Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
SITT eget sovrumsfönster inte någon annans.
Citat 2018-07-12, 04:47 Moralensväktare|64620084]Före och vill betona att vittnet inte pekade ut SD som den manliga rösten. Utan hörde rösterna från sitt öppna sovrumsfönster. Slut citat.
Det sk, nya vittnet vaknade och iaktog (sett på läpparna? ) ett samtal som förutsatt hon sovit i sovrummet förmodligen pågått utanför hennes sovrumsfönster. Vidare förutsätter jag att den pratande personen inte pratade med sig själv.
Citat: "att hon hade vaknat vid midnatt natten mellan 14-15 maj då Lena försvann, och iakttog då en person som pratade utanför bostaden."
Jo.
Men jag tänker att om det är två olika vittnen så kan den ena hört röster utanför SITT fönster och den andra också vaknade (av något, möjligen rop, möjligen röster, kanske t om skrik?) och kollade ut.
Kanske hon då SÅG enbart en person (den andra skymd eller den andra redan undangömd/död?) pratandes. kanske att personen som vittnet sågg inte var en mansperson? Kanske var det LW? Eller någon helt annan person som inte har med detta att göra?
Personen kanske pratade i sin mobil, men det gick inte att höra rösten? Eller pratade personen med en annan som från vittnets fönster inte gick att se. Ropade personen till den andra? Gick det att höra något?
Jag tror att det kan vara två helt olika vittnen.