Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 22:54
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holme80
Tyvärr inte. För att få en snabb rösträkning på valnatten bestämmer de på förhand vilka partier som ska räknas då och vilka som läggs i övrighögen på alla tusentals platser runt om i landet där en första grovräkning görs. Efter valnatten sker den officiella räkningen vilket tar några dagar. Märker de att övriga börjar stiga mot 6 % blir det svårt att beordra alla att ändra på detta. Visst, kanske blir spekulationer i TV-studion, journalister kanske intervjuar rösträknare om de har någon uppfattning vad övriga består av osv. Men exakt resultat dröjer flera dagar.

Japp. Formulären med rapportpartierna är redan upptryckta och AfS ingår inte. Vi får vänta till fredag i nästa vecka.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-09-06 kl. 23:09.
Citera
2018-09-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mumin020203
Vilket skämt allt för att bara jävlas

Å andra sidan är valet att inte särredovisa AfS på valkvällen ett dubbeleggat svärd. Om Övrigastapeln blir så liten att den går att ignorera utan att det blir allt för uppenbart så är det ju en framgång för de som inte vill att AfS skall synas.

Om Övrigastapeln å andra sidan blir så hög som många av oss hoppas kommer det ju inte att bli särskilt kul för media att rapportera om, och ännu jobbigare att förklara.
Citera
2018-09-06, 22:55
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uusmann
Ooooch!
Vilken bitter och efterbliven kommentar!!
Vill han sänka SD helt och hållet?!?

Dubblering av SDs röster och Jumshof grinar om ett land flera hundra mil från Sverige och för att AfS är på väg in i riksdagen.

Det sjuka är att synthfrillan hur lätt som helst hade kunnat avstå från att besvara tweeten. Detta till trots så valde han, när han fick chansen att öppet kommentera det som hänt den senaste tiden, att gå till frontalangrepp mot Alternativ för Sverige och därmed också legitimera babbarnas kriminella aktioner och Stockholm Stads förtryck. Faktum är att inte en enda sverigedemokrat av betydelse har uttalat sig kritiskt om behandlingen av AfS ännu.
Citera
2018-09-06, 22:56
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Japp. Det formulären med rapportpartierna är redan upptryckta och AfS ingår inte. Vi får vänta till fredag i nästa vecka.

Såvida inte stapeln med "Övriga" visar 6-7% redan under valvakan.
Citera
2018-09-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Tragiskt. Otroligt sorgligt. Jag har stöttat SD under många år och även sett förbi alla påståenden om "kontrollerad opposition." Jag får erkänna att jag känner mig lurad och jag är beredd att erkänna att jag haft fel.

Jomshof har stått högt hos mig, men det raseras snabbt. Aldrig mer SD.
Förlåt att jag säger det men Jomshof är den dummaste i SDs ledning. Den ende med en IQ under hundra. Det har alltid varit ett mysterium för mig att han varit populär bland sverigevänner. Jag kan helt enkelt inte begripa det.

Åkesson har sina problem men är ingen dumskalle. Karlsson är ond men intelligent. Söder är godhjärtad. Bieler är intelligent. Jomshof är den ende som är både ond och dum.
Citera
2018-09-06, 22:58
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det sjuka är att synthfrillan hur lätt som helst hade kunnat avstå från att besvara tweeten. Detta till trots så valde han, när han fick chansen att öppet kommentera det som hänt den senaste tiden, att gå till frontalangrepp mot Alternativ för Sverige och därmed också legitimera babbarnas kriminella aktioner och Stockholm Stads förtryck. Faktum är att inte en enda sverigedemokrat av betydelse har uttalat sig kritiskt om behandlingen av AfS ännu.

