2018-09-06, 16:14
Medlem
Citat:

*Ursprungligen postat av*Osamaj

Hon kan även varit vid liv..I begynnelsen av tråden beskrev någon att benen, på den döda LW, var smutsiga som om hon skulle ha dragits..

*Ursprungligen postat av*notknapparen

Det som kan ha uppfattats som "smutsiga ben" av upphittaren är förmodligen antingen ingrott torkat blod och/eller allra troligast resultatet av de processer som händer med en kropp efter att ha legat i 4-5 dagar i den värme som var då.
/.../

Jag tror jag tidigare skrev en fråga om det kunde vara smuts (just med tanke på om hon släpats) eller om det var likfläckar, minns inte att tråden kom fram till något. Tror själv på likfläckar och att de dessutom kan vara mörkare än på någon kritvit person, Lena hade ju lite mer pigment.

Mvh, Smultr0n (inte det andra bäret)
Senast redigerad av Smultr0n 2018-09-06 kl. 16:15. Anledning: Tillägg
Citera
2018-09-06, 16:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Du kanske bör fundera på att starta en egen tråd som enbart handlar om barnen?

Spontant känns det som att deras förehavanden inte är relevant (eller moraliskt motiverat) att upprepas i inlägg efter inlägg.

Det visar att hennes beteende är
väldigt konstigt.

Deras barn behöver allt stöd de kan få
i den här situationen men hon väljer att
geocacha.

Det tyder på en mycket självupptagen människa.

Eftersom jag misstänker henne som gärningsperson
så tycker jag att det är intressant att studera hennes
beteende.

Någon skrev för länge sedan att hon valde att lämna
sitt spädbarn hos sina föräldrar för att resa utomlands.

Jag ser framför mig en söndercurlad människa med
föräldrar som alltid ställer upp så att hon inte behöver
ta något eget ansvar.
Bortskämd? Van att få som hon vill?

I så fall så skulle hon mycket väl kunna få för sig,
i sitt eget huvud, att hon har "rätt" att döda den människa
som förstör hennes liv.

Och hon är för "dum" för att förstå att den personen som förstör
hennes liv är SD och att hon har tillåtit hans beteende genom att blunda.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-06 kl. 16:59.
Citera
2018-09-06, 16:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nej, jag tänkte att GM i så fall redan hade dragit.

Det kanske inte var jättehöga skrik. Hade det varit det borde ju fler ha larmat.

Det är nog inte omöjligt att fler hört av sig till polis angående skrik, eller att förhör från dörrknackning gett mer sådan info.
Citera
2018-09-06, 17:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är nog inte omöjligt att fler hört av sig till polis angående skrik, eller att förhör från dörrknackning gett mer sådan info.
Visst, inte alls omöjligt att fler hörde av sig om skrik. Men i så fall skulle det ju bara ännu mer obegripligt att man inte letade i det område som skriken skall ha kommit från, dvs. området kring bullerplanket/motorvägen söder om LW:s bostad.

I stället koncentrerade man alltså sökningarna till ett skogsområde flera hundra meter i en helt annan riktning, dvs. det avspärrade området i Vivallaskogen norr om bostadsområdet. Och om jag har förstått det här rätt så började man väl dessutom inte leta där förrän flera dagar efter att hon hade anmälts försvunnen.
Senast redigerad av Draifos 2018-09-06 kl. 17:45.
Citera
2018-09-06, 17:59
Medlem
Citat:
Det är iofs inte ovanligt - eller för den delen konstigt - att geocachare väljer att inte skylta med foton och uppgifter om sina "riktiga" liv på forumet. (Undantaget är snarare SD, LW, ML, JH som skriver väldigt mycket om sina privatliv på geocacheloggarna).

Hursomhelst, så skrev LW om när hon lärde känna P**sm* och S*n*1949 och deras möte ägde, intressant nog, rum den 28 mars 2018 (dvs. två dagar innan SD's "bakdaterade" Nordsjö-loggar):

Hon skriver att hon hämtas av systerteam. Är det HD? (kombo systerhax och team Davidsson?). De kan ha blivit vänner, åtminstone inte ovänner. HD skrev FÖRE mordet med en vänlig ton i loggen på LWs cach och en smula vedmodigt om att ”livet hade kunnat vara annorlunda med andra förutsättningar”.
Citera
2018-09-06, 18:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hon skriver att hon hämtas av systerteam. Är det HD? (kombo systerhax och team Davidsson?). De kan ha blivit vänner, åtminstone inte ovänner. HD skrev FÖRE mordet med en vänlig ton i loggen på LWs cach och en smula vedmodigt om att ”livet hade kunnat vara annorlunda med andra förutsättningar”.

Nej, "systerteamet" är snarare kopplat till den glasögonprydde herren i grå tröja (är troligtvis ett äkta släktskap, där den ena parten är på geocachingbesök från utlandet).

Men annars en smart & finurlig koppling som du gjorde
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-09-06 kl. 18:11.
Citera
2018-09-06, 18:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst, inte alls omöjligt att fler hörde av sig om skrik. Men i så fall skulle det ju bara ännu mer obegripligt att man inte letade i det område som skriken skall ha kommit från, dvs. området kring bullerplanket/motorvägen söder om LW:s bostad.

I stället koncentrerade man alltså sökningarna till ett skogsområde flera hundra meter i en helt annan riktning, dvs. det avspärrade området i Vivallaskogen norr om bostadsområdet. Och om jag har förstått det här rätt så började man väl dessutom inte leta där förrän flera dagar efter att hon hade anmälts försvunnen.

