2018-09-06, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag är inte helt insatt i turerna kring hans medlemskap i Sossarna, men har för mig att han gick med i mogen ålder och att det ligger någon intern schism bakom hans aversioner mot vissa inom partiet.

Att han lägger sin röst på sin mor är inget som gör att han tappar min respekt, om han däremot framhärdat att rösta på Löfven så hade även jag tappat min respekt för honom.

Han rör sig i samma poddar som Heberlein, Tino, Aron Flam, En Arg Blatte, Alexander Bard m.fl och måste betecknas som en fritänkare sin partitillhörighet till trots. Att han upplever att han blivit illa behandlad framgår med all tydlighet detta förtar dock inte hans djupa kunskaper inom ett mycket brett spektra inkluderande hur islam växer och gräver sig in i västvärldens olika samhällsstrukturer.

/Provokatör - провокатор
Att en man med den kritiken, och den kunskap som han sitter inne med, röstar på klappmongopartiet Liberalerna - nej det går inte ihop. Hade varit bättre att han hade valskolkat, som en riktig journalist ska göra.
Citera
2018-09-06, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Weimers fru har ju redan gått över till SD, så ingen dålig gissning.

Det är ett blytungt avhopp, hon har varit ordförande för KDU!
Citera
2018-09-06, 11:12
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brixemarker
Lars Adaktusson har väl ingen tagit upp? Skulle passa SD perfekt!

Det vore en tung värvning men det tror jag knappast på. Han kandiderar för KD till riksdagen och är EU-parlamentariker för KD och bör ses som en farlig utmanare till Ebba Busch Thor om det går dåligt för KD i valet. Oavsett hur det går för KD, så kan han nog ha chans att bli partiledare för KD någonstans kring nästa riksdagsval. Han har för mycket att förlora för att byta parti.
Citera
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gempochi
https://twitter.com/staffand/status/1025269767513489408

detta var en månad sen, kommer han verkligen hoppa nu precis innan valet ? han verkar ju rätt engagerad i C
Staffan är 70+ har inget att förlora, blev bortkuppad i Östergötland och utbytt mot en 24 åring fast han är populär lokalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Det är inte Lars Adaktusson, jag såg honom på ett torgmöte för KD bara för ett par dagar sedan.

Han kan ju gått över ändå! Men han skulle varit en stor trofé för SD om något!
Citera
2018-09-06, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Staffan är 70+ har inget att förlora, blev bortkuppad i Östergötland och utbytt mot en 24 åring fast han är populär lokalt.
Ja låter som en lågoddsare, får min röst.Möjligen åldern (som han själv har nämnt) som talar emot.
Citera
2018-09-06, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det vore en dum strategi. Journalister kommer till SD pressträffar ändå. Att samtidigt ge ett löjesskimmer över sig vore knappast någon bra taktik. Alt skulle SD kunna göra utspelet i samband med debatten ikväll.

En timme kvar nu tills vi får veta. Nyfiken. Känner mig lite nervös faktiskt. Vet inte varför, men komma ut som SD är ju åtminstone något inom de rödgröna som är som att komma ut som seriemördare så när jag tänker på det så blir jag lite knäsvag. För personens egen skull så hoppas jag att det är någon som är trygg i sitt val.

Går det att se presskonferensen på nätet?

Du känner dig nervös. Jag som SDare känner mig förväntansfull.

Som vanligt kommer det att utmynna i ett antiklimax. Som så många gånger förr.

En person som en stor majoritet av svenskar inte känner till. Var inte nervös!
Citera
2018-09-06, 11:14
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Indikation på att det mycket väl kan vara en Moderat:
Papapadillo63:
Grattis @sdriks och grattis till dig oxå Mira! Bra att modiga unga tjejer som du vågar ta steget, det behöver SD! Undrar om du vet om det är fler än du som är på väg?

Mira Aksoy:
Tack ska du ha! Ja, fler är påväg.

Länk: https://twitter.com/miraaksoys/status/1036227000736858112

Indikation på att denna Moderat mycket väl kan vara Bali:
https://twitter.com/ArgBlatteTalar/status/1036999642590969856

Arga blatten:
@hanifbali har nu sett min video.
Vi hade ett samtal inatt som spelades in, där han svarar på alla svåra poänger som framförs i den. Jag tror folk kommer finna det upplysande.
Måste redigera bort fluff dock, så lär vara uppe om nån dag. Innan valet
Det tar inte så lång tid att redigera en ljudfil, varför håller Blatten inne med detta?

Moderaterna plattar till Bali över ett hjärndött vänsterdrev:
"Ulf Kristersson gav återigen partisekreteraren Gunnar Strömmer i uppdrag att läxa upp riksdagsledamoten, och till Expressen sa en irriterad partiledare:

– Jag kan inte förstå varför någon vill posera med vapen och skapa hotfulla situationer överhuvudtaget.

En del hävdar att Hanif Bali i dag utgör en viktig brygga mellan Moderaterna och Sverigedemokraterna – en av få alliansföreträdare som kan locka tillbaka SD-sympatisörer. "

- Expressen

Min slutsats:
Sannolikheten att vi får se Bali vid Åkessons sida imorgon är nog låg, men ingenting är omöjligt. Och det vore den enskilt största bomben i Svensk politiks historia. Hanif Bali har möjligheten att klyva sitt svekfulla parti mitt itu och göra en rejäl insats för Svenska folket.

Mira var väl aktiv i Fria moderata förbundet och aldrig i moderpartiet, sådär skriver hon ju bara för att provocera M. Hon har ingen koll.
Citera
2018-09-06, 11:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Var kan man se torgmötet? SVT lär inte visa den. Och nej, det är inte Hanif Bali. Det är jag 100% säker på.

Bali kampanjar för M i Solna Cenrum idag.

https://twitter.com/hanifbali/status/1036956017769238529
Ja och Mall of Scandinavia på lördag. Så tveksamt med Bali verkligen.
Citera
2018-09-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brixemarker
Han kan ju gått över ändå! Men han skulle varit en stor trofé för SD om något!

Haha nej, det är inte Lars Adaktusson.
Citera
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Du känner dig nervös. Jag som SDare känner mig förväntansfull.

Som vanligt kommer det att utmynna i ett antiklimax. Som så många gånger förr.

En person som en stor majoritet av svenskar inte känner till. Var inte nervös!

Jag är inte nervös för egen skull, som bekant är jag inte Sverigedemokrat Tänkte mig in personens situation bara. Håller dock med dig om att det med största sannolikhet kommer vara någon okänd, sedan kommer en del sd troll att skriva "åh vilken bra värvning!" fast de behövt googla personen när Jimmie avslöjat vem det är.
Citera
Medlem
Vartfan kan vi se skiten? SD brukar ju inte livesända sina torgmöten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in