2018-09-06, 04:47
Medlem
Hade vart lite kul med Staffan. Hur ska Annie lööf kunna debattera mot JÅ efter detta.
Citera
2018-09-06, 04:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Potentiella.
Hanif Bali
Staffan Danielsson
Finn Bengtsson
Amineh Kakabaveh
Bert Karlsson
Nyamko Sabuni
Lotta Gröning
Widar Andersson
Stig-Björn Ljunggren

Outsider.
Gudrun Schyman
Johan Westerholm. Frågan är hur mycket betongsosse han är. Flera som undrar hur han kan vara kvar i partiet efter vad han skriver på ledarsidorna.se
Citera
2018-09-06, 04:59
Medlem
deTremouillacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Den större frågan är vilka Moderaterna kan samarbeta med? Moderata väljare vill inte ha öppna gränser, det är därför Hanif är så fruktansvärt populär.

Absolut. Man skulle kunna svälta dem till lydnad. Det vore en total kross men ett högt spel. Knappt hälften av moderaterna vill inte sammarbeta med SD och skulle kunna vara mobila åt andra hållet.

Jag tror att en profilierad centerpartist vore ett större trumfkort. Men det är inte omöjligt att Bali och "vapenskandalen" var droppen. Men jag tror inte att Bali vill lämna Moderaterna, endast att han kan hamnat i en situation där han måste.

Jag hoppas på en centerpartist som kan gå till hårt angrepp på sina gamla kollegor, det finns så mycket skit att gräva upp.
Citera
2018-09-06, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hambern
Snarare någon som är aktiv idag. Jag gissar Finn Bengtsson
Finn Bengtsson kallade för några timmar sedan SD för "extremparti" på sin twitter.

Av de namn man känner till är Danielsson den vettigaste gissningen.
Citera
2018-09-06, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deTremouillac
Absolut. Man skulle kunna svälta dem till lydnad. Det vore en total kross men ett högt spel. Knappt hälften av moderaterna vill inte sammarbeta med SD och skulle kunna vara mobila åt andra hållet.

Jag tror att en profilierad centerpartist vore ett större trumfkort. Men det är inte omöjligt att Bali och "vapenskandalen" var droppen. Men jag tror inte att Bali vill lämna Moderaterna, endast att han kan hamnat i en situation där han måste.

Jag hoppas på en centerpartist som kan gå till hårt angrepp på sina gamla kollegor, det finns så mycket skit att gräva upp.

Ca 65% av alla moderaternas väljare vill samarbeta med SD nu.(En siffra som sannolikt stiger om SD gör ett bra resultat). Bara 20% vill se ett samarbete med S. Bali är nog den starkaste ersättaren till Kristersson om väljarna tvingar fram ett samarbete med SD. Men jag har ingen insyn i hur maktförhållandena ser ut mellan team bali och team kristersson.

En centerpartist vettefan. Centerpartister står så jävla långt ifrån SD ändå. Är det inte en Moderat så hoppas jag på att det är någon tung sosse.

Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Av de namn man känner till är Danielsson den vettigaste gissningen.

Helt klart lägst odds på Danielsson. Det som talar emot är att han kampanjat för C. Varför skulle han vänta såhär länge?
Citera
2018-09-06, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/jimmie-aakesson-presenterar-stor-vaervning-fraan-ett-riksdagsparti-2678659

Vem är det? Är det Hanif Bali? Ann Heberlein? Staffan Danielsson?
Göran Persson? Vem är det tror ni?

Är det Hanif Bali så är det fantastiska nyheter, det lär boosta SD och sänka Moderaterna rejält. Varför skulle han gå över 4 dagar innan valet? Vid varje drev så har han fått noll uppbackning av sitt eget parti. Nu senast så kunde allianskollegorna obehindrat sparka på honom utan att Kristersson röt ifrån. Tvärtom så verkade Kristersson stå på drevarnas sida. Och Arga Blatten gick nyligen ut och gjorde en video vid namn "Hanif Bali är en idiot" där han går hårt åt både Moderaterna och Hanif Bali. Detta har gjort att många utav Hanifs egna fans nu kritiserar honom: https://www.youtube.com/watch?v=IRYe_At5yMI

Jag tror att Hanif dels känner sig rejält sviken av partiet, men att gå över till SD hade också räddat ansiktet på honom och gjort honom till en hjälte.

Med tanke på sitt sosseri så är väl det inte sån högoddsare att de hittat sin egen balle.
Citera
2018-09-06, 05:18
Medlem
deTremouillacs avatar
Okej här kommer två chansningar till:
1. Finn Bengtsson
2. Anime Kakabaveh
Citera
2018-09-06, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deTremouillac
Okej här kommer två chansningar till:
1. Finn Bengtsson
2. Anime Kakabaveh

Nämnts tidigare i tråden. Finn Bengtsson hade tydligen talat skit om SD väldigt nyligen. Jag kollade precis upp vad Amineh Kakabaveh sa i expressen för 3 dagar sedan. "SD är ett parti med nazistiska rötter, som smutskastar muslimer blablabla" Nej, henne kan vi utesluta.
Senast redigerad av Troett 2018-09-06 kl. 05:31.
Citera
2018-09-06, 05:58
Medlem
Lill-Einars avatar
Jonas sjöstedt förstås. Nato motstånd, höga skatter och höga bidrag. Partier med grumlig historia. Ja det behövs bara ett parti.
Citera
2018-09-06, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
Jonas sjöstedt förstås. Nato motstånd, höga skatter och höga bidrag. Partier med grumlig historia. Ja det behövs bara ett parti.

Du låter som en "borgare". Vet du vad som är så fiffigt med SD:s politik? Man sparar in 60 miljarder på invandring/integration. Innebär alltså att man kan sänka skatter OCH höja bidragen.

Hur försvarar man bidragsinvandring som borgare föresten?
Citera
2018-09-06, 06:17
Medlem
Kan det möjligtvis vara Henrik Arnstad? Värdegrundsjakten kanske lockat rena jackpotten..
Citera
2018-09-06, 06:25
Medlem
Jag vill läsa imam Reinfeldt analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här