2018-09-06, 11:57
  #313
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Average SD anhängare för mig är en 35 årig lätt överviktig, lågt utbildad och oftast rätt lågpannad
kränkt man (kränkt av invandring, kränkt av kvinnor etc) en "Ove" typ.
men helt min åsikt, men är alltså den jag står för.
jag har inte träffat, läst eller sett en enda SD- individ jag kan tycka..hey...där har vi någon med lite brains.

Min smartaste kompis sa att han skulle rösta på SD inför det senaste valet. Och han är smart, på sitt område, sån där som man gör särskilda undantag för att han ska kunna forska när han egentligen inte har den behörighet som krävs ännu. Men det ska också tilläggas att han är galen, empatistörning, kleptoman med mera, han har varit tvångsomhändertagen av psykvården vid minst ett tillfälle och då i flera veckor.

Nu tror jag inte han är typisk direkt, men det finns säkert de som är smarta på ett eller annat område som stöder partiet.
Citera
2018-09-06, 12:00
  #314
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är nationalekonomi/ miljöforskning/ samhällsvetenskap/ kriminologi/ övrigt sociologi etc etc ...alla vetenskapliga ämnen, vilket är rätt många som på ett eller annat sätt forskar på ämnen som kan beröra eller berör direkt nutida politik då också "ideologisk"?
hmm?

Helt seriöst att förneka att genus existerar är ju trams.
Att förneka att genus i mångt och mycket är konstruktioner är ju också trams. För nej! där finns alltså igen disk-gen hon kvinnor eller sätta-upp-hyllor gen hos män. Tror ni det så får ni ju fasen vackert komma in med bevis för detta.

Att inte forska kring kön/ genus / jämställdhet etc. är också trams.
Att vi har en politisk agenda/ debatt idag som lägger stor vikt vid dessa frågor som i princip berör 100% av hela befolkningen är fasen helt rätt.

om ni inte fattar det så well....

Sen som sagt, smaken är som baken...jag tycker att både politiken som SD kör, samt deras framtoning (förutom Åkesson som jag erkänner i vart fall bitvis framstår som en skicklig retoriker) vara under all kritik. Så nej Kinnunen är inte ljusår framför andra, du får ju tycka det...men sorry.

Average SD anhängare för mig är en 35 årig lätt överviktig, lågt utbildad och oftast rätt lågpannad
kränkt man (kränkt av invandring, kränkt av kvinnor etc) en "Ove" typ.
men helt min åsikt, men är alltså den jag står för.
jag har inte träffat, läst eller sett en enda SD- individ jag kan tycka..hey...där har vi någon med lite brains.

Så lustigt att gruppen "Ove" bara växer och växer då & troligt får mellan 25-30% på söndag.
Väldigt många lågpannade & kränkta.

Men att rösta på Mp som tror att elcyklar, nedlagda kärnkraftverk & genusdagis kommer rädda världen är intelligent?

Förbered dig på en chock på söndag
Citera
2018-09-06, 12:14
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Min smartaste kompis sa att han skulle rösta på SD inför det senaste valet. Och han är smart, på sitt område, sån där som man gör särskilda undantag för att han ska kunna forska när han egentligen inte har den behörighet som krävs ännu. Men det ska också tilläggas att han är galen, empatistörning, kleptoman med mera, han har varit tvångsomhändertagen av psykvården vid minst ett tillfälle och då i flera veckor.

Nu tror jag inte han är typisk direkt, men det finns säkert de som är smarta på ett eller annat område som stöder partiet.

Visst...men jag pratar mer om average..den generella typen för att rösta SD, enligt mig.
och jag har ju även lite statisitsk bakom mig.

SD röstaren är generellt medelålders och man, har minst utbildning av alla övriga partier i riksdagen, står att läsa i SCB.s statistik.

