2018-09-07, 17:37
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Riktigt. Upplopp kommer först vid något riksdagsbeslut. Eller så kommer de ändå, som i Husby.

Det lär väl eldas lite bilar i olika städer och kastas sten på vita. Moskéerna kommer predika till muslimerna att samla ihop sig och slå till mot rasisterna. Naturligtvis på arabiska så att Svenskarna inte har en aning om vad som sägs.

Ut med brottslingarna och våldtäktsmännen. Ut med folk som inte har asylskäl. Skydda kristna flyktingar mot islamisterna. Sätt Sveriges bögar och feminister i frontlinjen så att de kan visa vad de går för..
Citera
2018-09-07, 17:37
Medlem
Paris24s avatar
Tycker personligen att "invandrare" verkar rätt tama i politiska frågor? De samarbetar enbart om några svenska rasta-klippta jurister som pluggar i Lund hjälper dem, typ sittdemonstration på Medborgarplatsen. Några upplopp blir det inte.

Notera att M föreslagit kraftigt sänkta bidrag till alla som inte jobbar. Det är inte inne att vara flykting längre bland politiker på högerkanten. Har egentligen aldrig varit.

De som eldar upp bilar och skolor tycker jag verkar vara 1:a generationens invandrare som talar felfri svenska? Det är åtminstone de som skjuter ihjäl varann.
Citera
2018-09-07, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkupp18
Jag är ingen Nostradamus, men jag är en svensk vit man utan insyn i invandrares segregerade och slutna liv i kravlöshetens Sverige.

Gick förbi valtälten/stugorna idag och såg hur invandrarna samlades runt SD och var upprörda. Att vara i skottlinjen för SD - mörkhyad och från MENA - sätter troligtvis en mycket större press på dem än vi svenskar kan ana.

De har levt i en tro om att de är skyddsvärda och förtryckta och kan alltid dra rasistkort för att komma undan, och innerst inne vet nog de flesta att det sättet är lite dumt och att de kanske inte borde göra det. Nu är däremot massor, över miljonen, svenskar på väg att visa sitt missnöje med invandringen och de börjar inse att de inte är välkomna av många. SD är de som påvisar problematiken med S, MP, V och Alliansens misslyckande med integrationen.

Dagen efter valet när SD får 25% eller mer kommer det kvitta vilket block som blir störst. Tänk er själva om ett islamistiskt Sharia-parti hade fått 25% i Sverige, hur hade ni reagerat? Med absolut och total jävla skräck.

Många människor har daltats med och har inte fått lära sig någonting om hur man kreativt hanterar frustration, vilket är konsekvensen av partiernas beröringsskräck kring rasism. Dessa personer kommer reagera med det enda sätt de kan - eld och sten.

10/9 kommer bli startskottet för några av Sveriges värsta upplopp genom tiderna. De kommer troligtvis starta i offentliga miljöer så som i stadskärnor.

Jag gillar inte S och jag tycker invandringspolitiken är idiotisk, men... jag hoppas verkligen att jag har fel.

Vad tror ni andra?
Politik för mig är en djungel. Dom står och bråkar med varandra känns det som.. Känns inte alls bra. Därför lägger jag ingen tid på politik då det icke är bra för min mentala hälsa. Hade varit bättre med en "statsminister/ledare" per stad eller liknande, eller t.om ort men jag kan ha fel.

Jag har inget emot politiker eller något parti men allt för mycket ska dem bestämma vad vi får och icke, skall ej folket bestämma det? Många regler är självklart bra men sen finns det visa lagar man undrar, har ni glömt bort friheten vi föddes med lol. Länge funnits någon form av stormakt som helst vill ha på sitt sätt. Bästa är ju att bo långt, långt borta från städerna. Där lever man som fridfullast. Tycker det har blivit lite kaos på senare tid. Inget emot invandraing men nu ser vi svenskar som har arbetat hela sina liv utan missbruk som är hemlösa vilket är lite synd

Vi måste kunna ta hand om människorna vi har här innan vi öser på men samtidigt kan det vara på liv och död för att människa ska fly från ett land där det är krig.

Helst vill man att politik ska vara fri från religion, men om någon religion ska finnas i politiken så kanske buddhismen. Den är iaf mest realistiskt och där jag även lärt mig mycket ifrån.

