2018-08-26, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jurgentysk
Hur pass säkert är de att gratis spela på en golfklubb? Cykla förbi en idag och tänkte ta med 2-3 kompisar och gå och spela. Kan de på något sätt se om man betalat green fee?
Tror inte det är nån som kollar, men man anmäler ju sig inne på klubben. Tror man startar med 10 mins mellanrum. Tror säkert man kan smyga sig in.
Citera
2018-08-26, 16:52
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Hur pass säkert är de att gratis spela på en golfklubb? Cykla förbi en idag och tänkte ta med 2-3 kompisar och gå och spela. Kan de på något sätt se om man betalat green fee?

Jag skulle avråda dig från att smygspela. Åker du fast blir det inte roligt för dig, golfcommunityn är liten....
Citera
2018-08-26, 19:02
Medlem
Jurgentysks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Jag skulle avråda dig från att smygspela. Åker du fast blir det inte roligt för dig, golfcommunityn är liten....
Men spelar aldrig annars utan tänkte spela en gång bara. Skiter i om de b lir snack eller dåligt rykte i golfsvären. Vad kan de drabba mig ekonomiskt då?
Citera
2018-08-26, 19:15
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Men spelar aldrig annars utan tänkte spela en gång bara. Skiter i om de b lir snack eller dåligt rykte i golfsvären. Vad kan de drabba mig ekonomiskt då?

Ska du inte spela mer är det nog ingen fara, tänkte mer på om du skulle fortsätta att spela.
Citera
2018-08-26, 19:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekventanalys
Jo jag förstår det. Men jag undrar VARFÖR det är mest naturligt att slå från det hållet när högerhänta i andra klubbsporter slår från andra hållet. Alltså om det är något jag missat. T ex är 90% av alla hockeyklubbor left, då det finns fler högerhänta och högerhänta oftast föredrar left. Jag undrar därför varför högerhänta oftast föredrar rightklubbor i golf. Ett exempel på det jag menar är Kanada, som har högsr andel leftklubbor i världen då de flesta spelat hockey och håller klubban från det hållet.
Fast en hockeysving och en golfsving är inte i närheten av samma sak. Bandysvingen påminner däremot och där föredrar väl dom flesta samma sving som golfaren. Och basebollslaget påminner också, dom svingar också på samma håll.
Tror det har att göra med att händerna håller väldigt nära varandra, det blir mer som forehand-backhand istället för hockeysving där man har väldigt brett mellan händerna.

Citat:
Om ni inte spelar golf annars så kommer det synas direkt att ni inte vet vad ni pysslar med så om det är någon i närheten kommer ni åka dit. Om dom polisanmäler eller inte beror ju bara på turen.
Citera
2018-08-27, 07:29
Medlem
Dingokuddes avatar
Citat:

Alla klubbar jag vet om har system för att se om det är betalt eller inte.

Spelar ni inte golf i vanliga fall syns det direkt på er, och ni blir upptäckta. Polisanmälan med stor sannolikhet.
Senast redigerad av Dingokudde 2018-08-27 kl. 07:32.
Citera
2018-08-27, 07:41
Medlem
Dingokuddes avatar
Citat:

Blir lite nyfiken, om du inte spelar annars - var får du tag på klubbor och bollar?
Citera
2018-08-27, 16:37
Medlem
Jurgentysks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dingokudde
Blir lite nyfiken, om du inte spelar annars - var får du tag på klubbor och bollar?
Min pappa har liggandes i garaget och en kompis har egna.
Citera
2018-08-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fast en hockeysving och en golfsving är inte i närheten av samma sak. Bandysvingen påminner däremot och där föredrar väl dom flesta samma sving som golfaren. Och basebollslaget påminner också, dom svingar också på samma håll.
Tror det har att göra med att händerna håller väldigt nära varandra, det blir mer som forehand-backhand istället för hockeysving där man har väldigt brett mellan händerna.

Jag antar att du har rätt gällande tekniken. Men en högerhänt slår ju sin forehand i tennis med höger hand från högersida, och backhand från left.

Även om tekniken är helt olika så är ju överkroppsrotationen åt samma håll. Nåväl, är väl jag som är annorlunda. Jag slår allt från left, bandy, hockey, baseball, golf som högerhänt. Så tyckte det var märkligt.
Citera
2018-08-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg

Beror helt på när och klubb man fulspelar på.
Spelade ett 20-tal gånger på annan klubb under sommar kvällarna, efter 19 å det va inga problem. Visserligen spelar jag golf så vet vad jag gör.

Hemmaklubben har jag lirat på i 10-15års tid. 2ggr under alla år har jag varit med om att dem kollat golf id å greenfree avgifter. Då spelar jag 3-4ggr i veckan. Oddsen att torska, framförallt på kvällstid då personal saknas på mindre klubbar, är skyhöga.
Citera
2018-08-29, 21:22
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Beror helt på när och klubb man fulspelar på.
Spelade ett 20-tal gånger på annan klubb under sommar kvällarna, efter 19 å det va inga problem. Visserligen spelar jag golf så vet vad jag gör.

Hemmaklubben har jag lirat på i 10-15års tid. 2ggr under alla år har jag varit med om att dem kollat golf id å greenfree avgifter. Då spelar jag 3-4ggr i veckan. Oddsen att torska, framförallt på kvällstid då personal saknas på mindre klubbar, är skyhöga.
Fast det är ju en otrolig skillnad på om man vet vad man pysslar med jämfört med folk som inte kan spela. Alla ser ju direkt om det är nån som inte spelar golf som är ute och hugger sönder banan.
Citera
2018-09-05, 21:42
Medlem
GeneraleNnr1s avatar
Tjena!

Blir fan inte klok på handicapsystemet.

Hur använder jag hcp-index i beräkningen av mina extra slag?

Kanske är dum i huvudet men fattar inte instruktionerna på golf.se eller på någon annan sida heller för den deln.

Om jag har 54 i hcp, går en 9-hålsrond och håvar in 30 poäng givet att jag har 3 extra slag per hål, har jag då sedan 42 i hcp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in