2018-09-06, 11:15
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Men då skulle väl inte hennes skrik höras över motorvägen? Planket hade stoppat dem. Hon kan ju förstås ha blivit dragen dit, medvetslös, och vaknar till liv igen.

Planket tar ju slut där, vad säger att hon inte var på gräsmattan alldeles vid slutet. Där finns inget plank mot andra sidan.

Efter att hon mördats kan hon lätt ha dragits några få meter bakom planket för att inte vara så synlig.
Citera
2018-09-06, 11:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Men då skulle väl inte hennes skrik höras över motorvägen? Planket hade stoppat dem. Hon kan ju förstås ha blivit dragen dit, medvetslös, och vaknar till liv igen.
Ja GM kan ha dumpat henne bakom planket i tron att hon var död, och när hon sedan vaknade till liv gav hon ifrån sig de här (enl. vittnet) flera minuter långa hjärtskärande dödsskriken. Vid det laget hade nog GM redan dragit, eftersom han ju annars borde ha fått tyst på henne. Och vad gäller själva angreppet som ledde till (den första) medvetslösheten kan det väl i så fall ha skett i princip var som helst?
Citera
2018-09-06, 12:49
Medlem
Citat:
Hon kan även varit vid liv..I begynnelsen av tråden beskrev någon att benen, på den döda LW, var smutsiga som om hon skulle ha dragits..
Citera
2018-09-06, 13:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Funderar på om SD lugnat ned sig med geocaching eller kan vi förvänta oss en rejäl efter-rapportering med ironiska budskap till tråden? Han har varit lite "snål" med loggningar och bilder senaste månaden.

Nädå, SD har inte lugnat ned sig, han är ute och jagar burkar för fulla muggar.

Men av någon anledning ligger han lågt med att logga sina fynd. Undrar varför

Här ett exempel från en annan burkletares logg, när h*n sprang på SD i Nora-trakterna i helgen:

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-09-06 kl. 13:26.
Citera
2018-09-06, 13:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Hon kan även varit vid liv..I begynnelsen av tråden beskrev någon att benen, på den döda LW, var smutsiga som om hon skulle ha dragits..

Om du tittar på bilder från området, syns mest gräs och vid planket grovt grus. Det hade nog inte regnat den närmaste tiden före mordet, utan det var torrt på marken.

Det som kan ha uppfattats som "smutsiga ben" av upphittaren är förmodligen antingen ingrott torkat blod och/eller allra troligast resultatet av de processer som händer med en kropp efter att ha legat i 4-5 dagar i den värme som var då.

Även om jag tor som du att hon dragits/slitits in bakom planket och det mesta av skriken har hörts därifrån, börjar jag alltmer tvivla på att ingen anna skulle ha hört skriken fån LWs sida av motorvägen.

Jag misstänker att när (om) vi får läsa FUP, kommer det att finnas fler skrikvittnen fram. Kanske någon observerade, tittade ut, men kunde inte se något? Kanske inte heller lyckades lokalisera varifrån ljudet kom?

Jag har säkert skrivit det förut, men man önska att polisen vid ett försvinnande kunde snabbt samordna andra händelser inom aktuellt område. Om man då hade fått upp det samtal som Dalaan gjort, kanske man hade hittat LW snabbare. Det hade säkert inte varit till skada.

Möjligt är naturligtvis att detta samtal inte hade direkt kunnat kopplas till LWs försvinnande direkt eftersom det ändå ligger på "fel" sida om motorvägen.
Citera
2018-09-06, 13:51
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja GM kan ha dumpat henne bakom planket i tron att hon var död, och när hon sedan vaknade till liv gav hon ifrån sig de här (enl. vittnet) flera minuter långa hjärtskärande dödsskriken. Vid det laget hade nog GM redan dragit, eftersom han ju annars borde ha fått tyst på henne. Och vad gäller själva angreppet som ledde till (den första) medvetslösheten kan det väl i så fall ha skett i princip var som helst?

Du tänker isf att gm var kvar? Låter lite långsökt... men vad vet man?

En person som är medvetslös börjar nog inte skrika direkt efter uppvaknande
Citera
2018-09-06, 13:54
Medlem
vichy6s avatar
Fanns det något svar på om hon hade skor? Postade frågan rätt tidigt i tråden
Citera
2018-09-06, 14:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Du tänker isf att gm var kvar? Låter lite långsökt... men vad vet man?
Nej, jag tänkte att GM i så fall redan hade dragit.

Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
En person som är medvetslös börjar nog inte skrika direkt efter uppvaknande
Det kanske inte var jättehöga skrik. Hade det varit det borde ju fler ha larmat.
Senast redigerad av Draifos 2018-09-06 kl. 14:22.
Citera
2018-09-06, 14:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om du tittar på bilder från området, syns mest gräs och vid planket grovt grus. Det hade nog inte regnat den närmaste tiden före mordet, utan det var torrt på marken.

Det som kan ha uppfattats som "smutsiga ben" av upphittaren är förmodligen antingen ingrott torkat blod och/eller allra troligast resultatet av de processer som händer med en kropp efter att ha legat i 4-5 dagar i den värme som var då.

Även om jag tor som du att hon dragits/slitits in bakom planket och det mesta av skriken har hörts därifrån, börjar jag alltmer tvivla på att ingen anna skulle ha hört skriken fån LWs sida av motorvägen.

Jag misstänker att när (om) vi får läsa FUP, kommer det att finnas fler skrikvittnen fram. Kanske någon observerade, tittade ut, men kunde inte se något? Kanske inte heller lyckades lokalisera varifrån ljudet kom?

Jag har säkert skrivit det förut, men man önska att polisen vid ett försvinnande kunde snabbt samordna andra händelser inom aktuellt område. Om man då hade fått upp det samtal som Dalaan gjort, kanske man hade hittat LW snabbare. Det hade säkert inte varit till skada.

Möjligt är naturligtvis att detta samtal inte hade direkt kunnat kopplas till LWs försvinnande direkt eftersom det ändå ligger på "fel" sida om motorvägen.
Samtalet fastnade i kommunikationscentralen.
Springare i NA.
"När det gäller larmsamtalet om kvinnoskrik inte kontrollerades, menar Springare att den delen får
Kommunikationscentralen ta på sig. ”- Det är ofattbart att de inte åkte ut”.

Nykokta kaffet hade väl kallnat och nagelfilen måst läggas åt sidan om dom skickat ut en patrull mitt i natten.
Detta är att tilläggas till dom andra tidiga fatala misstagen den sömniga Örebropolisen bör läggas till last.
Intämmer i Springares "det är ofattbart"

Det vore välgörande om man finge ett samtal med dom ansvariga.
En berättigad fråga är vad alarmsamtal, om inte om en vid midnatt kvinnas upprepade gallskrik, skulle föranleda en utryckning? Inte bara ofattbart det är synnerligen upprörande med tanke på debatten av dom i Örebro uppmärksammade våldtäkterna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/nu-slapps-serievaldtaktsmannen-ut

https://www.na.se/logga-in/omplacerade-mordutredarna-slar-tillbaka-ledningens-personliga-vendetta-vi-pekas-ut-som-syndabockar
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-06 kl. 15:07.
Citera
2018-09-06, 14:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller att HD är gärningspersonen.

Jag tycker inte ett dugg synd om henne.
Hon lämnade sina barn med SD hela semestern
medan hon var ute och geocachade.

Det tyder på en mycket självupptagen person.

Citat:
Hon har inte delat semestern med honom.

Han har haft hand om barnen hela hennes semester
förutom när han och HD var ute på tu man hand.
Oklart var barnen var då.

Citat:
Hon har inte haft hand om barnen ensam någon gång
under sin semester.
Det får mig faktiskt att undra om SD skyddar dem mot henne.

Citat:
Så du menar att hon vet att SD är skyldig
och ändå lämnar honom ensam med deras barn?!

Du kanske bör fundera på att starta en egen tråd som enbart handlar om barnen?

Spontant känns det som att deras förehavanden inte är relevant (eller moraliskt motiverat) att upprepas i inlägg efter inlägg.
Citera
2018-09-06, 15:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Spontant känns det som att deras förehavanden inte är relevant (eller moraliskt motiverat) att upprepas i inlägg efter inlägg.
Tack!
Skönt att inte ensam reagera på att barnen används som alibi för att ogenerat uttrycka primitiva känslor.
Inte lätt att alltid skrolla förbi utan att bli upprörd vilket möjligen är syftet.
Citera
2018-09-06, 16:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Sedan förstår jag inte hur skribenten har sådan insyn i deras familjeliv att hen vet att SD haft barnen precis hela tiden och HD spenderat sin semester själv m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in