2018-09-08, 07:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Åhh tack riktiga news äntligen där , inte hittat någe vad Alex Jones sagt på sistone då? haha

Alex Jones vart bannad från twitter häromdagen så det lär ta ett tag innan vi hör allt för mycket från honom
Citera
2018-09-08, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Häromdagen så postade Q runt 50 poster på loppet av 24 timmar, jag tror det är en narrativ ändring, något/några saker var tvungna att hända innan, satelliternas nedtagande var nog en av nycklarna till att Q kör väldigt offensivt just nu, Q med team vet att de har oskadliggjort något eller några viktiga vapen för deep state.

FISA släppet kommer att få hela USA men även hela världen att se hur Obama och flera högt uppsatta personer i hans admin + HRC med anhang bröt mot lagen vid flera tillfällen, medvetandes om det också. Men att släppa FISA skandalen utan att ha kontroll är inte smart, jag tror att MSM är lamslagna, eller så är kommunikationen bland deep state allvarligt skadad så att de inte kan få FISA släppet att försvinna i minneshålet.

edit: Under nattens tal ska Trump ha gjort flera av hans klassiska Drumpf uttalanden, bland annat har han nämnt ett namn, Alice.. jag tror de flesta av de som följer Q vet mycket väl vem Alice kan vara.

"How many coincidences untill it's mathematically impossible?"

Daniel501,

Jag har läst ett par artiklar/uttalanden som fått mig att hoppa till.

Obama har kraftigt kritiserat Trump och hänvisat till nazister.
Ett tag var det associationer till nazister och trump härinne, minns inte från vem.
Invoke 25th Amendment från kongress (men det har det väl sagts förut).
Indictment of Trump (men det har det väl sagts ett tag).
Hot mot demokratin (har inte riktigt fattat vad, att ha öppna gränser och kriga med hela världen är väl större hot än att sluta sig inom landet och sätta upp en mur?)

Detta parat med Qs numera triumfatoriska uttalanden och tex. Trumps tweet som jag postade häromdagen med Draining the Swamp. Lägg därtill HRC tweetstorm om Kavanaugh, hon tog i rejält.
De twitterfeeds jag följt sedan hösten 2017 är också helt sönderspammade, det är otroligt många som postar på dom.

Jag tycker mig se en ändring i narrativet, tempot har ökat.
Gissningsvis så är antingen swampet drainat eller Trump avsatt innan jul
Citera
2018-09-08, 08:33
Medlem
Citat:
SnakePlisssken|65176405]Det mesta har jag redan gjort tidigare manuellt, men kommer det fram något nytt så lägger jag gärna fram det för folk att läsa. Ingen av Qs försvarare verkar dock ens lyfta ett finger för att försöka förklara dessa diskrepanser och direkta felaktigheter - Pussykings förklaring att det SKA vara en massa fel i Q's inlägg var väl ett av de första försöken att ens svara....

Citat:
Var det/är det? Och menar du att det inte är det längre eller att det skulle vara motbevisat?
Det jag egentligen menade var att det hela tiden skrivs att Q är en fejk och inte skall tas på allvar.
Det läggs ned otroligt mycket pengar och energi på att skriva om Q. Jag har tänkt lite och rättar mig själv nedan.

Citat:
Att det är en uppmärksammad konspirationsteori.
Jag själv la ner minst lika mycket tid på Pizzagate, för att inte tala om tid jag lagt ned på 9-11, olika ufo och alienspåståenden, Illuminati, symbolism, pyramiderna, spöken/andar, medier, terrordåd som Paris, Boston marathon, Stockholm, Pulseskjutningen osv osv - jag tycker det är intressant helt enkelt, och jag ogillar desinformation.

Ja ok, det var inte riktat mot dig, det jag menar är att det kostar tid och pengar och att någon betalar.
för mig är svaret - Q är inte en larp, fjunig tonåring eller liknande, det är en professionel påverkansoperation som tas på allvar av dom som betalar.

