2018-09-07, 17:07
Medlem
Jag är ingen Nostradamus, men jag är en svensk vit man utan insyn i invandrares segregerade och slutna liv i kravlöshetens Sverige.

Gick förbi valtälten/stugorna idag och såg hur invandrarna samlades runt SD och var upprörda. Att vara i skottlinjen för SD - mörkhyad och från MENA - sätter troligtvis en mycket större press på dem än vi svenskar kan ana.

De har levt i en tro om att de är skyddsvärda och förtryckta och kan alltid dra rasistkort för att komma undan, och innerst inne vet nog de flesta att det sättet är lite dumt och att de kanske inte borde göra det. Nu är däremot massor, över miljonen, svenskar på väg att visa sitt missnöje med invandringen och de börjar inse att de inte är välkomna av många. SD är de som påvisar problematiken med S, MP, V och Alliansens misslyckande med integrationen.

Dagen efter valet när SD får 25% eller mer kommer det kvitta vilket block som blir störst. Tänk er själva om ett islamistiskt Sharia-parti hade fått 25% i Sverige, hur hade ni reagerat? Med absolut och total jävla skräck.

Många människor har daltats med och har inte fått lära sig någonting om hur man kreativt hanterar frustration, vilket är konsekvensen av partiernas beröringsskräck kring rasism. Dessa personer kommer reagera med det enda sätt de kan - eld och sten.

10/9 kommer bli startskottet för några av Sveriges värsta upplopp genom tiderna. De kommer troligtvis starta i offentliga miljöer så som i stadskärnor.

Jag gillar inte S och jag tycker invandringspolitiken är idiotisk, men... jag hoppas verkligen att jag har fel.

Vad tror ni andra?
Citera
2018-09-07, 17:09
Medlem
Jag är rädd att du har rätt, vidare kommer div rödingar att ansluta, det kan du vara säker på.
Citera
2018-09-07, 17:09
Medlem
Upplopp blir det vilket fall men ett enormt kaos efter den 9:e känns inte helt orimligt.
Citera
2018-09-07, 17:12
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkupp18
Att vara i skottlinjen för SD - mörkhyad och från MENA - sätter troligtvis en mycket större press på dem än vi svenskar kan ana.
Det är därför MENA-länderna ser ut som de gör. SD:s fel...
Citera
2018-09-07, 17:13
Medlem
Borde va omfattande polisbevakning hela söndagen o natten till måndag o några dagar efter.
Citera
Medlem
Blir endast serglers torg, sedan kommer vintern och då är det inte lika kul att stå och skrika i 20 minus.
Citera
Medlem
MamaRoachs avatar
Får SD 25% eller mer (ej troligt) så blir det nog mer gråtmanifestationer och handhjärtan än upplopp. Men som sagt: kommer ej hända att SD får så mycket röster..
Citera
2018-09-07, 17:20
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaRoach
Får SD 25% eller mer (ej troligt) så blir det nog mer gråtmanifestationer och handhjärtan än upplopp. Men som sagt: kommer ej hända att SD får så mycket röster..
SD+AfS kommer definitivt få mer än 25%.
Citera
2018-09-07, 17:22
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkupp18
Dagen efter valet när SD får 25% eller mer kommer det kvitta vilket block som blir störst. Tänk er själva om ett islamistiskt Sharia-parti hade fått 25% i Sverige, hur hade ni reagerat? Med absolut och total jävla skräck.

Intressant frågeställning och när folk läser detta borde alla inse att svenskar och arabers intressen går inte att kombinera, konflikt är oundvikligt på sikt och därmed även syftet med massinvandringen.

Sedan tror jag inte det blir upplopp under valdagen eller dagen efter. Valdagar brukar ofta vara sömniga söndagar men jag utesluter inte upplopp lite efter valet men antagligen inte pga valutgången i sig. Kanske om SD+M går samman vilket knappast är troligt.
Citera
2018-09-07, 17:26
Medlem
Jag spår att "opartiska" Public Service kommer stå och gråta i direktsändning under valvakan, bedrövade över SDs framgångar.
Citera
2018-09-07, 17:28
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Valdagar brukar ofta vara sömniga söndagar men jag utesluter inte upplopp lite efter valet men antagligen inte pga valutgången i sig. Kanske om SD+M går samman vilket knappast är troligt.
Riktigt. Upplopp kommer först vid något riksdagsbeslut. Eller så kommer de ändå, som i Husby.
Citera
2018-09-07, 17:30
Medlem
krautbrains avatar
Att det blir som i USA? Vänstermuppar som ställer sig och demonstrerar mitt på bilvägar och på det sättet blir hatade av en större del av befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in