Låg utbildning samt konservativ värderingar tenderar korrelera med lågt IQ. Finns också studier kring.
Citera
2018-09-06, 12:18
  #316
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är nationalekonomi/ miljöforskning/ samhällsvetenskap/ kriminologi/ övrigt sociologi etc etc ...alla vetenskapliga ämnen, vilket är rätt många som på ett eller annat forskar på ämnen som kan beröra eller berör direkt nutida politik då också "ideologisk"?
hmm?

Helt seriöst att förneka att genus existerar är ju trams.
Att förneka att genus i mångt och mycket är konstruktioner är ju också trams. För nej! där finns alltså igen disk-gen hon kvinnor eller sätta-upp-hyllor gen hos män. Tror ni det så får ni ju fasen vackert komma in med bevis för detta.

Att inte forska kring kön/ genus / jämställdhet etc. är också trams.
Att vi har en politisk agenda/ debatt idag som lägger stor vikt vid dessa frågor som i princip berör 100% av hela befolkningen är fasen helt rätt.

om ni inte fattar det så well....

Sen som sagt, smaken är som baken...jag tycker att både politiken som SD kör, samt deras framtoning (förutom Åkesson som jag erkänner i vart fall bitvis framstår som en skicklig retoriker) vara under all kritik. Så nej Kinnunen är inte ljusår framför andra, du får ju tycka det...men sorry.

Average SD anhängare för mig är en 35 årig lätt överviktig, lågt utbildad och oftast rätt lågpannad
kränkt man ( kränkt av invandring, kränkt av kvinnor etc) en "Ove" typ.
men helt min åsikt, men är alltså den jag står för.
jag har inte träffat, eller sett en enda SD- individ jag kan tycka..hey...där har vi någon med lite brains.
Inget av dem är något klassiskt vetenskapligt. Det är teoribildningar som försöker ta höjd för påverkande faktorer. Inget av dem kan förutspå något med träffsäkerhet, vilket gör dem högst ofärdiga som vetenskapliga ämnen.

Deras jobb verkar mera vara att vara efterkloka, men inte ens det är de särskilt bra på.
En del av förklaringarna får en att kippa efter andan, faktiskt.
Humbug. Det mesta av det. Något av ämnena har dock kommit längre. Särskilt nationalekonomer, som verkar vara en mattenördklubb för de med behov av att räkna in absurdum. Aspberger eller högpresterande autism är nog ett grundkrav.
De tar höjd för alla och mycket mer och de kommer träffa rätt till slut.

Sen vad du tycker om "lågpannade" män...
Vad är det för nivå du envisas med att lägga dig på egentligen?
Du bekräftar bara de fördomar man lätt kan ha om dig.
Du har redan sagt att du lider av Trump derangement syndrome, så varför inte även anti-SD, när du väl är igång? Hur det nu har med något att göra.
https://youtu.be/wDYNVH0U3cs
Citera
2018-09-06, 13:19
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Visst...men jag pratar mer om average..den generella typen för att rösta SD, enligt mig.
och jag har ju även lite statisitsk bakom mig.

SD röstaren är generellt medelålders och man, har minst utbildning av alla övriga partier i riksdagen, står att läsa i SCB.s statistik.

Låg utbildning samt konservativ värderingar tenderar korrelera med lågt IQ. Finns också studier kring.

Generellt har personer med socialt konservativa värderingar lägre IQ än progressiva. Till exempel motståndare till homosexualitet.

Samtidigt har personer som är ekonomiskt höger högre IQ än människor som är ekonomiskt vänster.

Libertarianer högt IQ. De kombinerar socialt progressiv syn med ekonomisk högerpolitik.

Medan utomeuropeiska invandrare i förorter har lågt IQ. De kombinerar socialt konservativ syn med ekonomisk vänsterpolitik (därför rödgröna har så stort stöd där).
Citera
2018-09-06, 14:10
  #318
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Visst...men jag pratar mer om average..den generella typen för att rösta SD, enligt mig.
och jag har ju även lite statisitsk bakom mig.

SD röstaren är generellt medelålders och man, har minst utbildning av alla övriga partier i riksdagen, står att läsa i SCB.s statistik.