Nu tänkte jag över detta,
Q kan visst vara en fjunig tonåring, Corsi, Anonymous eller vad som helst.

Det är egentligen helt irrelevant vem eller vilka dom är.

Det är genomslaget som är viktigt och genomslaget är stort och det är därför någon eller några lägger ned mycket tid och pengar på att motverka Q.
Citera
2018-09-08, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag tycker mig se en ändring i narrativet, tempot har ökat.
Gissningsvis så är antingen swampet drainat eller Trump avsatt innan jul

Q har definitivt skruvat upp hettan.
Det har väl hintats innan om att Alex Jones var en Deep-state galjonsfigur, men nu har Q klargjort det:

Citat:
Sep 05 2018 12:39:27
Q !!mG7VJxZNCI
2887813
>>2887228
Ask yourself a (simple) logical question…
Why are the majority of 'Q' attacks by "PRO_MAGA" supporters coming from AJ [MOS backed] and/or AJ known associates?
Why are we a threat to them?
Why not simply publish an original picture +/- 1,2,3 secs to establish credibility?
Why was this done in the past?
We knew this type of "attack" was coming.
PREDICTABLE.
FAKE NEWS.
ATTACKS WILL ONLY INTENSIFY.
Q

Alex Jones = Mossadagent.
Även Jerome Corsi som körde dagliga uppdateringar om Q i början via Infowars är en Mossadagent:

Citat:
Sep 06 2018 19:37:56
Q !!mG7VJxZNCI
2909917
word-image.png
>>2909503
Follow the picture.
"Jerome Corsi who I outed as a Mossad asset/agent in a 1997 sting operation in London. Corsi and Piper Jaffray broker Brad Ahmundson were integral to a fraud that took Minnesota investors for $1 million that the FBI refused to properly investigate. Instead, agents sought to portray me as responsible. Corsi is named as the author of several best-selling Israeli psy-ops books, including Unfit for Command (2004), Atomic Iran (2005), Minutemen (2006), The Obama Nation (2008)."
Q

Syftet från Deepstate/Mossad är givetvis att ha galningen Alex Jones som företrädare för "konspirationsteoretikerna" om Deepstate, och att söndra rörelsen som vill rensa upp Deepstate och i allmänhet få fram sanningen om saker som mordet på JFK, 9/11, evighetskrigandet för demokrati i mellanöstern (som lett till att Europa invaderats av flyktingar), osv.

Det blir bättre och bättre det här. Q har full koll på sionisterna och deras dunkla agendor. Tummen upp helt klart.

Jag vill tipsa om Corbett report för mycket bra program om deep state. Helt klart mycket upplysande om man inte är helt insatt:

Några bra program (finns mängder med fler i kanalen):

Meet Goldman Sachs, the Vampire Squid

Century of Enslavement: The History of The Federal Reserve

The Unauthorized Biography of David Rockefeller

Rockefeller medicine (För er som är intresserade av kopplingen mellan Big Pharma och Deepstate)

Mycket viktigt program om hur Rockefeller, Rothschilds, m.fl. la beslag på oljeindustrin i början av 1900-talet: How Big Oil Conquered the World

Uppföljning om vad Rockefellers, Rothschilds, m.fl. gjorde med oljepengarna (Spoiler: inte direkt välgörenhet) Why Big Oil Conquered The World

9/11 Trillions: Follow The Money
Senast redigerad av tryhardereminem 2018-09-08 kl. 09:02.
Citera
2018-09-08, 09:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryhardereminem
Q har definitivt skruvat upp hettan.
Det har väl hintats innan om att Alex Jones var en Deep-state galjonsfigur, men nu har Q klargjort det:

Alex Jones = Mossadagent.
Även Jerome Corsi som körde dagliga uppdateringar om Q i början via Infowars är en Mossadagent:

Syftet från Deepstate/Mossad är givetvis att ha galningen Alex Jones som företrädare för "konspirationsteoretikerna" om Deepstate, och att söndra rörelsen som vill rensa upp Deepstate och i allmänhet få fram sanningen om saker som mordet på JFK, 9/11, evighetskrigandet för demokrati i mellanöstern (som lett till att Europa invaderats av flyktingar), osv.

