Citat:
Ursprungligen postat av
Osamaj
Hon kan även varit vid liv..I begynnelsen av tråden beskrev någon att benen, på den döda LW, var smutsiga som om hon skulle ha dragits..
Om du tittar på bilder från området, syns mest gräs och vid planket grovt grus. Det hade nog inte regnat den närmaste tiden före mordet, utan det var torrt på marken.
Det som kan ha uppfattats som "smutsiga ben" av upphittaren är förmodligen antingen ingrott torkat blod och/eller allra troligast resultatet av de processer som händer med en kropp efter att ha legat i 4-5 dagar i den värme som var då.
Även om jag tor som du att hon dragits/slitits in bakom planket och det mesta av skriken har hörts därifrån, börjar jag alltmer tvivla på att ingen anna skulle ha hört skriken fån LWs sida av motorvägen.
Jag misstänker att när (om) vi får läsa FUP, kommer det att finnas fler skrikvittnen fram. Kanske någon observerade, tittade ut, men kunde inte se något? Kanske inte heller lyckades lokalisera varifrån ljudet kom?
Jag har säkert skrivit det förut, men man önska att polisen vid ett försvinnande kunde snabbt samordna andra händelser inom aktuellt område. Om man då hade fått upp det samtal som Dalaan gjort, kanske man hade hittat LW snabbare. Det hade säkert inte varit till skada.
Möjligt är naturligtvis att detta samtal inte hade direkt kunnat kopplas till LWs försvinnande direkt eftersom det ändå ligger på "fel" sida om motorvägen.