2018-09-06, 18:12
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Ok. Fågelholk var kanske inte helt bra. Men för mig så är en "fågelholk" det där ansiktsuttrycket man får till svar när personen man frågar inte har en aning om vad han/hon ska svara.

Ungefär det uttrycket man får när man försöker besvara dina kommentarer.
Citera
2018-09-06, 18:14
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Ok. Fågelholk var kanske inte helt bra. Men för mig så är en "fågelholk" det där ansiktsuttrycket man får till svar när personen man frågar inte har en aning om vad han/hon ska svara.

Jag frågar igen, Vad är det du funderar över? vilka frågor har du inte fått svar på?
Citera
2018-09-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Poängen med SD är att få Sverige på fötter igen.
Ok, visst. Men jag tror inte man når det målet genom att värva en av arkitekterna bakom politiken som fällde Sverige till att börja med.

Visst han har kontaktnät, kan byråkratin och kan skriva PM (eller vad fan det nu är hans sort sysslar med). Men kontaktnätet är ju till fler av idioterna som slagit upp portarna och satt landet i brand och i den mån han är en grå eminens har han ju antingen medverkat till att göra KD till ett öppna-gränser-och-dildo-parader-parti eller misslyckats att stoppa den utvecklingen.
Citera
2018-09-06, 18:16
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Jag hade aldrig hört talas om karln. Men om det är konservativa politiker med massa politisk erfarenhet som kommer till SD så är det bara ett positivt tillskott.

Många ”skaldaler” beror väl på att SD är ungt och inte har en massa broilers som lärt sig tugget sen det var i Unga Örnar. Det betyder inte att man skulle bli vettigare, bara lenare och halare i snacket.

För mig är det okej. Jag vet att inte många av SDs politiker är broilers men det är positivt. Vi behöver en ny generation politiker som inte bara tänker på sig själva eller partiet utan som tänker på landet och folket.

Men kan SD få in ett par erfarna politiker som kan maktens vägar är det bra. Men inte vill jag se drillade ungmoderater eller -sossar kapa partiet. Hellre en del oputsade typer som tänker rätt men uttrycker sig klumpigt.
Citera
2018-09-06, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Jag frågar igen, Vad är det du funderar över? vilka frågor har du inte fått svar på?
Det är många.

Allt låter jättebra, men skrapar man lite på fasaden så ser man bristerna. Det som är bra med att vara i opposition och lite "utanför" är att man kan lova mycket men inte behöver hålla sina löften. Det är därför Jimmie inte vill ingå i något regeringsblock. Det blir ju sjukt mycket jobbigare då.
Citera
2018-09-06, 18:23
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Du har nog inte tagit del av deras partiprogram?

Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Ok, visst. Men jag tror inte man når det målet genom att värva en av arkitekterna bakom politiken som fällde Sverige till att börja med.

Visst han har kontaktnät, kan byråkratin och kan skriva PM (eller vad fan det nu är hans sort sysslar med). Men kontaktnätet är ju till fler av idioterna som slagit upp portarna och satt landet i brand och i den mån han är en grå eminens har han ju antingen medverkat till att göra KD till ett öppna-gränser-och-dildo-parader-parti eller misslyckats att stoppa den utvecklingen.

Informera gärna mera. Har inte en aning om vem han är.
Citera
2018-09-06, 18:26
Medlem
Blir detta spiken i kistan för kd? Alla visste ju egentligen redan att de bara var en lightvariant av sd/afs/nmr, men detta drar ju fram den sanningen i allmän åsyn!
Citera
2018-09-06, 18:33
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Blir detta spiken i kistan för kd? Alla visste ju egentligen redan att de bara var en lightvariant av sd/afs/nmr, men detta drar ju fram den sanningen i allmän åsyn!

Jag tror mer på att det är en lightvariant av sunt förnuft som du vill vrida till tyskt nasisttänk.
Citera
2018-09-06, 18:33
Medlem
Citat:
Informera gärna mera. Har inte en aning om vem han är.
Enligt synbarligen insatta i tråden, så som Grisbrottaren, så är han en ideologisk/praktisk tungviktare inom KD på partiets kristna högerflank. Vilket mtp KDs ineffektivitet och degeneration väcker frågor om antingen hans effektivitet och välvilja.

Någon grävde fram en artikel där han fällde arga tårar över svenska judars lidanden (dvs graffiti och smälek). Så jag misstänker att han är sorten som förbigår en våldtäkt på en svensk flicka med tystnad men river upp himmel och jord över ett klottrat hakkors. Det finns rätt många sådan i KD. De kan uppbåda nationalism och brösttoner för judar och kristna i MÖ men säger inte ett skit för svenskar som blir undanträngda och sönderslagna av främlingar.

Det kan vara att han känner minst lika mycket för den svenske pojken som rånats förnedrats och fått hjärnskador från en misshandel som för judarna som fått sin lokal nedklottrad, men är tyst om den tidigare av taktiska skäl. Det vet vi ju inte. Men av det man faktiskt kan se förefaller han långt mer engagerad i judars väl än svenska barns.
Senast redigerad av KomodoFall 2018-09-06 kl. 18:37.
Citera
2018-09-06, 18:40
Medlem
ImTheMans avatar
det jag är mest förvånad över i den här historien är att lars aduktsson är så stor att han behöver en egen stabchef.
Citera
2018-09-06, 18:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Vem fan är Charlie Weimer?
Citera
2018-09-06, 18:49
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Enligt synbarligen insatta i tråden, så som Grisbrottaren, så är han en ideologisk/praktisk tungviktare inom KD på partiets kristna högerflank. Vilket mtp KDs ineffektivitet och degeneration väcker frågor om antingen hans effektivitet och välvilja.

Någon grävde fram en artikel där han fällde arga tårar över svenska judars lidanden (dvs graffiti och smälek). Så jag misstänker att han är sorten som förbigår en våldtäkt på en svensk flicka med tystnad men river upp himmel och jord över ett klottrat hakkors. Det finns rätt många sådan i KD. De kan uppbåda nationalism och brösttoner för judar och kristna i MÖ men säger inte ett skit för svenskar som blir undanträngda och sönderslagna av främlingar.

Det kan vara att han känner minst lika mycket för den svenske pojken som rånats förnedrats och fått hjärnskador från en misshandel som för judarna som fått sin lokal nedklottrad, men är tyst om den tidigare av taktiska skäl. Det vet vi ju inte. Men av det man faktiskt kan se förefaller han långt mer engagerad i judars väl än svenska barns.

Om judarna lyckats sänka ett helt land borde vi väl ändå se upp till dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in