2018-09-06, 08:43
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej. SlajmTime har inte gjort någon bra bild över FP. Däremot har hen indirekt påstått sig ha skapat en sådan bild genom att ej citera den användare som är den som verkligen har gjort bilden.
Kallas väl bedrägligt beteende. Undrar om det är förenligt med reglerna här på FB?

Titta noga på bilden i nederkant. Där finns signaturen tillhörande den som ursprungligen postade bilden.

Ära den som äras bör!

Det har aldrig varit min avsikt att ta ära från någon annan. Självklart borde jag ha angett att bilden kommer från DilsNacke!
Jag ber om ursäkt för min otydlighet.
Senast redigerad av LimeTime 2018-09-06 kl. 09:20.
Citera
2018-09-06, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jo, det kan han förstås göra. Om LW hängt sig på honom och krävt ett svar eller en reaktion, så kan han naturligtvis gått överstyr nere vid kröken och dragit in henne i buskaget. Tycker ändå det är lite märkligt att GM (eller GK) fått henne runt planket. (Om vi utgår från att FP är mordplats).
Hon behöver väl inte ha gått runt planket.. Troligare är att hon blivit dragen dit.. medvetslös eller redan död..
Senast redigerad av Osamaj 2018-09-06 kl. 08:49.
Citera
2018-09-06, 08:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är iofs inte ovanligt - eller för den delen konstigt - att geocachare väljer att inte skylta med foton och uppgifter om sina "riktiga" liv på forumet. (Undantaget är snarare SD, LW, ML, JH som skriver väldigt mycket om sina privatliv på geocacheloggarna).

Hursomhelst, så skrev LW om när hon lärde känna P**sm* och S*n*1949 och deras möte ägde, intressant nog, rum den 28 mars 2018 (dvs. två dagar innan SD's "bakdaterade" Nordsjö-loggar):

Alter nick SD och LW?
Citera
2018-09-06, 08:48
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Jag har varit borta från tråden ett tag, och så är det här det första jag ser när jag går in i den för att kolla.
Tack.
Det är ju verkligen ingen stor grej, men ändå trist när andra mer eller mindre snor det man gör. Tur att det då finns Flashbackare med huvudet på skaft

Jag är jätteledsen att jag inte citerade hela ditt inlägg utan endast länken till bilden. Det var aldrig min mening att försöka luras att bilden var min. Jag var för snabb och tänkte mig inte för. Återigen, jag ber verkligen om ursäkt!
Citera
2018-09-06, 08:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Alter nick SD och LW?

Nej tror inte det. De har bl.a. båda varit på burkletarturer de senaste månaderna.

(En litet intressant notering i sammanhanget är dock att det ena av nicken den 14 maj loggade den av LW ägda cachen som ligger gömd vid Vivallaringen):
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-09-06 kl. 09:08.
Citera
2018-09-06, 09:01
Medlem
Citat:
Alter nick SD och LW?
Ja, så många frågor... man kan hoppas på att utredarna har bra koll på både normal it-trafik och kan läsa "mellan raderna" vad gäller geo...!
Citera
2018-09-06, 09:22
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja, så många frågor... man kan hoppas på att utredarna har bra koll på både normal it-trafik och kan läsa "mellan raderna" vad gäller geo...!

Jag tror att polisen har bra koll på den här sidan och kollar upp och gräver vidare i saker som kommer upp här och kan vara av intresse för utredningen.
Geocaching upptog mycket tid av både BO och MGM:s liv så där tror jag de kollat runt en hel del och gjort efterforskningar.
Säkert hållit en hel del förhör då många i den kretsen känner båda.
Citera
2018-09-06, 09:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Efterloggningen för den 30 mars

Jag tror de flesta i tråden är överens om att SD har efterloggat Nordsjö-serien.
När har han varit ute och gjort detta, tro? På Loggremsan syns det skrivet av en och samma person. Det ser inte ut att vara LW:s handstil och de två efterföljande (konstruerade?) loggarna ser ut att kunna vara skrivna av samma person som loggat HTD och Softis.

