Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
oroa dig inte för mig jag har valt rätt.
men! de som ex. valt lärare eller sjuksköterska, våra kanske absolut viktigaste arbeten i samhället har ju inte gjort det...eller ursäkta jag tycker de valt rätt, och är tacksam de gjort detta val, men samhället tycke ju inte det, eftersom vi "valt" behandla dem som skit, inga att satsa på.
Du vet de är ju bara kvinnor, och kvinnor ska ju bara ställa upp så där som de alltid gjort.
Nu gör kvinnor inte detta längre, och de kommer svida. Folk dör redan pga detta
Vems fel är det tycker du?
Vi har marknadsekonomi. Tillgång och efterfrågan. Varför väljer man ett yrke som man vet inte kommer ge den lön man önskar? Det måste ju vara någon annan drivkraft och jag betvivlar att det är av altruism... Snarare är det ett troligtvis ett yrke som lockar av andra skäl än pengar.
Sluta sätt offerkoftan på kvinnor. Jag vägrar bära den. Jag fattar beslut, och oavsett om de är bra eller dåliga så får jag ta ansvar för dem för jag är faktiskt vuxen.
Ingen man har tvingat på mig mitt yrkesval. Ingen man har tvingat mig skaffa barn. Ingen man bestämmer hur jag ska leva. Det bestämmer jag! Du och alla andra kvinnor har precis samma möjligheter i dagens Sverige, undantaget en del kvinnor i förorterna som vi skapat och idag skiter i fullständigt för vi har inte tid eller råd att satsa på dem eftersom vi ska plocka in en miljon ensamkommande "barn" istället.
Ekvationen går inte ihop. Feminismen sviker de kvinnor som verkligen behöver hjälp i dagens sverige. Det är viktigare att få springa topless på badhuset, visa sina orakade armhålor och pressa pojkar att bära klänningar.
Feminism i Sverige idag är inte värt fem öre.