Citat:
Ursprungligen postat av
frekventanalys
Jo jag förstår det. Men jag undrar VARFÖR det är mest naturligt att slå från det hållet när högerhänta i andra klubbsporter slår från andra hållet. Alltså om det är något jag missat. T ex är 90% av alla hockeyklubbor left, då det finns fler högerhänta och högerhänta oftast föredrar left. Jag undrar därför varför högerhänta oftast föredrar rightklubbor i golf. Ett exempel på det jag menar är Kanada, som har högsr andel leftklubbor i världen då de flesta spelat hockey och håller klubban från det hållet.
Fast en hockeysving och en golfsving är inte i närheten av samma sak. Bandysvingen påminner däremot och där föredrar väl dom flesta samma sving som golfaren. Och basebollslaget påminner också, dom svingar också på samma håll.
Tror det har att göra med att händerna håller väldigt nära varandra, det blir mer som forehand-backhand istället för hockeysving där man har väldigt brett mellan händerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jurgentysk
Men spelar aldrig annars utan tänkte spela en gång bara. Skiter i om de b lir snack eller dåligt rykte i golfsvären. Vad kan de drabba mig ekonomiskt då?
Om ni inte spelar golf annars så kommer det synas direkt att ni inte vet vad ni pysslar med så om det är någon i närheten kommer ni åka dit. Om dom polisanmäler eller inte beror ju bara på turen.