2018-09-08, 02:20
Medlem
ljusalfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Hallå! Vakna.. det finns inte en enda advokat eller jurist i Sverige som säger: nej, du är skyldig till våldtäkt så jag åtar mig inte fallet. Du har helt missuppfattat vårt rättsystem.

Jo, det finns det säkert. Även om de flesta försvarsadvokater är ökända för sin brst på moral kan många avsäga sig fall de inte vill ta sig an. Det står Jessica Ohlson fritt att byta arbete och sluta vara ett redskap för invasionspolitiken om hon vill vara AFS politiker - bli förskolelärare tex. Men inte tillräckligt med pengar där, antagligen.

Försvarsadvokater blir sällan eller aldrig framgångsrika politiker i USA, men det blir däremot åklagare. Finns en anledning - en förtroendefråga. Jessica Ohlson företräder asylsökande samtidigt som hon står på barrikaderna och skriker stoppa invandringen! Jag förlorade förtroendet totalt.

Jag undrar om vissa här ser mellan fingrarna lite grand därför att hon är kvinna. Hade Kasselstrand eller Ahl tjänat pengar på asylsökande och invandringen hade kanske toleransen varit mindre.
Citera
2018-09-08, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Att alla i ett rättsligt ärende har rätt till ett juridiskt biträde, är inte samma sak som att Ohlson är en asylrättsaktivist. En asylrättsjurist ska vara neutral, och företräda sin klient. Det är så en rättsstat fungerar. Jag kan tänka mig att Ohlson blir en alldeles utmärkt jurist på det kommande Återvandringsverket... Många avslag blir det...
Haha, en asylrättsjurist ska inte alls vara neutral. Jösses, var kommer alla dessa lågbegåvade troll från?
Citera
2018-09-08, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Om Ohlson inte är asylrättsjurist av ekonomiska skäl, utan av ideologiska skäl, är det ju faktiskt än värre...

Tänk att en AfS-topp hjälpt fler individer att få asyl i Sverige än självaste Anne Ramberg. Är inte det lite festligt?

Det är festligt och jag undrar om inte AfS nog kan börja ses som SD nr 2. Kassler måste ha vetat om detta. Allt annat är en omöjlighet.

Och till er som försvarar denna miserabla varelse: Tror ni att en abortmotståndare skulle arbeta på en abortklinik och hjälpa "klienten" att få råd om abort? Knappast va? Så varför ska en invandringsmotståndare hjälpa en invandrare att få asyl?
Citera
2018-09-08, 02:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Haha, en asylrättsjurist ska inte alls vara neutral. Jösses, var kommer alla dessa lågbegåvade troll från?

Jaså, inte? Du menar att man ska bryta mot lagen? Bättre är att ändra lagen. Hot head.

PS. Vi pratar nu inom ramen för TS och AfS.
Citera
2018-09-08, 02:31
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusalfen
Jo, det finns det säkert. Även om de flesta försvarsadvokater är ökända för sin brst på moral kan många avsäga sig fall de inte vill ta sig an. Det står Jessica Ohlson fritt att byta arbete och sluta vara ett redskap för invasionspolitiken om hon vill vara AFS politiker - bli förskolelärare tex. Men inte tillräckligt med pengar där, antagligen.

Försvarsadvokater blir sällan eller aldrig framgångsrika politiker i USA, men det blir däremot åklagare. Finns en anledning - en förtroendefråga. Jessica Ohlson företräder asylsökande samtidigt som hon står på barrikaderna och skriker stoppa invandringen! Jag förlorade förtroendet totalt.

Jag undrar om vissa här ser mellan fingrarna lite grand därför att hon är kvinna. Hade Kasselstrand eller Ahl tjänat pengar på asylsökande och invandringen hade kanske toleransen varit mindre.

Jag förstår hur du resonerar. En akutläkate räddar livet på en mördare som just skjutits, en advokat som får en gruppvåldtäktsman fri på en teknikalitet eller hjälper en asylsökanden, o.s.v. Det känns inte bra men är oerhört central för etiken. Är du jurist måste du hjälpa alla, det är sedan domstolen som avgör.

Ohlson är en stor tillgång med sin breda erfarenhet och kommer att använda sin erfarenhet för vår sak. Jag förväntar mig att hon i sitt yrke försöker fria våldtäktmän och arbeta för att klienten ska få asyl.
Citera
2018-09-08, 02:32
Medlem
Citat:
Jaså, inte? Du menar att man ska bryta mot lagen? Bättre är att ändra lagen. Hot head.

PS. Vi pratar nu inom ramen för TS och AfS.
Tror du att en försvarsadvokat ska vara neutral också?

