2018-07-10, 06:01
  #71629
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Lokaltidningen Märsta

http://www.marsta.nu/startsidan/sa-tycker-lasarna/

”Under veckan har märsta.nu:s läser kunnat tycka till om vilket parti man skulle rösta på om det var val idag. 741 röster kom in, från unika ip-adresser. Det vill säga man kan rösta två gånger men då måste man nolla sin ip-adress. Om man inte gör det så är datorn eller mobilen låst efter första rösten så man kan inte rösta fler gånger. Dock delades omröstningen av (SD) Sigtuna på Facebook ganska stort och många kommenterade att de röstade trots att de inte hade någon anknytning till kommunen.

(SD) blev även klart största parti i omröstningen med 54 procent av rösterna, därefter Moderaterna med 19 procent och Socialdemokraterna 10 procent
.”
2018-07-10, 07:04
  #71630
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Bland annat, det händer saker hela tiden så det tillkommer mycket mer. Man kan i princip aldrig veta vad som är väldigt aktuellt nästa vecka för väljarna som påverkar opinionsmätningarna.


Programmet ser mycket bra ut!

Bör öka stödet för SD påtagligt...
2018-07-10, 09:03
  #71631
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
En totalt redigerad sosseledare, och en M-ledare som famlar omkring helt redlöst, i sina försök skapa någonting helt fiktivt runt sig!

Vad mer kan egentligen Åkesson önska sig?

Paula skrev på Twitter att hela Almedalsveckan hade handlat om ett parti😀

Det får mig att tänka på uttrycket ”Du läcker vad du tänker”

Det ENDA 7K tänker på nu är SD. Dag som natt tänker de på SD asteroiden som susar fram och som de vet, den 9/9 kommer att slå bort deras dominans och maktföreträde på samma sätt som Dinosaurierna tappade dominansen till däggdjuren.

De är klart att de är besatta, det handlar ju om deras undergång. De försöker intala sig att Sifo som förutspår att asteroiden skall missa är den korrekta förutsägelsen. Men innerst inne så vet de att de lever i förnekelse. Nu kan bara en svart svan rädda dem. Återstår att se om deras böner hörsammas.
__________________
Senast redigerad av FruLibertas 2018-07-10 kl. 09:25.
2018-07-10, 09:14
  #71632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Paula skrev på Twitter att hela Almedalsveckan hade handlat om ett parti😀

Det får mig att tänka på utrycket ”Du läcker vad du tänker”

Det ENDA 7K tänker på nu är SD. Dag som natt tänker de på SD asteroiden som susar fram och som de vet, den 9/9 kommer att slå bort deras dominans och maktföreträde på samma sätt som Dinosaurierna tappade dominansen till däggdjuren.

De är klart att de är besatta, det handlar ju om deras undergång. De försöker intala sig att Sifo som förutspår att asteroiden skall missa är den korrekta förutsägelsen. Men innerst inne så vet de att de lever förnekelse. Nu kan bara en svart svan rädda dem. Återstår att se om deras böner hörsammas.

Skrev fel på min lille telefon igår, det skulle vara!

En totalt resignerad sosseledare, och en M-ledare som famlar omkring helt redlöst, i sina försök skapa någonting helt fiktivt runt sig!

Vad mer kan egentligen Åkesson önska sig?
2018-07-10, 09:39
  #71633
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Exakt 2 månader kvar till valet

Vad händer under den här perioden som kan ge SD mer sympatier i mätningarna förutom partiledarutfrågningarna och slutdebatten?
Det känns som att SD fick ett lyft under våren när afghanamnestin var en het fråga, så en fortsättning på den röran med domstolar som inte dömer efter gymnasielagen känns som ett vinnande koncept för SD.

Den frågan har alla ingredienser för att öka väljarstödet för SD: ökar andelen utländska män med oklar ålder o identitet i svenska gymnasieklasser vilket folk ogillar, splittrar alliansen, visar hur svagt S är utan stöd av galenskapspartier och vilka kompromisser man måste gå med på osv osv. En riktig vinnarfråga!
2018-07-10, 14:22
  #71634
Medlem
TumTums avatar
Är det någon som vet när Yougov kommer?
Metro?
2018-07-10, 14:51
  #71635
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Är det någon som vet när Yougov kommer?
Metro?

Är inte helt säker eftersom det är valår i år, men enligt andra i denna tråd brukar Yougov spara julimätningen till början av augusti när industrisemestern är över. Rent generellt brukar det vara färre mätningar från instituten i juli. Vi får vänta några veckor till, även om några institut säkert dyker upp också i juli.
2018-07-10, 15:35
  #71636
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Är det någon som vet när Yougov kommer?
Metro?

Metro brukar göra avbrott för sommaren i juli månad. Yougov har tidigare år därmed kommit i Augusti och då samtidigt redovisat mätningen för juli samtidigt. Men eftersom det är valår skulle man kunna tänka sig att Yougov släpper mätningen själva på sin sida.

Annars lär nästa mätning bli Sifo på lördag kväll om ingen annan hinner före
2018-07-10, 15:55
  #71637
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Programmet ser mycket bra ut!

Bör öka stödet för SD påtagligt...

Ja, det tror jag också. Att stödet i mätningarna lär öka av denna period. Särskilt sådant som valaffischer, valkampanjer och tv-reklamen är sådant som skapar hysteri bland alla politiskt korrekta. Man börjar gärna vandalisera och skriva om detta precis överallt, det brukar absolut gynna Sverigedemokraterna stort i mätningarna. Så vi får hoppas på mycket provocerande affischer och tv-reklam så man får full utdelning från galenpannorna.
2018-07-10, 16:02
  #71638
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, det tror jag också. Att stödet i mätningarna lär öka av denna period. Särskilt sådant som valaffischer, valkampanjer och tv-reklamen är sådant som skapar hysteri bland alla politiskt korrekta. Man börjar gärna vandalisera och skriva om detta precis överallt, det brukar absolut gynna Sverigedemokraterna stort i mätningarna. Så vi får hoppas på mycket provocerande affischer och tv-reklam så man får full utdelning från galenpannorna.
En viktig grej här, som även kan visa sig påverka opinionsläget, är att se till att dokumentera & filma alla typer av vandalisering av affischer, valstugor & liknande. För att sedan lägga upp detta på nätet.
2018-07-10, 16:06
  #71639
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En viktig grej här, som även kan visa sig påverka opinionsläget, är att se till att dokumentera & filma alla typer av vandalisering av affischer, valstugor & liknande. För att sedan lägga upp detta på nätet.

Ja, det är en bra sak för att få stödet i opinionen att växa och att få sympatier då man utsättas för dessa antidemokratiska krafter. Det var en hel del ungdomar som var duktiga på det redan förra valet, faktiskt flera unga tjejer som vaktade affischer vid Sergels Torg och annat och filmade och konfronterade vandalerna.

Att sådant uppmärksammas, alltså vandalisering, sabotage och antidemokratiska handlingar överlag är naturligtvis en möjlighet att skapa extra sympatier och engagemang och ilska mot sjuklöverns fotsoldater och ungdomsförbund som sysslar med sådana olagliga aktiviteter mot Sverigedemokraterna i en valrörelse.
2018-07-10, 16:32
  #71640
Medlem
ErikXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Är det någon som vet när Yougov kommer?
Metro?

28.5 % i Metro
https://www.metro.se/artikel/sd-%C3%B6verl%C3%A4gset-st%C3%B6rst-i-ny-yougovm%C3%A4tning-ett-dr%C3%B6ml%C3%A4ge-s%C3%A5-h%C3%A4r- n%C3%A4ra-ett-val

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in