Kanske den heligaste av alla?
Och det förvånar mig att SD inte gör sak av det hela då det skall "göras upp" med S.
Nu har, vad du kallar "skrikvänstern", fått tag i något som MSM och 7-klövern verkligen har gjort till något stort (EU och abort) och SD sitter lugnt och bara tar emot.
istället så borde SD ställa krav på S, V och MP att klargöra sina avsikter vad det gäller Monarkin.
Som det så vackert heter, det är något som "man inte aktivt driver"......
SD borde göra stor sak av att S vill ha bort Monarkin.
Japp! Helt enig. Vilket jag även skrev i ett tidigare inlägg till en annan debattör.
Det hade varit långt smartare att gå till val med en kraftig kritik av EU's nuvarande utformning och med krav på förändringar. Och om EU inte förändras, då kan ett SWEXIT vara den sista utvägen, osv.
Många års jämlikhetsarbete som har förknippat "kvinnans rätt över sin egen kropp" med den nuvarande aborträtten har gjort att frågan med svårighet kan beröras utan att skapa svallvågor.
Rent taktiskt så är det klumpigt att överhuvudtaget ta upp frågan, i alla fall i Sverige. Det tyder på en viss brist på fingertoppskänsla.
Social media sköter den saken i Sverige.
https://www.affarsvarlden.se/play/scherman-bonnier-blir-ett-fastighetsbolag-6928927
http://www.friatider.se/jan-scherman-sp-r-ett-slut-f-r-bonniers-mediemakt
Och det förvånar mig att SD inte gör sak av det hela då det skall "göras upp" med S.
Nu har, vad du kallar "skrikvänstern", fått tag i något som MSM och 7-klövern verkligen har gjort till något stort (EU och abort) och SD sitter lugnt och bara tar emot.
istället så borde SD ställa krav på S, V och MP att klargöra sina avsikter vad det gäller Monarkin.
Som det så vackert heter, det är något som "man inte aktivt driver"......
SD borde göra stor sak av att S vill ha bort Monarkin.
Citat:
Bland vissa är EU en helig ko och där borde SD sagt som någon i tråden föreslog att "vi ska vara kvar i EU, men samarbetet måste förändras. Vi måste återfå mer självbestämmanderätt och korruptionen samt nepotismen måste bort. Om det inte går att lösa då kan man folkrösta om Swexit".
SD borde kanske reviderat sin retorik i EU-frågan innan den hamnade i diskussionen.
SD borde kanske reviderat sin retorik i EU-frågan innan den hamnade i diskussionen.
Japp! Helt enig. Vilket jag även skrev i ett tidigare inlägg till en annan debattör.
Det hade varit långt smartare att gå till val med en kraftig kritik av EU's nuvarande utformning och med krav på förändringar. Och om EU inte förändras, då kan ett SWEXIT vara den sista utvägen, osv.
Citat:
Likaså abortfrågan. Det är obegripligt att den frågan väcker känslor annat än hos skrikvänstern och vänsterliberalerna. I Sverige är aborträtten till 18:e veckan, 22:a vid undantagsfall. Övriga EU oftast runt 12:e veckan. Hur kan det vara en kontroversiell fråga. Hur många fall kan hamna mellan vecka 12 och 18 för att orsaka krigsrubriker i pressen, i synnerhet när anpassningen sker mot EU-nivå? Samma grupp människor som skriker om kvinnans absoluta rätt till sin kropp är också de som vill förbjuda kvinnor att prostituera sig.
Många års jämlikhetsarbete som har förknippat "kvinnans rätt över sin egen kropp" med den nuvarande aborträtten har gjort att frågan med svårighet kan beröras utan att skapa svallvågor.
Rent taktiskt så är det klumpigt att överhuvudtaget ta upp frågan, i alla fall i Sverige. Det tyder på en viss brist på fingertoppskänsla.
Citat:
Sverigevänliga rörelsen skulle kunna förklara krig mot MSM precis som Trump, men skillnaden är att Trump har miljarder av egna pengar i ryggen och han är uppbackad av både militären och NSA. Där gissar jag att Sverigevänliga rörelsen i dagsläget kommer kort. I dagsläget!
Social media sköter den saken i Sverige.
https://www.affarsvarlden.se/play/scherman-bonnier-blir-ett-fastighetsbolag-6928927
http://www.friatider.se/jan-scherman-sp-r-ett-slut-f-r-bonniers-mediemakt
Citat:
Den tidigare vd:n för TV4, Jan Scherman, spår ett slut på Bonnier som mediekoncern. Bland annat klarar inte bolaget konkurrensen på nätet. Det förklarar han i Affärsvärlden.
Citat:
Fem år in i framtiden har Scherman svårt att se att Bonnier över huvud taget finns kvar i mediebranschen. Kanske kan bokförlaget, som stamfadern Gerhard Bonnier grundade på 1800-talet, överleva.
– Men som mediebolag, nej. Jag kan inte se det framför mig.
– Men som mediebolag, nej. Jag kan inte se det framför mig.