Det blir bättre och bättre det här. Q har full koll på sionisterna och deras dunkla agendor. Tummen upp helt klart.

Jag vill tipsa om Corbett report för mycket bra program om deep state. Helt klart mycket upplysande om man inte är helt insatt:

Några bra program (finns mängder med fler i kanalen):

Meet Goldman Sachs, the Vampire Squid

Century of Enslavement: The History of The Federal Reserve

The Unauthorized Biography of David Rockefeller

Rockefeller medicine (För er som är intresserade av kopplingen mellan Big Pharma och Deepstate)

Mycket viktigt program om hur Rockefeller, Rothschilds, m.fl. la beslag på oljeindustrin i början av 1900-talet: How Big Oil Conquered the World

Uppföljning om vad Rockefellers, Rothschilds, m.fl. gjorde med oljepengarna (Spoiler: inte direkt välgörenhet) Why Big Oil Conquered The World

9/11 Trillions: Follow The Money

Verkar det inte extremt kontraproduktivt att stänga av Alex Jones på livstid från twitter om "de" (deep state) vill ha honom som galjonsfigur för konspirationsteoretikerna?
Att tysta någon som man vill ska framstå som den fullblodsdåre han är verkar liksom inte riktigt i linje med logiskt tänkande..
Citera
2018-09-08, 09:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
qmap.pub, GA på reddit är under attack i skrivande stund.

Allt detta för en konspirationsteori?

Obama kommer ut ur sin vila och attackerar Trump, desperationen och rädslan i Deep State är slående, de gick all in med sin NYT artikel men ingen bryr sig om Fake News längre!

edit: Tror inte de kmr släppa FISA declas så länge Obama, HRC och Podesta är igång och attackerar Trump, de håller narrativet tills vidare. Ja, ni läste rätt, dessa 3 har gått till anfall mot Trump just nu efter en längre tids vila, de vet vad FISA declas innebär.

För ganska exakt en månad sedan uppmärksammades i msm hur Q-supportrar kom till Trumps rallies, då var det ett jäkla tjatande om att Q skulle ha gått "public", intresset för Q på nätet exploderade och Q-följare skrev om att alla skulle börja förstå och bli upplysta tack vare denna uppmärksamhet..
Idag, en månad senaste är intresset för Q lägre än innan denna msm-uppmärksamhet och Q-supportrar försöker återigen förklara att msm är obetydliga trots att Trump väl aldrig varit så störd av vad som skrivs som den senaste veckan..
Självmotsägelserna och de logiska kollapserna avlöser varandra i en strid ström..
Undrar hur det gick med de där påstått nedsläckta satelliterna och datorerna som inte ens verkar ha funnits förresten... "Guldet blev till sand" - igen...?
Citera
2018-09-08, 10:21
Medlem
Q post:

Citat:
Feb 14 2018

MILITARY INTELLIGENCE TEAM

MILITARY INTELLIGENCE BATTALION (STRATEGIC SIGNALS INTELLIGENCE)
MILITARY INTELLIGENCE BRIGADE (STRATEGIC SIGNALS INTELLIGENCE)

DESIGNATION: _ MILITARY INTELLIGENCE TEAM,
_ MILITARY INTELLIGENCE BRIGADE (STRAT SIGINT)

32536AA00: _ MI TM (UTAH)(STRAT SIGINT)
32536AB00: _ MI TM (OCMC)(STRAT SIGINT)
32536AC00: _ MI TM (DET A)(STRAT SIGINT)
Q
-----
7-Sep-2018

https://twitter.com/Jim_Jordan/status/1038146899046477825
#FLY[RR]FLY#
Desperate people do desperate things.
It is during this period of time that surveillance pays off.
When does a BIRD sing?
Q