Jag vet inte om du missförstått, men Ohlson är alltså offentligt biträde för asylsökande. Ett sådant gör allt den kan för att den sökande ska beviljas asyl och ska endast ta hänsyn till klientens intressen (och inte statens intressen). Ohlson är alltså INTE asylhandläggare på Migrationverket, ty de har ett ansvar att vara neutrala.
Citera
2018-09-08, 02:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Tror du att en försvarsadvokat ska vara neutral också?

Jag vet inte om du missförstått, men Ohlson är alltså offentligt biträde för asylsökande. Ett sådant gör allt den kan för att den sökande ska beviljas asyl och ska endast ta hänsyn till klientens intressen (och inte statens intressen). Ohlson är alltså INTE asylhandläggare på Migrationverket, ty de har ett ansvar att vara neutrala.

Ja, vad är problemet? Jag har inte hört talas om att AfS vill avskaffa rättsstaten. Vill du själv avskaffa rättsstaten? Ska man betraktas som skyldig innan man är dömd? Jag tror du får söka ett annat parti om du anser det...
Citera
2018-09-08, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag förstår hur du resonerar. En akutläkate räddar livet på en mördare som just skjutits, en advokat som får en gruppvåldtäktsman fri på en teknikalitet eller hjälper en asylsökanden, o.s.v. Det känns inte bra men är oerhört central för etiken. Är du jurist måste du hjälpa alla, det är sedan domstolen som avgör.

Ohlson är en stor tillgång med sin breda erfarenhet och kommer att använda sin erfarenhet för vår sak. Jag förväntar mig att hon i sitt yrke försöker fria våldtäktmän och arbeta för att klienten ska få asyl.
Med din logik kan en AfS-sympatisör försvara om...

... Jeff Ahl tog anställning hos Refugees Welcome
... Kasselstrand öppnade asylboenden?
... Hanhe jobbar som god man för ensamkommande?
Citera
Medlem
ljusalfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurvivorOfJakku
Det är festligt och jag undrar om inte AfS nog kan börja ses som SD nr 2. Kassler måste ha vetat om detta. Allt annat är en omöjlighet.

Och till er som försvarar denna miserabla varelse: Tror ni att en abortmotståndare skulle arbeta på en abortklinik och hjälpa "klienten" att få råd om abort? Knappast va? Så varför ska en invandringsmotståndare hjälpa en invandrare att få asyl?

Självklart föreligger en besvärande intressekonfikt, speciellt eftersom den berör partiets viktigaste fråga. Är det OK eller hyckleri för Alternativ för Sverige att så intensivt driva en stenhård anti-immigrationspolitik samtidigt som deras partisekreterare arbetar med att hjälpa asylsökande invandrare? För mig är svaret självklart och det hela absurt. Kanske var det en av hennes kulturberikande klienter som kastade stenen mot vindrutan på AFS bilen i Nyköping.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Att hålla rent för rena politiska avarter som Nazism är naturligtvis helt nödvändigt om man inte vill uppleva samma röstetal som SvP fick 2014...bara för att ta ett exempel ur en oändlig mängd.
Uppenbarligen finns det e hel del idioter i tråden...Ropethink är en del.

Hur vet du att inga nazister röstat på S, C eller M vid något tillfälle? Jag tror inte framgång, eller brist på framgång, mäts i antal nazister.
Citera
2018-09-08, 02:40
Medlem
Citat:
Ja, vad är problemet? Jag har inte hört talas om att AfS vill avskaffa rättsstaten. Vill du själv avskaffa rättsstaten? Ska man betraktas som skyldig innan man är dömd? Jag tror du får söka ett annat parti om du anser det...
Det är ju du som snackar trams om att asylombud ska vara neutrala i sin yrkesroll, så är verkligen inte fallet.

Ohlsons jobb är att göra ALLT hon kan för att hennes asylsökande klienter ska få asyl i Sverige. Samma klienter som hennes parti inte vill ha här. End of story.
Citera
2018-09-08, 02:41
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Got2GoL8
Fasen också! Rätt ny i detta forum och inbiten Sosse/Center sedan barnsben! Hur hamnar man i detta hårda och rätt fientliga gardet? Har ni någon politisk uppväxt/bakgrund till detta eller bara ett stort missnöje av tidens utveckling? Varför jag undrar är att SVERIGE har varit ett av världens bästa länder att leva och bo i senaste 80-åren & är. Japp, jag har gjort lumpen + utlandstjänst. Sitter ni på möten och skråmmer upp varandra? Eller kollar ni gamla Hitler/Lenin/Musssolini-klipp och tycker det verkar Chef? Det gick åt helvetet för desssa, hoppas ni förstod varför! God Helg, Fb-vänner! Rösta rött eller Blått= sov gott!

Okej, du gjorde lumpen och tycker Sverige varit bra i 80 år. Är det nu vi lägger ner diskussionen och röstar S? Sov gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in