Tänker inte ens rösta.. Känns som inget parti står ut för min del som varje år skillnaden vad som kommer förändras vilket parti det än är som vinner(tveksam till SD dock, är ej insatt) känns förändringarna minimala. Eller så är det bara jag inte lägger märke till det.
Att lyssna på politik är som godnatt visa för mig men många vänner tjatar på hur viktigt det är att jag röstar osv. Men så fort man tittar på politikerna när dom snackar med varandra ska dem klanka ner på varandra, ganska omoget. Vi ska inte vara emot varandra (dvs olika partier) bäst att vara EN tillsammans med en stark ledare anser jag, men svårt också för ett stort samhälle. Kanske hade fungerat bättre i en liten by haha.
Kanske borde jag härda mig mer och höra snacket ändå. Dock klickar jag rätt snabbt för någon som jag anser är en bra ledare som jag kan följa. Dock ser jag ingen politiker där ute jag vill följa.. Hårda och elaka mot varandra känns många av dom. Sist jag såg lät det som något tjafs från mellanstadiet.
Senast redigerad av laughing 2018-09-07 kl. 18:05.
Citera
2018-09-07, 18:01
Medlem
Mike.Andersens avatar
Det blir säkert någon sedvanlig demonstration mot något parti. Dagen efter förra Riksdagsvalet så demonstrerade vänstern mot SD. Sedan på fredag så var det invandrarnas tur att demonstrera. Den här gången så kanske de får dubbel anledning att visa sina fula trynen. Det vill säga om AFS skulle få tillräckligt med röster så att de kommer in i Riksdagen.

Tusentals protesterade mot SD:s skräckresultat

Citat:
På måndagskvällen den 15:e så hölls en demonstration mot rasism på Sergels Torg i Stockholm. Uppemot 8000 människor samlades på för att visa sin avsky mot främlingsfientlighet och rasism. Liknande demonstrationer hölls även i andra delar av landet.

För fyra år sedan demonstrerade tiotusentals på Sergels Torg efter att SD tog sig in i Sveriges riksdag. På måndagen var det dags igen. Tusentals människor samlades ännu en gång för att visa sitt missnöje över att Sverigedemokraterna fick 13 procent av rösterna.

Invandrare strejkar mot SD:s framgång

Citat:
Sverigedemokraterna fick 13 procent – nu går invandrare i hela landet ut i en endags-strejk för att visa att Sverige klarar sig sämre utan människorna som flyttat in. "Jag vill visa att min existens har betydelse", säger en av dem.

Det var rätt många så kallade "antirasister" som var ute och skrek & pekade finger.

https://www.youtube.com/watch?v=9qNNGsVqVMs
Citera
2018-09-07, 18:02
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Vänstermupparna kommer garanterat att ställa till med upplopp. Det tar jag för givet. Sen skyller man allt på SD i tron om att folket ska gå på detta och sen helt hamna på marginalen.
Citera
2018-09-07, 18:05
Medlem
Francos avatar
Låt kaoset och upploppen komma, det gör mig inget. Jag är redo, se till att vara redo du också. Beroendes på resultatet kan det hända att vi framöver får ett helt annat politiskt klimat på gator och torg, kom du bara kaos och upplopp. Jag är redo, mina vänner likaså!
Citera
2018-09-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Intressant frågeställning och när folk läser detta borde alla inse att svenskar och arabers intressen går inte att kombinera, konflikt är oundvikligt på sikt och därmed även syftet med massinvandringen.

Sedan tror jag inte det blir upplopp under valdagen eller dagen efter. Valdagar brukar ofta vara sömniga söndagar men jag utesluter inte upplopp lite efter valet men antagligen inte pga valutgången i sig. Kanske om SD+M går samman vilket knappast är troligt.

En korrekt analys. Syftet med massinvandringen är att skapa konflikt och oreda så att man kan införa Polisstaten.

Den Nya Världsordningen kommer närmare.
Låt oss hoppas att Det riktiga Israel vaknar i tid så att Frälsaren kan komma tillbaks snart.
(De riktiga Israeliterna är inte de som kallas Satans Synagoga, Utan folk som inte har någon anknytning till Zionistmakten Israel av idag) GOCC
Citera
2018-09-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkupp18
Jag är ingen Nostradamus, men jag är en svensk vit man utan insyn i invandrares segregerade och slutna liv i kravlöshetens Sverige.

Gick förbi valtälten/stugorna idag och såg hur invandrarna samlades runt SD och var upprörda. Att vara i skottlinjen för SD - mörkhyad och från MENA - sätter troligtvis en mycket större press på dem än vi svenskar kan ana.

De har levt i en tro om att de är skyddsvärda och förtryckta och kan alltid dra rasistkort för att komma undan, och innerst inne vet nog de flesta att det sättet är lite dumt och att de kanske inte åborde göra det. Nu är däremot massor, över miljonen, svenskar på väg att visa sitt missnöje med invandringen och de börjar inse att de inte är välkomna av många. SD är de som påvisar problematiken med S, MP, V och Alliansens misslyckande med integrationen.

Dagen efter valet när SD får 25% eller mer kommer det kvitta vilket block som blir störst. Tänk er själva om ett islamistiskt Sharia-parti hade fått 25% i Sverige, hur hade ni reagerat? Med absolut och total jävla skräck.

