Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-07, 07:32
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
De har ju bara totalt 1000 aktivister i hela partiet och omkring 1200 medlemmar. Jag tror inte de blir fler än ett hundratal personer. Det är så stora Alternativ för Sverige är. Det finns ingen mening att överdriva det här partiets storlek. De är mycket små och bra mycket mindre än Sverigedemokraterna var 2010. Vidare finns det ingen chans i helvete att de kommer in. Partiet siktar på 1 procent som ett minimum vilket skulle ge dem en plattform att nå 2.5 procent (partistöd) i valet 2022. I bästa fall når de 2.5 procent i det här valet vilket öppnar för riksdagsinträde 2022. Man skall inte överdriva stödet för Alternativ för Sverige.
Vill man upprätthålla lite trovärdighet så kan man t.ex. ha koll på att 1000 aktivister uppnåddes i juli veckorna efter Almedalen och att det nu snarare är på väg mot 1600, och vad gäller medlemsantalet så uppnådde man 1200 3 veckor efter lanseringen...
Citera
2018-09-07, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Beak
Däremot känns det som att SD glömmer bort att deras politik inte är särskilt radikal i förhållande till våra hälsosammare grannländer. Jag skulle vilja gå så långt att säga att AFS politik inte är särskilt extrem för den delen heller, den är snarare absolut nödvändig i ett land som Sverige.
Exakt. Alternativ för Sveriges politik är inte ett dugg extrem om man jämför med exempelvis danska sossar och liberalkonservativa. Integrationsminister Inger Støjberg uttrycker sig ofta påfallande likt Gustav & co. Har du inte längre asylskäl ska du repatrieras, danskarna ska inte behöva anpassa sig efter islam och mellanösternkultur, Danmark ska bevaras danskt, det fungerar inte med stor icke-västlig invandring, kriminella invandrare ska skickas hem o.s.v.

(Nästan) helt okontroversiella ståndpunkter i våra grannländer. Det är ju detta finländaren Rasmus vill förmedla på turnéerna: att det i själva verket är den svenska sjuklöverpolitiken som är extrem. Man hade även kunnat ha med en dansk eller norrman som spelade den förvånade kusinen från landet, men en del svenskar har tyvärr lite svårt med språkförståelsen.
Citera
2018-09-07, 08:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Har du rapporter om norrmän som bränner bilar och våldtar? I så fall vill vi gärna ta del av det. Vi lyssnar gärna på argument.

Fast nu missförstår du vad min analogi med norrmän handlade om.

Vi diskuterade inte folk som bränner bilar eller våldtar utan den stora grupp skötsamma människor som AfS vill deportera därför att de inte "passar in" i det svenska samhället.

Om kriteriet på att inte passa in är att man är muslim och bär slöja leder det per automatik till en etnisk rensning av folkgrupper som är muslimer (t.ex. somalier) men inte norrmän.
Citera
2018-09-07, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Det är Ulf Kristersson som är partiledare och inte Fredrik Reinfeldt. Jag avskydde Fredrik Reinfeldt. Jag röstar inte på Moderaterna av ideologiska skäl men strategiska skäl.

Vi får se vad det blir om fem timmar...

Jag gissar på 100 personer.

Förövrigt hittade jag en valfilm från Alternativ för Sverige med Kasselstrand i huvudrollen
https://www.youtube.com/watch?v=MPVyNQJ0Rdo

AfS har inga kopplingar till fascism då man är ett demokratiskt parti så du får gärna förklara vad du menar med klippet.

Senast redigerad av Gn11 2018-09-07 kl. 08:40.
Citera
2018-09-07, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fast nu missförstår du vad min analogi med norrmän handlade om.

Vi diskuterade inte folk som bränner bilar eller våldtar utan den stora grupp skötsamma människor som AfS vill deportera därför att de inte "passar in" i det svenska samhället.

Om kriteriet på att inte passa in är att man är muslim och bär slöja leder det per automatik till en etnisk rensning av folkgrupper som är muslimer (t.ex. somalier) men inte norrmän.

Överdriv nu inte finns ingen plan för vilka som ska utvisas. Men ett gott antagande är att motdemonstranterna är en i Sverige oönskad grupp av kriminella bråkstakar som vi inte vill ha här.

