2018-09-07, 21:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Det var ju en stor uppslutning. Det var ju folk som stod och lyssnade i fönstren i de närliggande byggnaderna.

Förvånansvärt många väklädda människor som verkar kommit direkt från jobbet med sina portföljer. AfS har utan tvekan nått de högutbildade/välavlönade direkt. Detta är något som tog lång tid för SD.

Det finns absolut en chans att de kommer in. Tänk bara på SD 2010.

AfS verkar ju ha det som en medveten inriktning. Inte så övertygad om hur pass lyckat det är. Å ena sidan lyfta fram att man är en del av vanligt folk, och att politikerna är avskärmade från dessa. Samtidigt har de en faiblesse för akademiker och högavlönade. Var och varannan talare idag presenterades med sin yrkestitel; läkare, civilingenjörer och jurister. Deras riksdagslista består i stort sett enbart av akademiker och personer som (på pappret) har hög status.

Får inte riktigt ihop det, men det kanske funkar. En sån som Sofia Arkestål skulle ju förmodligen inte rösta på ett parti med undersköterskor och busschaufförer i ledningen. Samtidigt är högerkonservativa väljare som på grund av arbetarförakt aldrig kan tänka sig SD, men väl AfS, en ganska liten grupp. Har man ambitionen att få i storleksordningen 200 000 röster så får de nog se till att bredda sig.

Oavsett vilket är det givetvis uteslutet att AfS kommer in på söndag. Tror de får runt 1 procent.
Citera
2018-09-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ok, du vinner, samma som med de båda narkosläkarna som med all sannolikhet räddat liv på dödsskadade asylsökande.
Inte samma sak. En läkare får sparken om han väljer bort patienter pga etnicitet. En jurist har all möjlighet i världen att inte jobba som asylombud.

Och AfS förespråkar väl inte att man ska låta asylsökande förblödda på akuten? Om så är partiet verkligen sjukt.
Citera
2018-09-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Tar hårt att bli kallad "troll" av en person med noll analysförmåga, verkligen.

Testa googla på Jessica Ohlsson och asyl så ser du att detta fortfarande är aktuellt.

P.S. som nyexad jurist kan du välja bra mycket fler yrken än att bli asylombud. En liten minoritet av alla jurister som ens jobbar med asylrätt.

Hon måste naturligtvis bort.
Man kan inte säga en sak politiskt,och göra något diametralt motsatt i förvärvslivet.
Det handlar om renhållning...nazister som asylprofitörer.
Citera
2018-09-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
länk?

Har ingen länk, såg dem IRL. Follin hade mjukisbyxor på sig, lite pinsamt. Dullny såg rädd och malplacerad ut men var åtminstone välklädd. Skulle tro att Dullny är runt 172 cm lång och Follin 175-177.
Citera
2018-09-07, 21:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ok, du vinner, samma som med de båda narkosläkarna som med all sannolikhet räddat liv på dödsskadade asylsökande.

Ärligt talat så tror jag inte hon jobbar där. Antagligen jobbar hon heltid med politiken. Kanske tjänstledig eller något.
Citera
2018-09-07, 21:32
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Oavsett vilket är det givetvis uteslutet att AfS kommer in på söndag. Tror de får runt 1 procent.

När jag var liten önskade jag många orimliga saker. Kul att du håller fast vid det fortfarande!
Citera
2018-09-07, 21:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ärligt talat så tror jag inte hon jobbar där. Antagligen jobbar hon heltid med politiken. Kanske tjänstledig eller något.
A Olsson är nog hennes pappa, men jag orkar inte gräva mer i hennes handel och vandel - jag bryr mig inte ett jota, varför jag nu skulle det.
Citera
2018-09-07, 21:34
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Har ingen länk, såg dem IRL. Follin hade mjukisbyxor på sig, lite pinsamt. Dullny såg rädd och malplacerad ut men var åtminstone välklädd. Skulle tro att Dullny är runt 172 cm lång och Follin 175-177.
Haha, noterade också det. Själv rockade jag mina adidas-prasselbyxor. Jag var väldigt ensam om det.
Citera
2018-09-07, 21:34
Medlem
Citat:
"Status: verksam"

https://www.advokatsamfundet.se/Behover-du-advokat/Sok-advokat/Sokresultat/Persondetaljer/?personid=17006

Tjänstlediga jurister har status "ej verksam" annars. De som slutat på byrå är inte längre sökbara via advokatsamfundet.
Citera
2018-09-07, 21:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
När jag var liten önskade jag många orimliga saker. Kul att du håller fast vid det fortfarande!

Vi får se på söndag

50 000 röster är inget att skämmas för, och mig stör det inte att de tar röster från SD och därmed minskar deras inflytande.
Citera
2018-09-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan

Finns tyvärr inte en janne att AfS kommer in på Söndag.
Partiet är inte moget,så det nödvändiga folkliga mandatet finns där inte än.
Däremot finns alla chanser nästa gång,men partiet måste liksom SD gjorde en gång i tiden göra sig av med alla naziwannabees som för närvarande utgör ett oöverstigligt hinder för ett riksdagsinträde.

Det är ingen liberalisering för övrigt.Det är vanlig normal hushållsrengöring.Man kan inte låta gammal skit ligga kvar i hörnen och stinka ned hela hemmet.Man gör sig av med dem,liksom de råttor de är.

Misslyckas AfS härvidlag så har partiet naturligtvis ingen som helst framtid.
Punkt ta mig f-n.
Citera
2018-09-07, 21:40
Medlem
Alternativ för Sverige kommer att komma in i riksdagen. Är nästan 100 på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in