Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskOpposition
Moderaterna har lyckats med att bränna sitt ljus från båda håll. Man har skrämt bort sina liberala sympatisörer till C, och uppenbart även till Socialdemokraterna. Och samtidigt så har man också fått sina konservativa sympatisörer att tappa tron på partiet då dessa inte förstår hur "Tuffe Uffe" ska kunna konkretisera sin retorik utan samarbete med SD.
Moderaterna kommer att göra ett valresultat på Bo Lundgren-nivå.
Det håller jag inte för osannolikt. Jag tycker UK ger ett jävligt osympatiskt intryck. En fladdrig glidare som skulle kunna försöka sälja precis vad som helst. Allt är en påklistrad yta.
Bo Lundgren gillade jag däremot när det begav sig. Har inte blivit klok på om han är lika mycket globalist som Bildt eller om han inte var det och det var därför MSM sablade ner honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svarta-Skatan
"Varit ute på två valstationer under dagen.
I Vivalla stod fyra individer i samma bås. En man och tre kvinnor och pratade somaliska.
Jag frågade valförrättarna, tre svenska äldre herrar, om den typen av röstmetod är tillåten i Sverige varpå de lite uppgivet ryckte på axlarna och sa "vad ska vi göra, de förstår ju knappt vad vi säger".
Vivalla har tidigare haft flera incidenteter. Bland annat när Socialdemokraterna skulle ha en "röstskola" här. Det ledde till omval."
Så här skrev Markus Allard på facebook, partiledare för Örebropartiet när han var ute och kollade valsedlar för sitt parti. Vad härligt för sossarna, fick dom fyra härliga röster till.....
Är inte det bara att anmäla till länsstyrelsen? Kanske OSSE?
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Gissningsvis har man en större "skandal" sparad.
Vad skulle man möjligtvis kunna ha kvar som biter? Man kan för all del hitta på lögner och sedan pudla efter valet, men nu är OSSE här och övervakar och det tror jag gör att man bromsar.