Synthfrillan? Du måste vara full. Han ser ut som en kärring med peruk. Eller låt mig korrigera den meningen: Hen ser ut som en kärring med peruk.
Citera
2018-09-06, 23:04
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Det är precis detta som fascinerar med SD just nu. Man kan inte hålla sig från att kasta ut bittra kommentarer i sociala medier, eller när man får frågor av medströmsmedia. Jimmies uttalande om Jansson följer exakt samma exempel som Jomshofs tweet. De behöver egentligen inte säga någonting, eller så kan man bara köra något slags politikersvar där man trots allt visar lite respekt för sin f.d. partiledare. Men nej, dessa Sverigevänner kan inte låta bli att kasta upp riktigt sura, bittra kommentarer som inte vinner dem en enda ytterligare väljare men som definitivt alienerar ens gamla och mest trogna sympatisörer.

Om AfS kommer in på söndag kommer vi få se extremt bittra miner från ledningen i SD oavsett hur bra deras egen position ser ut.
Citera
2018-09-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Ny intervju av Nya Tider:

Relationscoachen Lennart Matikainen: "Därför valde jag Alternativ för Sverige"

https://www.youtube.com/watch?v=CIaUz31DYaI
Den där Matikainen är bland de mest samlade individerna jag sett som är engagerad inom politiken. Mycket sevärd intervju som besvarar många frågetecken kring varför en vän till mig, som är något av ett extremfall när det gäller vänsterblivna människor, varför han super sig full var dag för att hantera ångesten av att hålla sig politiskt korrekt.. jag börjar helt ärligt tycka synd om svenskar här i Sverige som ljugit/ljuger för sig själva än idag.

Jag funderar såhär 2 dagar innan valet hur jag skall rösta.
Antingen blir det SD på alla 3 eller SD på kommun/landsting och AFS in i riksdagen.
Hur tänker ni andra här på forumet?
Citera
2018-09-06, 23:10
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
En riktigt slemmig, falsk och alltigenom äcklig människa. Jomshof (och hela SD-ledningen) bevisar att beslutet att lägga min röst på AfS var det enda rätta.

Tråkigt att Jomshof lät sig pressas till att plita ner det där. Desperation.
Citera
2018-09-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Beak
Den där Matikainen är bland de mest samlade individerna jag sett som är engagerad inom politiken. Mycket sevärd intervju som besvarar många frågetecken kring varför en vän till mig, som är något av ett extremfall när det gäller vänsterblivna människor, varför han super sig full var dag för att hantera ångesten av att hålla sig politiskt korrekt.. jag börjar helt ärligt tycka synd om svenskar här i Sverige som ljugit/ljuger för sig själva än idag.

Antingen blir det SD på alla 3 eller SD på kommun/landsting och AFS in i riksdagen.

Afs i riskdagen, blankt på Landstinget och kanske SD i kommunen för att driva S och MP till vansinne. Men så som SD-ledningen beter sig så förtjänar de inga röster. De är till och med mer hederslösa än 7-klövern!
Citera
2018-09-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Beak

Jag körde afs riksdagen sd landsting och kommun. Afs behövs i riksdagen röra om i grytan spelar ingen roll om sd får 19% som de har i vissa mätningar eller 24% som de har i andra mätningar. Summasumarum sd får lika lite inflytande oavsett hur många %. Räcker med att kolla på afs videos så märker man direkt hur jävla illa Sverige är som land och som har mörkats i alla år fram tills afs slog igenom. Din röst behövs kompis.
Citera
2018-09-06, 23:14
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Vad jag har förstått så ska dom inte kommentera AfS alls, dom ska undvika det till varje,även ute i kommunerna har dom fått order om det, framför allt två personer i ledningen är extremt bittra på AfS, Jomshof och Karlsson.

Dom trodde verkligen inte att Kasselstrand och gänget skulle starta ett nytt parti som skulle ta " deras" röster. Och skulle AfS ta sig in i riksdagen så måste SD sammarbeta med dom annars är dom helt körda, Sverigedemokratiska väljare kommer inte att acceptera något annat, det hade ju varit helt underbart att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in