Citat:
Ursprungligen postat av
Roidornot
Vad menar du?
Jag är antagligen singel av bitterhet mot den svenska kvinnan, jag har planer att ta mig utomlands efter min examen, svenska tjejer har blivit helt förstörda.
Svenska tjejer ser igenom din bitterhet skulle jag tro. Jag skulle då aldrig vilja fortsätta snacka med en snubbe som klagar på det motsatta könet, sätter sej på höga hästar och säger idiotiska saker som; "samhället skulle gå under utan män" och tror att feminism är något det absolut inte är, vilket många flashback-användare verkar tro är nån form av klubb för manshat-bara det utstrålar hur dåligt upplyst och bitter den personen är!
Dessutom spelar många män av idag dataspel, poker på nätet och liknande saker som ofta gör dessa feta och asociala. Jag gillar inte heller krogen som umgängesform, jo när jag var under 25.
Jag vet iaf om massor av killar/män som har olika former av jobb och är i förhållanden! Vet även om många tjejer som INTE är i förhållanden trots trevligt utseende och beteende-jag vet inte så mycket om deras charm när det kommer till dejtande iofs..
Vem vet, om inte alla var så karriärfokuserade och hade tid för annat än plugg och jobb så skulle nog verkligheten vara en annan. Detsamma om inte internet och sociala medier fanns.
Jag dimper gärna ner i soffan efter en lång arbetsdag på vintern, går inte ut mer än på en springtur/gymmet i närheten av bostaden i min ensamhet. Har inte energi att "dejta" och vara öppen och glad och visa mina bästa sidor.
Svenska (el folk som beter sej "europeiskt") män (och kvinnor) är även dåliga på att börja prata med en ute på stan eller i kollektivtrafiken. Jag själv är inte bättre, det beror nog på att jag nästan aldrig behövt ragga öht, är extremt osäker idag utan att vara osäker på mej själv och jag är knappast en liten tonåring längre-men mer osäker nu än jag var back then när det kommer till sånt.
Men blev oerhört glad då en artig, snygg och trevlig kille (typ 10 år yngre!) kom fram till mej mitt i tunnelbanan och frågade om jag ville gå och fika eller ta en öl, jag var på väg för att träffa en annan men gav han stora komplimanger både för hans mod, utseende och hans artighet. Har inte varit med om någon med hans sätt och stil som kommit fram sådär på evigheter.. Mer sånt:-)
Som någon sa tidigare; våldtäkter, historier om våldtäkter/sexuella utnyttjanden och tröga killar som inte ens fattar att det är våldtäkt att gå på någon som ligger aspackad och inte orkar göra fysiskt motstånd, "bara" säga nej, tron att kunna tjata till sej sex och försöka med detsamma, inse att i princip alla sina tjejpolare har varit med om något hemskt.. extrema raggtekniker och stalking-beteenden-klart detta får tjejer att tappa sugen! Vissa tappar sugen för livet efter en våldtäkt!
Dessutom, det kommer nog inte som en överraskning, så vill många tjejer inte ens ha one night stands med okända killar utan är mer ute efter riktiga förhållanden eller kk-förhållanden. Tror många (både killar och tjejer) har blivit för bekväma i sin ensamhet för att kunna kompromissa på det sätt en relation kräver.