Se bild på loggen från Nordsjön #7 och två bilder på andra loggar som är skrivna av Softis
http://forumbilder.se/H7R93/loggningar

Någon som känner igen Geo-nicken Pöisme och Sina? Jag kan inte hitta dem någonstans.

Om man tittar på andra remsor som Po*sm* och S*n*1949 har signerat, så liknar S*na*1949's signatur/handstil inte den som finns i bilden på Nordsjö-loggen.

Bild på remsan från den ev. "bakdaterade" Nordsjö-remsan: http://forumbilder.se/H7R93/loggningar

Jämför med bild på en annan remsa som S*n*1949 har signerat:

Skillnaden kan dock bero på att det i Nordsjö-loggen är vännen Po*sm* som har skrivit in båda deras nick på pappersremsan. (Huruvida Po*sm*'s handstil skiljer sig mellan Nordsjö-remsan och den andra loggremsan tycker jag är svårare att avgöra).
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-09-06 kl. 09:42.
Citera
2018-09-06, 09:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om kvinnorna MGM umgås med är två helt olika personligheter så är det väl inte helt osannolikt att han beter sig olika gentemot de två. Den ena ifrågasätter den andra kanske inte gör det...

Dessutom är det väl inte mycket vits att vänstra med någon som är precis likadan som frun? 😄 De borde ju ”komplettera” varandra snarare då. Om HD ”kör med” SD (så att vänstring blir aktuellt) så ”kör” SD kanske med LW. Initialt i alla fall.

Det är ju en sak om temperamenten väger mer lika och ett förhållande harmonierar. Men då vill man ju inte vänstra (relaterat till det), men kanske möjligen ”byta upp sig” eller ngt.

Men sen lär det ju finnas de som vänstrar med något de aldrig skulle vilja leva med och i slutändan föraktar. Det är ju liksom klassiskt. Det är klart att det blir två olika ”personligheter” om saker ställs lite på sin spets. ”Halva” personligheten är ju avsatt för (det tänkta/andra) ”normalförhållandet”, med någon som då helst inte föraktas. Trassla sen till det där med visp över femton-tjugo års tid så kan det bli rörigt värre.

Sen om man vill kalla det helt olika personligheter eller inte är kanske en smaksak, eller något djuppsykiatriskt. Men om vitsen är att kunna knalla runt och dominera på ena hållet medan frugan knallar runt och dominerar hemma så kan ju de flesta förstå att det exv kan bli lite olika mottaglighet för att ta in synpunkter hemma o borta. Och sånt.
Citera
2018-09-06, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag tror att polisen har bra koll på den här sidan och kollar upp och gräver vidare i saker som kommer upp här och kan vara av intresse för utredningen.
Geocaching upptog mycket tid av både BO och MGM:s liv så där tror jag de kollat runt en hel del och gjort efterforskningar.
Säkert hållit en hel del förhör då många i den kretsen känner båda.
Tror (och hoppas) att polisen har koll på denna sida då det säkert framkommer fler som hade kontakt med Lena... från olika håll... som dom inte annars fått kontakt med.
Inte konstigt att detta fall tar tid att bli löst... alla kontakter Lena hade och en MGM som kan förklara bort mycket pga deras olika kontakter.
Citera
2018-09-06, 10:18
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Hon behöver väl inte ha gått runt planket.. Troligare är att hon blivit dragen dit.. medvetslös eller redan död..

Men då skulle väl inte hennes skrik höras över motorvägen? Planket hade stoppat dem. Hon kan ju förstås ha blivit dragen dit, medvetslös, och vaknar till liv igen.
Citera
2018-09-06, 10:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj

Det är min tro i nuläget också.
Men skriken hörs bakom planket så hon är säkert inte död när hon dras in, utan bara oskadliggjord.

Det kan ha utbrutit bråk i närheten a planket och han har tagit antingen struptag eller lagt en hand/arm över munnen för att tysta henne, sedan dragit in henne bakom planket där dödsskriken sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in