Låg utbildning samt konservativ värderingar tenderar korrelera med lågt IQ. Finns också studier kring.
Det kan ju vara bra att tillägga ursprungsväljarna i SD troligtvis kom från S från början men på senare tid kommer de från M. Bilden har börjat ändras på den typiske SD väljaren. Fler kvinnor och medelklass röstar dessutom på dem idag.

Detta är från 2014: De nya SD-väljarna som tillkom valet 2014 ligger till höger om de gamla SD-väljarna. Medan SD:s väljarbas från 2010 placerar sig något till höger om mitten är de nya väljarna ideologiskt positionerade på samma plats som resten av alliansen. En sannolik tolkning är att SD:s ursprungliga väljarbas utgjordes av tidigare S-väljare samt de som tidigare inte alls röstat. Källa: https://www.interasistmen.se/okategoriserade/nya-studie-sd-valjaren-inte-ung-och-outbildad-de-nya-valjarna-medelalders-moderater/

Sen för iår:

Bland sysselsatta manliga arbetare är SD (30,4%) större än S (29,7%). För fyra år sedan, i maj 2014, hade SD 14% och S 46,7% i denna grupp enligt SCB. Bland sysselsatta arbetare totalt, med både män och kvinnor, leder fortfarande S med 29,4% mot SD med 25,3%.

Gällande konservatismen så tror jag, högst ovetenskapligt, att de allra flesta inte gillar SD:s mest konservativa frågor, men röstar på dem iallafall därför att de tar upp frågor som man ser som viktigast att åtgärda, och där övriga partier inte delar SD:s syn. Så ser det iallafall ut i min umgängeskrets av de som röstar SD och där de flesta är medelklass.

Feminismen är inte lika viktig för svenskarna just nu tror jag. Det visas ju bland annat tydligt när man ser på fI:s siffror. Miljö är heller inte lika viktigt för svenskarna just nu.
__________________
Senast redigerad av pewpew 2018-09-06 kl. 14:12.
Citera
2018-09-06, 14:36
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Det kan ju vara bra att tillägga ursprungsväljarna i SD troligtvis kom från S från början men på senare tid kommer de från M. Bilden har börjat ändras på den typiske SD väljaren. Fler kvinnor och medelklass röstar dessutom på dem idag.

Detta är från 2014: De nya SD-väljarna som tillkom valet 2014 ligger till höger om de gamla SD-väljarna. Medan SD:s väljarbas från 2010 placerar sig något till höger om mitten är de nya väljarna ideologiskt positionerade på samma plats som resten av alliansen. En sannolik tolkning är att SD:s ursprungliga väljarbas utgjordes av tidigare S-väljare samt de som tidigare inte alls röstat. Källa: https://www.interasistmen.se/okategoriserade/nya-studie-sd-valjaren-inte-ung-och-outbildad-de-nya-valjarna-medelalders-moderater/

Sen för iår:

Bland sysselsatta manliga arbetare är SD (30,4%) större än S (29,7%). För fyra år sedan, i maj 2014, hade SD 14% och S 46,7% i denna grupp enligt SCB. Bland sysselsatta arbetare totalt, med både män och kvinnor, leder fortfarande S med 29,4% mot SD med 25,3%.

Gällande konservatismen så tror jag, högst ovetenskapligt, att de allra flesta inte gillar SD:s mest konservativa frågor, men röstar på dem iallafall därför att de tar upp frågor som man ser som viktigast att åtgärda, och där övriga partier inte delar SD:s syn. Så ser det iallafall ut i min umgängeskrets av de som röstar SD och där de flesta är medelklass.

Feminismen är inte lika viktig för svenskarna just nu tror jag. Det visas ju bland annat tydligt när man ser på fI:s siffror. Miljö är heller inte lika viktigt för svenskarna just nu.

Eh??? är väl rätt väl dokumenterat var ursprungsväljarna till SD kom ifrån?
och inte fasen var det S. Väljare från mer etablerat håll S och M ex. har dykt upp först senare.