Det kan vara en hint om varifrån Q's information kommer...
Citera
2018-09-08, 10:57
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
...
Självmotsägelserna och de logiska kollapserna avlöser varandra i en strid ström..
Undrar hur det gick med de där påstått nedsläckta satelliterna och datorerna som inte ens verkar ha funnits förresten... "Guldet blev till sand" - igen...?
Qristina från Duvemåla?
Citera
2018-09-08, 12:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Hur blev den knasiga Q-konspirations-teorin så stor? Kvalitetssajten Slate har möjligen svaret: BOTTAR. Läs mer här om hur de har kommit fram till det: https://slate.com/technology/2018/09/bots-have-been-boosting-qanon-since-almost-the-moment-it-started.html

Den här artikeln förtjänar lite mer uppmärksamhet här i tråden! Förutom att den belyser hur qanon verkar ha spridits med systematisk medvetenhet bland konspirationsteoretiker med hjälp av bottar så tycker jag den allra sista meningen är extra tänkvärd med tanke på att Q - som i de egna leden påstås stå för ett enande av folket mot deep state och maktmissbruk - i själv verket aktivt splittrar (främst) amerikas befolkning i två läger.

Apparently, belief in QAnon is now one of those partisan issues—and it looks like some parties may have recognized its potential to rile up and divide Americans very, very quickly.
Citera
2018-09-08, 12:34
Medlem
Jag vill inget hellre än att Q är på riktigt.

Men nu får det fan i mig ta att hända någonting, det har varit så mycket BOOM, BIG WEEK och happenings men inget handfast.
Jag förstår att mycket pågår bakom kulisserna men det måste hända något NU!

Har någon några uppmuntrande ord eller analyser här?
Citera
2018-09-08, 12:47
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otranadtill1000
Jag vill inget hellre än att Q är på riktigt.

Men nu får det fan i mig ta att hända någonting, det har varit så mycket BOOM, BIG WEEK och happenings men inget handfast.
Jag förstår att mycket pågår bakom kulisserna men det måste hända något NU!

Har någon några uppmuntrande ord eller analyser här?

Tänk dig att du har bevis på brott, grova brott hos flera högt ansedda och respekterade individer, du har alla med makt emot dig, lögner, förtal mot dig men även mot dina närmaste är vardag, du är hotad till livet, vad tror du skulle hända om du använder din makt och griper alla dessa individer och åtalar de för diverse grova brott, några är högst landsförräderiska? Dina motståndare kommer med all sin makt kämpa emot för det handlar i flera fall om liv och död, inte nog med det men hela klimatet är så förgiftat av år av korruption att ett liknande scenario hade inneburit landskris, ja, inbördeskrig hade varit väldigt troligt. Vilka utländska makter kan tänkas försöka ta tillfället i akt att tillförskaffa sig mer geopolitisk makt?

Du måste, få folket, eller stora delar av folket med dig, du måste skifta narrativet emot dina fiender, det är det som sker just nu, du vet det, jag vet det, alla vet det, Trump är inte samma Trump som media målade ut för 1 år sedan, synen på Trump och det han implicit står för har förändrats drastiskt, inte enbart tack vare Q men även andra saker, såsom det han faktiskt har gjort för sitt folk.

Det har sagts förr men tåls att upprepas; Vem Q är eller vem han lyder under är inte det väsentliga, har aldrig varit, det är meddelandet, det är hoppet om något bättre, det är rättvisa sprungen ur en naturlag som är lika sann som marken vi går på.
Citera
2018-09-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Verkar det inte extremt kontraproduktivt att stänga av Alex Jones på livstid från twitter om "de" (deep state) vill ha honom som galjonsfigur för konspirationsteoretikerna?
Att tysta någon som man vill ska framstå som den fullblodsdåre han är verkar liksom inte riktigt i linje med logiskt tänkande..

Eller så har Q rätt, swampet är drainat och we are in control som han ofta skriver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in