Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Är nationalekonomi/ miljöforskning/ samhällsvetenskap/ kriminologi/ övrigt sociologi etc etc ...alla vetenskapliga ämnen, vilket är rätt många som på ett eller annat forskar på ämnen som kan beröra eller berör direkt nutida politik då också "ideologisk"?
hmm?
Helt seriöst att förneka att genus existerar är ju trams.
Att förneka att genus i mångt och mycket är konstruktioner är ju också trams. För nej! där finns alltså igen disk-gen hon kvinnor eller sätta-upp-hyllor gen hos män. Tror ni det så får ni ju fasen vackert komma in med bevis för detta.
Att inte forska kring kön/ genus / jämställdhet etc. är också trams.
Att vi har en politisk agenda/ debatt idag som lägger stor vikt vid dessa frågor som i princip berör 100% av hela befolkningen är fasen helt rätt.
om ni inte fattar det så well....
Sen som sagt, smaken är som baken...jag tycker att både politiken som SD kör, samt deras framtoning (förutom Åkesson som jag erkänner i vart fall bitvis framstår som en skicklig retoriker) vara under all kritik. Så nej Kinnunen är inte ljusår framför andra, du får ju tycka det...men sorry.
Average SD anhängare för mig är en 35 årig lätt överviktig, lågt utbildad och oftast rätt lågpannad
kränkt man ( kränkt av invandring, kränkt av kvinnor etc) en "Ove" typ.
men helt min åsikt, men är alltså den jag står för.
jag har inte träffat, eller sett en enda SD- individ jag kan tycka..hey...där har vi någon med lite brains.
Inget av dem är något klassiskt vetenskapligt. Det är teoribildningar som försöker ta höjd för påverkande faktorer. Inget av dem kan förutspå något med träffsäkerhet, vilket gör dem högst ofärdiga som vetenskapliga ämnen.
Deras jobb verkar mera vara att vara efterkloka, men inte ens det är de särskilt bra på.
En del av förklaringarna får en att kippa efter andan, faktiskt.
Humbug. Det mesta av det. Något av ämnena har dock kommit längre. Särskilt nationalekonomer, som verkar vara en mattenördklubb för de med behov av att räkna in absurdum. Aspberger eller högpresterande autism är nog ett grundkrav.
De tar höjd för alla och mycket mer och de kommer träffa rätt till slut.
Sen vad du tycker om "lågpannade" män...
Vad är det för nivå du envisas med att lägga dig på egentligen?
Du bekräftar bara de fördomar man lätt kan ha om dig.
Du har redan sagt att du lider av Trump derangement syndrome, så varför inte även anti-SD, när du väl är igång? Hur det nu har med något att göra.
https://youtu.be/wDYNVH0U3cs