Din länk börjar med:

den typiska SD-väljaren inte bara är en arg, ung och outbildad man. Även om basen i partiets väljarkår förvisso i mycket består av dessa är verkligheten sedan valet i september mer nyanserad.

Mer nyanserad alltså....det motsäger inte det jag skrivit i denna sak.

Sen resten ja där tycker vi lika, jag tror de festa röstar på SD pga skräck för invandring, dvs en enda fråga
Men! Det är ju i nuläget rätt blåst utifall man nu verkligen ogillar övrig SD politik, eftersom de flesta S och M etc. vill fortsätta med nuvarande asylpolitik och den är ju avsevärt mer strikt än vad den nu var 2015.
Citera
2018-09-06, 14:41
  #320
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Ja min vän, du har helt rätt, men problemet jag försöker påvisa är att de i fallet tar hela vår Svenska Civilisation med sig i graven och det är fan inget vi kan göra åt det verkar det som.
Struntprat. Feminismen mår bättre än någonsin, och på söndag övertar men genom alliansen regeringsmakten.
Citera
2018-09-06, 14:44
  #321
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Struntprat. Feminismen mår bättre än någonsin, och på söndag övertar men genom alliansen regeringsmakten.
Jag är glad att du tänker så!
Det är precis som när Washington Post och New York Post sa att det är 90% säkert att Hillary blir president.
Citera
2018-09-06, 15:17
  #322
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Eh??? är väl rätt väl dokumenterat var ursprungsväljarna till SD kom ifrån?
och inte fasen var det S. Väljare från mer etablerat håll S och M ex. har dykt upp först senare.

Din länk börjar med:

den typiska SD-väljaren inte bara är en arg, ung och outbildad man. Även om basen i partiets väljarkår förvisso i mycket består av dessa är verkligheten sedan valet i september mer nyanserad.

Mer nyanserad alltså....det motsäger inte det jag skrivit i denna sak.

Sen resten ja där tycker vi lika, jag tror de festa röstar på SD pga skräck för invandring, dvs en enda fråga
Men! Det är ju i nuläget rätt blåst utifall man nu verkligen ogillar övrig SD politik, eftersom de flesta S och M etc. vill fortsätta med nuvarande asylpolitik och den är ju avsevärt mer strikt än vad den nu var 2015.
Inte endast. Och jag tror inte det handlar om skräck heller. Eller jo, för vissa kanske men inte de nytillkomna väljarna.

Jag personligen vill ju inte heller att vi ska syssla med genusflum men som du vet är jag för både sambeskattning och att vi inte ska bestämma över hur familjen fördelar föräldrapenningen(vilket är en liberal syn i ordets rätta bemärkelse)

Så där finns fler frågor som lockar.
Citera
2018-09-06, 15:26
  #323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Inte endast. Och jag tror inte det handlar om skräck heller. Eller jo, för vissa kanske men inte de nytillkomna väljarna.

Jag personligen vill ju inte heller att vi ska syssla med genusflum men som du vet är jag för både sambeskattning och att vi inte ska bestämma över hur familjen fördelar föräldrapenningen(vilket är en liberal syn i ordets rätta bemärkelse)

Så där finns fler frågor som lockar.
Du tycker således det är ok att vi får en konsekvens av att kvinnor speciellt men även den som har lägst lön, vilket idag kan vara män, ska förlora på att ta jobb, eller snarare familjen förlorar på att den med lägst lön jobbar, vilket i sin tur leder till ekonomiskt beroende...dvs hen förlorar sin praktiska möljighet ex skilja sig

Härliga tider du

Vad exakt ÄR "genusflum"?
Är det när pojkar tillåts gå i klänning?
Citera
2018-09-06, 15:52
  #324
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag är glad att du tänker så!
Det är precis som när Washington Post och New York Post sa att det är 90% säkert att Hillary blir president.
Hahaha - dröm på såsse. Ni är rökta, rökta, rökta. Alliansen vinner så det bara ryker om det - och "snöflingan" feminismen, visar sig vara en istid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in