Citat:
Ursprungligen postat av
Valkupp18
Jag är ingen Nostradamus, men jag är en svensk vit man utan insyn i invandrares segregerade och slutna liv i kravlöshetens Sverige.
Gick förbi valtälten/stugorna idag och såg hur invandrarna samlades runt SD och var upprörda. Att vara i skottlinjen för SD - mörkhyad och från MENA - sätter troligtvis en mycket större press på dem än vi svenskar kan ana.
De har levt i en tro om att de är skyddsvärda och förtryckta och kan alltid dra rasistkort för att komma undan, och innerst inne vet nog de flesta att det sättet är lite dumt och att de kanske inte borde göra det. Nu är däremot massor, över miljonen, svenskar på väg att visa sitt missnöje med invandringen och de börjar inse att de inte är välkomna av många. SD är de som påvisar problematiken med S, MP, V och Alliansens misslyckande med integrationen.
Dagen efter valet när SD får 25% eller mer kommer det kvitta vilket block som blir störst. Tänk er själva om ett islamistiskt Sharia-parti hade fått 25% i Sverige, hur hade ni reagerat? Med absolut och total jävla skräck.
Många människor har daltats med och har inte fått lära sig någonting om hur man kreativt hanterar frustration, vilket är konsekvensen av partiernas beröringsskräck kring rasism. Dessa personer kommer reagera med det enda sätt de kan - eld och sten.
10/9 kommer bli startskottet för några av Sveriges värsta upplopp genom tiderna. De kommer troligtvis starta i offentliga miljöer så som i stadskärnor.
Jag gillar inte S och jag tycker invandringspolitiken är idiotisk, men... jag hoppas verkligen att jag har fel.
Vad tror ni andra?
Politik för mig är en djungel. Dom står och bråkar med varandra känns det som.. Känns inte alls bra. Därför lägger jag ingen tid på politik då det icke är bra för min mentala hälsa. Hade varit bättre med en "statsminister/ledare" per stad eller liknande, eller t.om ort men jag kan ha fel.
Jag har inget emot politiker eller något parti men allt för mycket ska dem bestämma vad vi får och icke, skall ej folket bestämma det? Många regler är självklart bra men sen finns det visa lagar man undrar, har ni glömt bort friheten vi föddes med lol. Länge funnits någon form av stormakt som helst vill ha på sitt sätt. Bästa är ju att bo långt, långt borta från städerna. Där lever man som fridfullast. Tycker det har blivit lite kaos på senare tid. Inget emot invandraing men nu ser vi svenskar som har arbetat hela sina liv utan missbruk som är hemlösa vilket är lite synd
Vi måste kunna ta hand om människorna vi har här innan vi öser på men samtidigt kan det vara på liv och död för att människa ska fly från ett land där det är krig.
Helst vill man att politik ska vara fri från religion, men om någon religion ska finnas i politiken så kanske buddhismen. Den är iaf mest realistiskt och där jag även lärt mig mycket ifrån.
Tänker inte ens rösta.. Känns som inget parti står ut för min del som varje år skillnaden vad som kommer förändras vilket parti det än är som vinner(tveksam till SD dock, är ej insatt) känns förändringarna minimala. Eller så är det bara jag inte lägger märke till det.
Att lyssna på politik är som godnatt visa för mig men många vänner tjatar på hur viktigt det är att jag röstar osv. Men så fort man tittar på politikerna när dom snackar med varandra ska dem klanka ner på varandra, ganska omoget. Vi ska inte vara emot varandra (dvs olika partier) bäst att vara EN tillsammans med en stark ledare anser jag, men svårt också för ett stort samhälle. Kanske hade fungerat bättre i en liten by haha.
Kanske borde jag härda mig mer och höra snacket ändå. Dock klickar jag rätt snabbt för någon som jag anser är en bra ledare som jag kan följa. Dock ser jag ingen politiker där ute jag vill följa.. Hårda och elaka mot varandra känns många av dom. Sist jag såg lät det som något tjafs från mellanstadiet.