Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 19:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Om en Norrman begår brott i Sverige så ska han ut. Om en Norrman är i Sverige och lever på bidrag så ska han ut.

Andra kriterierier för bristande anpassning som AfS torgfört slår dock ganska snett mellan olika etniciteter. Det är inte så många norrmän som är muslimer och går klädda i slöja.
Citera
2018-09-06, 19:40
Medlem
NirvanAs avatar
Jag undrar om inte polisen fegar ur och gör en PL24 (avspärrning) i Kungsan från och med 12-slaget och inga som kommer efter 12-slaget tillåts komma in innanför avspärrningarna, detta är klassiskt vid NMR-demos och när AfS nu är i epicentrum i huvudstaden samt tätt inpå valdagen kommer de få direktiv från högre ort.
Citera
2018-09-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Ja skillnaden är att de flesta nationalister behöver ta ut flex/komp eller semester för att delta i aktiviteter mitt på dagen.
Vänstern jobbar väl aldrig så inga problem där.

Det är nog värre än så. Det finns en hel del av vänstern som i princip har anställningar som aktivister.
Citera
2018-09-06, 19:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har norrmän fått felaktiga PUT?

Med ditt resonemang kör Sverige etnisk resning idag. Tycker du det? Man utvisar säkert tusentals varje år.

Nu handlade inte frågan om folk med felaktiga PUT utan om dem som AfS anser inte kan anpassa sig till det svenska samhället.
Citera
2018-09-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag undrar om inte polisen fegar ur och gör en PL24 (avspärrning) i Kungsan från och med 12-slaget och inga som kommer efter 12-slaget tillåts komma in innanför avspärrningarna, detta är klassiskt vid NMR-demos och när AfS nu är i epicentrum i huvudstaden samt tätt inpå valdagen kommer de få direktiv från högre ort.

Nej, det blir lite tejpremsor och dialogpoliser. Sedan kommer babbarna dit för att gå bananas, och polisen tittar bort...synd att man inte lagt valfinalen den 8/9, när många är lediga.
Citera
2018-09-06, 19:46
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
”Här är kvinnan som kastade sten och grus mot Gustav Kasselstrands huvud”:

https://twitter.com/Hemlandspolitik/status/1037749978419134464?s=20
Hon blev gripen.
FB->Nicklas Franzen(kommunalråd V i nyköping) -> bild i kommentarerna på senaste inlägget.
Citera
2018-09-06, 19:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Menar du att polisen skulle göra det för att hindra AFS:are eller motdemonstranter från att komma dit?

På något sätt måste de ju hålla dessa två grupper från varandra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vilken lag bryter dom mot? att störa en allmänsammankomst går
under yttrandefrihet glöm inte det
Nej, det gör det inte.

Citat:
Vilka brott kan jag göra mig skyldig till om jag förstör eller hindrar en demonstration?

Om du stör en demonstration med våldshandling, oljud eller annat dylikt sätt, kan du göra dig skyldig till brottet störande av allmän sammankomst.

Om du inte lyssnar till polisens befallning om att sluta eller flytta på dig, så kan du bli rapporterad för ohörsamhet mot ordningsmakt.
https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/demonstrationer/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Andra kriterierier för bristande anpassning som AfS torgfört slår dock ganska snett mellan olika etniciteter. Det är inte så många norrmän som är muslimer och går klädda i slöja.
Fast det är väl ganska självklart att man inte ska vara klädd som påskkärringar när man bor i Sverige?
Jag antar att du trollar, för sån otur i tankeverksamheten måste vara väldigt medveten.
Citera
2018-09-06, 19:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Menar du att polisen skulle göra det för att hindra AFS:are eller motdemonstranter från att komma dit?

På något sätt måste de ju hålla dessa två grupper från varandra.
Hindra nyfikna medborgare från att ta del av budskap, hindra neutrala åskådare från att visa stöd för yttrandefriheten utan att nödvändigtvis sympatisera med AfS samt givetvis anhängare, medlemmar, till AfS. ALLT för att inget kaos ska se, då tummar dom på medborgerliga rättigheter för att säkra läget (aka FEGA UR)

Ibland har de lättare avspärrning och ser man proper ut, förklarar sitt syfte så kan man få gå in, men säger man inget eller ser suspekt ut (poliser har generellt sätt bra näsa för sånt här) så tillåts man inte gå innanför pga risken för bråk... Men i NMR-demos kan det vara totalstopp oavsett vem som vill entra, inte ens medlemmar tillåts komma in om man kommer en minut sent.
Citera
2018-09-06, 19:59
Medlem
Citat:
Min poäng var att med dessa kriterier kommer folk att sorteras efter etnicitet, vilket är vad etnisk rensning går ut på.

Fråga dig själv: Hur många norrmän tror du att AfS inte tycker passar in i det svenska samhället? Hur många somalier?
Nu är det du som sorterar efter etnicitet. Om somaliska individer ljuger om asylskäl men norska individer inte gör det, så borde det inte röra dig i ryggen om du var uppriktig med dina liberala principer. Men det vet vi redan att du inte är, så du behöver inte ens låtsas inför oss längre.

Du sorterar också efter etnicitet när du selektivt väljer att avhumanisera etniska svenskar och förvägra oss att leva vidare som grupp. Du är en klassisk antirasist - där "rasist" inte är något annat än ett skällsord för vita människor, som ni konsekvent vägrar att betrakta som riktiga människor.
Citera
2018-09-06, 20:12
Medlem
Vedträs avatar
Episkt torgmöte i Nyköping idag. Babbarna visar finger och ska spöa oss för att vi fått nog. Nog av bränder, mord, våldtäkter, rämnande välfärd, bidragsparasiter, osv. Som alla besvärliga gäster leder vi dem ut genom dörren ögona böj! Exaaakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in