruktion eller att ligga på en madrass under skrivbordet med sin hårddisk, fylld med sadism, nära till hands i hangaren.
Han har ingen lust att leva nåt Svenssonliv. Han ser ner på andra som arbetar och betalar skatt och lever familjeliv. Gång efter annan framträder denna typiska psykopatsyn på andra människor på bloggen och i intervjuer. Han vill inte bilda familj öht - barn kostar pengar och det finns tillräckligt med sådan i världen.

Han tjänar pengar via att hålla föredrag och får parallellt sin narcissism uppfylld. Samtidigt gör han reklam för att få privata bidrag eller större sponsorer att släppa pengar till hans våta pojkdröm.
Det samma gäller filmprojekt, böcker om honom samt intervjuer.
På alla fronter är människor i hans omgivning till för att utnyttjas.

Peter Madsen har storhetsvansinne (grandios) och allt kretsar kring hans egen navel.

Peter Madsens motiv för mordet beskriver väl den erfarne Kragh bäst via att kort och koncist sätta ord på den sexuelle predatorns perversa lustar:

Vid en granskning av Madsen ska psykopatins kriterier vara i centrum för att överhuvudtaget inse hans intentioner.
Han kan aldrig begripas om man utgår från normala människors förehavanden.

Ja ha sket nog fullständigt i sin 1,6 miljoners skuld hos danska KFM. Han hade alla möjligheter att ta in pengar via RML. Problemet var väl att intresset för hans föreläsningar etc inte var sådär väldigt stort. Fanns väl en anledning att han tog in agenten som delägare (25%).
Citera
2018-09-08, 10:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja ha sket nog fullständigt i sin 1,6 miljoners skuld hos danska KFM. Han hade alla möjligheter att ta in pengar via RML. Problemet var väl att intresset för hans föreläsningar etc inte var sådär väldigt stort. Fanns väl en anledning att han tog in agenten som delägare (25%).
PM tyckte säkert de var smått pantade som inte såg hans enorma storhet och så får man väl även ha hans avsky för CS i åtanke som lär ha växt parallellt.
På bloggen syns även ett tydligt tiggeri när han ämnar testa nåt nytt. Han börjar omgående be om bidrag så den delen är i sig intressant om man har avsaknad av skrupler i centrum och den parasiterande läggningen i åtanke.
Han gör det lika lätt som om det vore en insamling till rädda barnen eller nåt annat behjärtansvärt.
Citera
2018-09-08, 10:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kan vi få en repris på Herstedvester?

En sak till som jag finner lite märkligt i den här historien, hur kunde macho och alfahannen Madsen få så pass mycket spö av en artonåring?

Och inte en rad om att gliet fått några skador, med tanke på den attityd Madsen hade i sin blogg om sin egen kapacitet till våld så borde ju gliet legat på intensiven minst en vecka i alla fall men tydligen gick han helt oskadd ur händelsen.

Media får sluta ljuga så förbannat, man blir ju alldeles konfys av de motstridiga uppgifterna som florerat i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in