Många människor har daltats med och har inte fått lära sig någonting om hur man kreativt hanterar frustration, vilket är konsekvensen av partiernas beröringsskräck kring rasism. Dessa personer kommer reagera med det enda sätt de kan - eld och sten.

10/9 kommer bli startskottet för några av Sveriges värsta upplopp genom tiderna. De kommer troligtvis starta i offentliga miljöer så som i stadskärnor.

Jag gillar inte S och jag tycker invandringspolitiken är idiotisk, men... jag hoppas verkligen att jag har fel.

Vad tror ni andra?

Om di mörka skapar upplopp kan vi återigen sätta in militär. Förbudet mot militär som sätts in mot civilbefolkningen från 1931 har ju tagits bort. Så kör, jag sätter på popcorn och öppnar en pilsner.
Citera
2018-09-07, 18:17
Medlem
Kommer naturligtvis inte att hända ett jävla skit.
Random bilbrand sker ju ändå.
Citera
2018-09-07, 18:20
Medlem
Jag jobbar själv i en kontorsmiljö med högutbildade iranier. De är allt annat än hetsblattar men senaste veckorna har de gått över gränsen för vad som är anständigt på en arbetsplats. De håller långa utläggningar på lunchen om hur dumma och korkade alla SD rasister är, de pratar om hur Sverige kommer kollapsa om SD går framåt. De spammare mejl till alla på kontoret med länkar om anti SD.

Det börjar bli riktigt tröttsamt. Man bedriver inte kampanjarbete på sin arbetsplats. Tyvärr så är alla svenskar helt tysta förutom ett par flugmän som gillar serietidningar och manga som hetsar på med mena folket. Det känns som babbarna ser Sverige som sitt och ser hur deras land tas ifrån dem. Läskigt hur en grupp utlänningar jobbar tillsammans med makten för att utöva makt över det svenska folket.

Jag tror dock inte att de är organiserade nog för mass kaos. Någon bilbrand och någon agiterad manifestation med svenska feta kvinnor och aggressiva araber på sergelstorg är mer rimligt.
Citera
2018-09-07, 18:25
Medlem
Skulle det bli kaos och massa våld ska man verkligen flytta från det området. Jag drar med en husvagn långt bort och överlever på något sätt. Hellre hemlös än att bo i ett område med massa våld, bilbränder och annat negativt. Det jag märker är att många i vissa förorter har en gangster mentalitet, lite synd där. Annars bra snubbar men insnöade i så kallat "gangster liv" man ska hålla masken att ständigt vara hård, lite tråkigt att det sprids. Massa musik görs nu som som glorifiering att vara gangster, skjuta och vara allmänt stökig. Det har garanterat en påverkan men hur stor vet jag ej

Var ett upplopp här jag bor för ett tag sedan, skapar sån negativ stämning. Usch, vill leva i ett fridfullt.... område så man har sinnesro för det mesta. Sån enorm skillnad att vara ute på skärgården ett tag, stressen släpper och man mår så bra. Sen kan det lugna ner sig får man hoppas, det här med upploppen. Trots att jag bor i ett relativt drabbat område (finns värre) så är jag inte rädd för att gå ut på gatan där jag bor, inte ett smack. Men att se folk tända på bilar osv är ingen trevlig syn, man frågar sig själv.. "vad tänkte dom nu" kanske det bara var för adrenalin kicken..

En granne fick bilen nedbrand och hade ingen försäkring på den. Så bra resultat ger våldsamma upplopp (samband med bilbränder). Tur så fick grannen skjuts vid viktiga tillfällen.

Slåss för orten men slår sönder den istället. Åååååh hur mår vi egentligen?
Citera
2018-09-07, 18:26
Medlem
elbrujos avatar
Jag tror inte det. De vänsterextrema våldsverkarna verkar helt döda som politisk grupp. Alternativ för Sverige har haft Eriksgata i landet och våldsvänstern har lyst med sin frånvaro. De våldsamheter som har förekommit vid AfS möten har varit invandrarna. Ibland har det varit någon batikhäxa som hetsat på invandrarna som i Uddevalla men vänstern har inte kunnat göra ett skit.

Ta t ex idag i Stockholm när AfS avslutade sin Återvandringsturné i Kungsträdgården -det var bara fjortisbrudar och några menlösa betamän där och de blev bortjagade av Nordisk Ungdom: https://www.youtube.com/watch?v=ZOS8OM6s-v4. Våldsvänstern kan inte ens mobilisera mitt i huvudstaden!

Invandrarna däremot kanske drar igång kaos och kravaller...men jag betvivlar att de kan organisera någonting utanför deras egna getton och vem fan bryr sig om att de förstör sina egna skitområden (mer)? De kan inte stoppa infrastrukturen i landet för det är de alldeles för dumma och oinsatta för att klara av att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in