AfS är trots allt en skara av arbetande som måste uppoffra sig för att kämpa för sitt parti medan vänsterinvandarslöddret är bidragsyrkeshulliganer med evig fritid.
Citera
2018-09-07, 08:32
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Vilket ju SD hade kunnat tvinga fram om de haft samma konfrontativa hållning som AFS.

Tänk dig vilka filmer det blivit om SD hade hållit regelbundna torgmöten om hijabförbud och islamterrorism i utanförskapsområden åtföljda av sympatisk media och skyddade av SÄPO och bitiga grabbar från ungdomsförbund/fotbollsfirmor och liknande. Förorterna hade brunnit och Svenne Banan hade fått se hundratals timmar video på blattar som skriker att landet är deras och att svensken ska dö.

Säkert hade många politiker och supportrar skadats och dödats i en sån kampanj, men det hade tydliggjort för alla att Sverige är invaderat och hade gjort det omöjligt för ljugmedia att dölja att blatten hatar svenskar.

Det är med sådana metoder ett riksdagsparti kan forma opinionen och utöva makt även om övriga partier vägrar samarbeta. Och där har ju SD totalt svikit i försök att blidka typ DN.

Ja, exakt. SD hade sitt tält bredvid i Nyköping och några avundsjuka funktionärer tittade längtande bort mot friheten från sitt SD-fängelsetält med blåsippan.
Citera
2018-09-07, 08:38
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
AfS har inga kopplingar till fascism då man är ett demokratiskt parti så du får gärna förklara vad du menar med klippet.

AfS förespråkar inte fascism i sitt partiprogram, men deras kontakter med både fascister och brunhögern är väl dokumenterade, och en av de punkter där jag kritiserat partiet:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

Om de inte är fascister borde de tydligt ta avstånd från fascism och andra totalitära ideologier.
Citera
2018-09-07, 08:45
Om jag inte varit sjuk just nu skulle jag dragit förbi och kollat idag. Får hoppas på en nice uppslutning ändå
Citera
2018-09-07, 08:47
Medlem
Varför valde de fredag kl 12.00? De enda som är lediga då röstar S, MP och Fi, vi som på riktigt är intresserade av att vara där sitter på jobbet hela dagen.
Citera
Medlem
S0LD13R777s avatar
Notera hur systemtrollet hela tiden vill AfS ska ta avstånd.
Som om systemtrollet någonsin skulle rösta på AfS, finns ju inte på kartan.

Don't feed the troll.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Överdriv nu inte finns ingen plan för vilka som ska utvisas. Men ett gott antagande är att motdemonstranterna är en i Sverige oönskad grupp av kriminella bråkstakar som vi inte vill ha här.

Det finns en ganska detaljerad plan med siffror på hur många som ska utvisas inom olika grupper. Från AfS pamflett "Information till dig som ska återvandra":

Illegala invandrare - 50.000
Asylsökande - 63.000
Asyl- och anhöriginvandrare med uppehållstillstånd - 275.000
Tiggare och lönedumpande invandrare - 28.000
Invandrare med merborgarskap - 88.000

Att folk som uppehåller sig i Sverige utan tillstånd eller är kriminella ska utvisas finns det en ganska bred politisk konsensus om idag. Men det är de övriga grupperna som svarar för den stora merparten av dem som AfS vill utvisa.
Citera
2018-09-07, 08:50
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
AfS förespråkar inte fascism i sitt partiprogram, men deras kontakter med både fascister och brunhögern är väl dokumenterade, och en av de punkter där jag kritiserat partiet:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

Om de inte är fascister borde de tydligt ta avstånd från fascism och andra totalitära ideologier.

Fattar inte ditt ständiga tjat om fascism. Titta på vänstern. Det är alltid vänstern som står för våldet. Ingen nationalist eller högersinnad skulle drömma om att förstöra andras möten genom att kasta saker, skrika och hota. Titta i Brasilien där en vänsterdåre nästan mördar en blivande presidentkandidat. Titta i Tyskland där Soros betalar vänsteridioter för att protestera emot tyskar som fått nog efter det bestialiska mordet i Chemnitz. Vänsterslöddret styr i Stockholms stad och bryter kontrakt efter behag, där AfS redan betalat in 150’ och dessutom förbokat utrustning m.m.

Det enda du viftar med är ett fascistspöke som inte finns. AfS är inte fasciater utan nationalister. Vänsterspöket existerar i högsta grad och är det som förstör vårt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in