2018-09-06, 20:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Just nu är mina huvudkandidater KM + PU.
Detta för att trådens mest aggressiva skribent gjort VÄLDIGT mycket för att försöka avleda från dessa.

Enligt "off-tråd"-rapporter som jag får pekar det alltmer på KM.
Citera
2018-09-06, 20:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Detta för att trådens mest aggressiva skribent gjort VÄLDIGT mycket för att försöka avleda från dessa.

Jag har lämnat en liten dörr på glänt för att KM skulle kunna vara "pilot".

PU tänker jag inte ens bemöda mig att kommentera.
Citera
2018-09-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Man kan kanske börja med att ta reda på vart dessa bröder bodde vid tidpunkten för försvinnandet, det kan ju hända att dom bodde "en bit utanför stan".

Föräldrahemmet var i alla fall i radbyn, på någon av gatorna som vetter ner mot Lekevi till. Kommer inte exakt ihåg, men skulle tro att det var någon av Lergöksvägen, Lyrvägen eller Mandolinvägen.
Citera
2018-09-06, 21:03
Medlem
Citat:
Vad grundar du det på?
Denne aggressive trådskrivare har ju dessutom avfärdat flera andra trådskrivare på grund av att de flesta valt att inte hänga på dennes tåg och försöka tjata in i tråden att dessa skulel tillhöra något sorts team. Attityden därifrån var betydligt mycket tråkigare än det jag just skrev.

Då hade du inga invändningar på eventuell inställning.

Nej jag diskuterar inte andra skribenters förhållningssätt. Jag vill inte delta i något som inte handlar om fallet. Tycker att om man grundar sina åsikter enbart efter påverkan av hur beteendet är hos någon postare så saknas det grund. Det är synd om man påverkas på den nivån. Bättre att nonchalera och gå vidare och inte tappa tråden isfl.
Har du någon teori kring KM som gm och hur det ev händelseförloppet skulle sett ut? Är intresserad av oliktänkares upplägg kring händelsen. Även PUs ev medverkan har diskuterats. Hade han sin bil ner till stan den kvällen? Fanns det någon koppling mellan PU och KM just den natten?
Citera
2018-09-06, 21:11
Medlem
Ok.. ett scenario med KM som gm.
Han erbjuder Helena att kliva in i en bil med honom och en person till...?
PU..Helena kliver in i en bil tillsammans med PU och en person till som hon känner väl...?
KM och mannen på bron är samma person?
Helena åker inte bil utan promenerar till genvägen och träffar på många andra nattvandrare som hållit tyst?
Citera
2018-09-06, 21:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Föräldrahemmet var i alla fall i radbyn, på någon av gatorna som vetter ner mot Lekevi till. Kommer inte exakt ihåg, men skulle tro att det var någon av Lergöksvägen, Lyrvägen eller Mandolinvägen.

Ok tack, tycker mycket talar för att bröderna bodde kvar i Maristad -92 men det bör givetvis kollas upp.

Vet du namnet på den yngre brodern?
Citera
2018-09-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ja det måste givetvis ha varit en person som stod Helena nära, som t.ex BW eftersom ingen reagerade över den här personens agerande inne på stadt.
Om inte næra så i kretsen rundt UA/HA, och en som folk tyckte om på nån sett, inte en person ansett som farlig, han var ju hemma hos Pern. W. På rutin avhør må han pratat extremt bra for seg sidan flere fra Stadt har navngitt han annars har han hatt en link til korrupt polis.
Senast redigerad av eeqaz 2018-09-06 kl. 21:59.
Citera
2018-09-06, 22:18
Medlem
Citat:
Man kan kanske börja med att ta reda på vart dessa bröder bodde vid tidpunkten för försvinnandet, det kan ju hända att dom bodde "en bit utanför stan".

Det var inte dessa som hade en bensinmack/ verkstad i närheten där H jobbade ?
Tänker nog helt fel 🤔
Citera
2018-09-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Enligt dokumentären i radio var det väl så att "pilot" bor i Mariestad. Han du nämner ovan bor i Skövde efter vad jag kan se på eniro och på facebook.

jag menar ochså det men andre sejer at det inte er bekreftad, har du link til der dom sejer at han bor kvar i Mstad ?
Citera
2018-09-06, 22:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Om inte næra så i kretsen rundt UA/HA, och en som folk tyckte om på nån sett, inte en person ansett som farlig, han var ju hemma hos Pern. W. På rutin avhør må han pratat extremt bra for seg sidan flere fra Stadt har navngitt han annars har han hatt en link til korrupt polis.

Helt korrekt analys eeqaz.
Det är något speciellt som gör att just den här personen lyckades undgå en närmare granskning. Att han lyckades flyga under radarn så länge är mycket märkligt.
Citera
2018-09-06, 22:42
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Det går ju nästan alltid att få till någon connection mellan individer i en mindre stad. I detta fall är väl ex.vis Rolkert* en sådan. Något man kanske ska ha i åtanke i detta fall är att KM är sex år äldre än PU så någon nära kompisrelation 1992 känns faktiskt inte så sannolik, om de nu inte skulle vara kusiner alt tremänningar.
Citera
2018-09-06, 22:55
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz

Det här är vilken man som helst. Det finns inget exceptionellt med honom. Han har förstås kunnat flyga under radarn i en sån här utredning, det var det många som gjorde av vanligt folk som borde ha förhörts i närtid.

PW har nyligen förnekat att hon har uttalat att den misstänkte bor kvar i Mariestad.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-09-06 kl. 23:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in