Absolut. Om det finns fler vittnesmål som beskriver skrik så kom dessa förmodligen till polisens kännedom först efter flera dagar.
Citera
2018-09-06, 18:50
Medlem
Citat:
Nej, "systerteamet" är snarare kopplat till den glasögonprydde herren i grå tröja (är troligtvis ett äkta släktskap, där den ena parten är på geocachingbesök från utlandet).

Men annars en smart & finurlig koppling som du gjorde

Tack men snarare en höna av en fjäder
Citera
2018-09-06, 18:53
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Absolut. Om det finns fler vittnesmål som beskriver skrik så kom dessa förmodligen till polisens kännedom först efter flera dagar.

Det är helt klart frustrerande att de inte åkte på larmet. Ok att de inte fick information om exakt plats, men enligt uppgift har Örebropolisen minst 2 bilar i tjänst en vardagsnatt, och i polisens loggade händelser för 14/5 registrerades den sista utryckningen vid 20-tiden.

Helt klart ett misstag, och visst, sådana sker.

Men, det som stör mig mest med detta är att man inte gjorde kopplingen morgonen efter när man åkte till samma område för att undersöka larm om en försvunnen person ett stenkast därifrån. Och ansåg det så allvarligt att man inom några timmar höjde misstanken till människorov och anhöll en person, också denne boende i samma område.

Jag fattar faktiskt inte hur detta är möjligt. Samtalet kopplades till lokalpolisen (som troligtvis antecknade detta) på natten, men det glömdes bort till morgonen därpå!? Och kommande 5 dagar, tills vittnet själv ringer och påminner.

Finns det en anmälan om tjänstefel bör den fasiken handla om detta. Hade jag varit anhörig hade jag gått i taket.
Citera
2018-09-06, 19:16
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det visar att hennes beteende är
väldigt konstigt.

Deras barn behöver allt stöd de kan få
i den här situationen men hon väljer att
geocacha.

Det tyder på en mycket självupptagen människa.

Eftersom jag misstänker henne som gärningsperson
så tycker jag att det är intressant att studera hennes
beteende.

Någon skrev för länge sedan att hon valde att lämna
sitt spädbarn hos sina föräldrar för att resa utomlands.

Jag ser framför mig en söndercurlad människa med
föräldrar som alltid ställer upp så att hon inte behöver
ta något eget ansvar.
Bortskämd? Van att få som hon vill?

I så fall så skulle hon mycket väl kunna få för sig,
i sitt eget huvud, att hon har "rätt" att döda den människa
som förstör hennes liv.

Och hon är för "dum" för att förstå att den personen som förstör
hennes liv är SD och att hon har tillåtit hans beteende genom att blunda.

Men om hon är övertygad om att han är oskyldig är det väl inte konstigt att hon lämnar barnen med honom?

Det är ju samma person som hon har levt med i 20 år, som hon känner utan och innan, litar på och har delat vardag, sorg och glädje med - varje dag i halva sitt liv. Samma man som hon redan har uppfostrat sina barn tillsammans med under 13-14 år. Barn som förmodligen älskar sin pappa.

Den person hon känner bäst i världen stämmer troligtvis inte in på bilden av en mördare.

Kanske är det inte svart eller vitt, och kanske är det därför de umgås så nära trots skilsmässan. För att hon känner med honom, försöker stötta, och samtidigt sköta separationen snyggt för att ge barnen en trygg vardag under en otrygg tid där pappa blir häktad och folk viskar om dem på stan.

Den bild jag får då är av en väkdigt stark person som orkar stå bredvid sina närmsta, och som klarar av att sätta sig över en kränkande situation för barnens skull. Men allt som hänt är säkert påfrestande även för henne, och hon kanske behövde hon få komma bort ett tag?
Citera
2018-09-06, 19:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Det är helt klart frustrerande att de inte åkte på larmet. Ok att de inte fick information om exakt plats, men enligt uppgift har Örebropolisen minst 2 bilar i tjänst en vardagsnatt, och i polisens loggade händelser för 14/5 registrerades den sista utryckningen vid 20-tiden.

Helt klart ett misstag, och visst, sådana sker.

Men, det som stör mig mest med detta är att man inte gjorde kopplingen morgonen efter när man åkte till samma område för att undersöka larm om en försvunnen person ett stenkast därifrån. Och ansåg det så allvarligt att man inom några timmar höjde misstanken till människorov och anhöll en person, också denne boende i samma område.

Jag fattar faktiskt inte hur detta är möjligt. Samtalet kopplades till lokalpolisen (som troligtvis antecknade detta) på natten, men det glömdes bort till morgonen därpå!? Och kommande 5 dagar, tills vittnet själv ringer och påminner.

Finns det en anmälan om tjänstefel bör den fasiken handla om detta. Hade jag varit anhörig hade jag gått i taket.

Jag blir fundersam över hur deras dörrknackning bedrevs inledningsvis. Uppenbarligen har det inte gjorts på andra sidan planket från LW:s bostad sett, för då hade ju polisen fått nys om Dalaans uppgifter om skrik redan då. Det är mycket anmärkningsvärt tycker jag. Förmodligen gjordes dörrknackning på den sidan först efter att kroppen hittats.
Citera
2018-09-06, 19:24
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Jag blir fundersam över hur deras dörrknackning bedrevs inledningsvis. Uppenbarligen har det inte gjorts på andra sidan planket från LW:s bostad sett, för då hade ju polisen fått nys om Dalaans uppgifter om skrik redan då. Det är mycket anmärkningsvärt tycker jag. Förmodligen gjordes dörrknackning på den sidan först efter att kroppen hittats.

Fast det borde ju inte spela någon roll när det finns en logg om inkommet SOS-alarm från samma kväll och samma område?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in