Citat:
Ursprungligen postat av
eeqaz
I chatten efter radiodokumentaren sier dom om hans bostad o:
Mats:
Bor Pilot kvar I orten?
Mats, Sveriges Radio: Vi har beslutat att inte lämna någon mer information om honom än det vi berättar i reportagen.
Siss: Pilotm har aldrig förkommit i media vad jag förstått. Flyttade han från Mariestad med omnejd strax efter försvinnandet? Var det rykten kring honom som gjorde att han flyttade isfl? Den misstänkte agerade kanske ensam..en person med inte så många kopplingar till staden. Lång, smal, mörk?
Mats, Sveriges Radio:
Hej. Vi har beslutat att inte lämna någon mer information om honom än det vi berättar i reportagen.
x: Vad vet man om pilotmannens bakgrund? Haft svårt med kontakten till kvinnor innan? våldsam? Finns det några förhör/intervjuer om honom och hans person?
Mats, Sveriges Radio: Vi har valt att inte säga mer om honom än vad vi gör i reportagen.
Han verkar leva ett till synes vanligt liv.
jag forsøkte
waybackmachine men fikk
inte treff før den 14 juni 2017, noen (Ugglan til exempel) påstår Mats o Pernilla endrade svar her, waybackmachine kan inte gi entydig svar på om det stemmer tyvarr, men så lenge ingen kan linka til nån sånn påstand kan man inte ta det for gitt at han bor kvar, det er inte at anse som fakta, kun påstand.
This calendar view maps the number of times
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6699479 was crawled by the Wayback Machine, not how many times the site was actually updated. More info in the FAQ.
Bra att du tar upp och påtalar detta!
Jag har ända sen chatten publicerades upplevt att vissa användare återkommande har hänvisat till uttalanden i chatten som inte har gått att styrka.
Luddiga påståenden som t.ex. att Mats och Pernilla skulle ha ändrat svar ang. om "pilot" bodde kvar i Mariestad eller inte har medvetet använts som slagträ i diskussionerna här i tråden för att på ett mycket effektivt sätt tysta meningsmotståndare. Den som hänvisar till dessa felaktigheter blir dessutom uppbackad av andra nick i diskussionen.
Den enda rimliga förklaringen till att man håller på så här är (som jag ser det) för att förhindra att "pilots" rätta identitet kommer fram.
Här nedanför följer ett tydligt exempel, i det här utdraget från chatten har man i tråden istället förvrängt Mats svar tlll att vara: "
Han bor kvar i Mariestad och verkar leva ett till synes vanligt liv".
Man har i tråden alltså med en frenetisk envishet drivit och påstått att "pilot" bor kvar i Mariestad, TROTS att MÖs svar i själva verket löd: "Vi har valt att inte säga mer om honom än vad vi gör i reportagen. Han verkar leva ett till synes vanligt liv".
Här följer frågan från chatten med svaret i sin helhet:
Citat: "Vad vet man om pilotmannens bakgrund? Haft svårt med kontakten till kvinnor innan? våldsam? Finns det några förhör/intervjuer om honom och hans person?
Mats, Sveriges Radio: Vi har valt att inte säga mer om honom än vad vi gör i reportagen. Han verkar leva ett till synes vanligt liv".