2018-09-06, 11:17
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Jag tror Carl Bildt efter att han blev tagen i röven av Jimpa på aktuellt. If you cannot beat them, join them.
Citera
2018-09-06, 11:18
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Ca 65% av alla moderaternas väljare vill samarbeta med SD nu.(En siffra som sannolikt stiger om SD gör ett bra resultat). Bara 20% vill se ett samarbete med S. Bali är nog den starkaste ersättaren till Kristersson om väljarna tvingar fram ett samarbete med SD. Men jag har ingen insyn i hur maktförhållandena ser ut mellan team bali och team kristersson.

En centerpartist vettefan. Centerpartister står så jävla långt ifrån SD ändå. Är det inte en Moderat så hoppas jag på att det är någon tung sosse.

Helt klart lägst odds på Danielsson. Det som talar emot är att han kampanjat för C. Varför skulle han vänta såhär länge?

Åkesson har väl sagt åt honom? Hade han gått över tidigare hade C kunnat dra in hans kandidatur, vilket de inte kan nu. Vilket gör att de kan kuppa ett C mandat i Östergötland.
Citera
2018-09-06, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
sedan kommer en del sd troll att skriva "åh vilken bra värvning!" fast de behövt googla personen när Jimmie avslöjat vem det är.

BAra för att du skriver sådär så kommer jag att skriva "åh vilken bra värvning!". Det spelar ingen roll om det är Hanif Bali eller Abdirizak Waberi.
Citera
2018-09-06, 11:20
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Åkesson har väl sagt åt honom? Hade han gått över tidigare hade C kunnat dra in hans kandidatur, vilket de inte kan nu. Vilket gör att de kan kuppa ett C mandat i Östergötland.

Finns ju en risk att centerpartisterna kryssar bort hans chanser i så fall. Tror personen får räkna med att inte få ett tungt politiskt uppdrag inom de närmaste fyra åren. Eventuellt kan personen få jobba internt inom SD och ta lättare fritidsuppdrag för SD.
Citera
2018-09-06, 11:20
Medlem
Göran Persson
Citera
2018-09-06, 11:21
Medlem
JustZlatans avatar
Skulle vara extra roligt om det är en sosse, vänsterpartist eller miljöpartist.
Citera
2018-09-06, 11:22
Medlem
TronaldDump666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Amineh Kakabaveh(V) [dementerad]
(Tänker inte länka till expressen, hon sa typ att SD är nazister och ljuger om muslimer för 2 dagar sen)
Kan ju alltid vara spel för gallerierna.
Citera
Medlem
Charlie Weimers fru har hoppat över till SD.
Charlie Weimers vill dra in dubbla medborgarskap.
Något som SD har lyft rätt nyligen.

Lägst odds på Charlie som det ser ut just nu.
Citera
Medlem
Vanstertrollets avatar
Minns sist det slogs på stora trumman att SD hade gjort en "storvärvning" och så visade det sig vara en ganska anonym Malmöpolitiker vid namn Patrick Reslow som hade gått över från M... Får se om det är ett något tyngre namn den här gången, men jag tvivlar.
Citera
2018-09-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Jo det kan de, hände ju C i Göteborg (Dansar med Grå Vargar-mannen).
Citera
2018-09-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Minns sist det slogs på stora trumman att SD hade gjort en "storvärvning" och så visade det sig vara en ganska anonym Malmöpolitiker vid namn Patrick Reslow som hade gått över från M... Får se om det är ett något tyngre namn den här gången, men jag tvivlar.
Ja de kan bli ett antiklimax, om än inte att förakta.
Citera
2018-09-06, 11:26
Medlem
Charlie Weimers är det.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/akessons-toppvarvning-adaktussons-stabschef/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in