Citat:
Ursprungligen postat av
StillaHavet
Hallå! Vakna.. det finns inte en enda advokat eller jurist i Sverige som säger: nej, du är skyldig till våldtäkt så jag åtar mig inte fallet. Du har helt missuppfattat vårt rättsystem.
Jo, det finns det säkert. Även om de flesta försvarsadvokater är ökända för sin brst på moral kan många avsäga sig fall de inte vill ta sig an. Det står Jessica Ohlson fritt att byta arbete och sluta vara ett redskap för invasionspolitiken om hon vill vara AFS politiker - bli förskolelärare tex. Men inte tillräckligt med pengar där, antagligen.
Försvarsadvokater blir sällan eller aldrig framgångsrika politiker i USA, men det blir däremot åklagare. Finns en anledning - en förtroendefråga. Jessica Ohlson företräder asylsökande samtidigt som hon står på barrikaderna och skriker stoppa invandringen! Jag förlorade förtroendet totalt.
Jag undrar om vissa här ser mellan fingrarna lite grand därför att hon är kvinna. Hade Kasselstrand eller Ahl tjänat pengar på asylsökande och invandringen hade kanske toleransen varit mindre.