Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-05, 21:19
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloEnjoy
Var kommer detta med exaaakt ifrån?
Det var nån jeppe som skrek det under ett torgmöte sen gjorde internet sin magi och det blev en meme
Citera
2018-09-05, 21:20
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Ja, faktiskt!! Du har rätt. Får man inte över folk till AfS efter Uddevalla-slaget så får man det aldrig.
Det mötet har allt. Oerhört tryckt stämning och Gustav och Jeff bara eldar på och på, stirriga babbar, sinnessjuka kommunistkärringar och gapiga småbrudar.
Citera
2018-09-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Nya direktiv:

Kungsträdgården Stockholm fredag 7/9 kl 12 - 15.

Kl 12 - 15 är det som gäller nu för Alternativ för Sveriges valfinal.
Bra. Stå i tio timmar är ingen som orkar. Tre timmar är långt det också men i alla fall realistiskt. Går knappt att sätta sig ner någonstans i Kungsan utan man får sitta på marken om man blir trött.
Citera
2018-09-05, 21:29
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Bra. Stå i tio timmar är ingen som orkar. Tre timmar är långt det också men i alla fall realistiskt. Går knappt att sätta sig ner någonstans i Kungsan utan man får sitta på marken om man blir trött.

Här är ett officiellt Facebookinlägg som anger tiden 12-15 i Kungsträdgården.

https://www.facebook.com/events/322436278332469/
Citera
2018-09-05, 21:32
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Trist att du tycker att min konstruktiva kritik av AfS är tröttsam.

När AfS bildades såg jag en möjlighet att de skulle kunna utvecklas till en mer seriös och kompetent version av SD, som försvarar nationalstaten och inte lägger sig platt för moderaterna i alla frågor. Kanske det icke-globalistiska konservativa parti som Sverige saknat sedan 1960-talet.

Tyvärr realiserades inte den potentialen. I stället har AfS:

• Fraterniserat med den sunkiga brunhögern och tolererat antisemiter i sin styrelse.

• Antagit en nyliberal skattepolitik som skulle ha kunnat författats av Alexander Bard.

• Torgfört en direkt främlingsfientlig politik med rasistiska undertoner.

Det är därför som jag nu avråder folk från att rösta på AFS. Se mitt inlägg i den andra tråden för mer om detta:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

Jag instämmer till stor del i den kritik som AfS-medlemmen Jan Olof Bengtsson nyligen riktat mot partiet, även om jag inte delar Bengtssons politiska grundsyn:

https://janolofbengtsson.com/2018/08/15/om-ideologisk-gransdragning/

https://janolofbengtsson.com/2018/08/19/afs-och-det-nya-tredje/

https://janolofbengtsson.com/2018/08/29/sd-afs-och-eu/

Sluta tramsa. Kolla 3 torgmöten. VVäxjö, Malmö o Uddevalla tex. Snart inser du att det är Sveriges vettigaste politiker. Får SD att framstå som bonniga och skrajja.
Citera
2018-09-05, 21:33
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag tror du missförstår mig. Syftet med valvakan är att informera allmänheten om utfallet, dvs mandatfördelningen. Denna fördelning blir felaktig, då valmyndigheten först 2 dagar senare kommer veta huruvida AfS tar plats i Riksdagen eller ej.

Min poäng var helt enkelt att valmyndigheten inte tagit höjd för hur snabbt opinionen kan förändras i och med sociala mediers inträde.

Okej, då förstår jag dig.
Citera
2018-09-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det mötet har allt. Oerhört tryckt stämning och Gustav och Jeff bara eldar på och på, stirriga babbar, sinnessjuka kommunistkärringar och gapiga småbrudar.

Haha, allt man behöver utan tvekan.
Citera
2018-09-05, 21:39
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ta och kolla på inlägget under det om SD här.

https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/

Där är några snubbar som retar upp Rickard Herrey med falska M-tröjor haha. Den är helt sanslös, de påstår att de är sponsrade av Putin och röstar på AFS eller SD.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2018-09-05 kl. 21:41.
Citera
2018-09-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Här är ett officiellt Facebookinlägg som anger tiden 12-15 i Kungsträdgården.

https://www.facebook.com/events/322436278332469/

Jag vet från en företrädare från AfS som jag har pratat med att valfinalen kommer att göras kortare. Detta pga att SS avbokade scenen som de hade hyrt.
Citera
2018-09-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Så du ger hellre upp? Eller förespråkar du våldsam revolution? Vet inte riktigt vad du vill ha sagt.

Personligen finner jag tilltro till AfS vilja att dra igenom politiska reformer. Sen kanske det inte håller i sig om de kommer in och sitter där ett tag. Men då förlorar de sin legitimitet och existensberättigande hos mig, men jag kan inte döma deras framtida handlingar på förhand.

Absolut. Låt AFS fortsätta och driva på. Typ det enda hoppet tillsammans med SD att på fredlig demokratisk väg skapa reformer. Jag föredrar civiliserad effektiv diplomati snarare än våldsamheter och kaos. Kaos och krig är just vad ZOG vill ha. Läs på hur ZOG under århundraden skapar samhällen med sina krediter tills de blir bubblor, för att sen rasera samhällena med nya krediter.

ZOG är aktiva överallt, där du minst anar det. Var så säker.

Den dagen myspysfarbron Soros och hans kompisar börjar slaska med stora plånboken, så kommer AFS, SD och vem som helst för den delen, att ge efter. Helt säkert. Shekelsteindoktrinen är solid.
Citera
2018-09-05, 21:42
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Något som är viktigt att ta upp är att oavsett vilket resultat AfS får, så får man se sin röst som en investering, även om de inte kommer in. Man måste tänka långsiktigt.

Vi får inte glömma att de som är 18 år idag, var 10 år när SD kom in riksdagen. De som är 18 år 2022 var 6 år när SD kom in. För dem har SD "alltid" funnits. Jag tror inte de ser SD som mer radikala eller spännande än M. Jag tycker egentligen inte det är helt dåligt att SD mjukats upp. Det behövs för att fånga upp fler röster. Men situationen blir ohållbar i längden om ett parti ska försöka vara så brett som möjligt. SD lär aldrig kunna få över 50 % ensamt. Taket är nog runt 35 %.

AfS kan nog ses som för radikala, och det är de för en stor del av svenska folket. Det tyckte man om SD också (och vissa tycker fortfarande det). Men hur många trodde att SD skulle ligga på 20-25 % i opinionen 8 år efter riksdagsinträdet? Tiderna förändras. Jag har tidigare skrivit om (även Gustav Kasselstrand sade något liknande i Kokta Grodan hörde jag) att man ska besöka mindre orter som totalt förändrats på bara några år. Köping, Lysekil, Borlänge, Hällefors, Filipstad, Kristinehamn, listan kan göras hur lång som helst. Dessa orter var ganska homogena för inte särskilt längesedan. Idag dominerar invandrare gatubilden. Även med invandringsstopp kommer det vara majoritet med utländsk bakgrund om en generation i dessa kommuner.

Unga idag som inte är hjärntvättade av vänsterradikalismen, lär nog inte nöja sig med invandringsstopp. De kommer vilja ha återvandring. Återvandring kommer inte vara en kontroversiell fråga om några år, även om PK-media kommer låtsas som det. Trots att de har massa invandrare på sina skolor så håller sig vita svenskar för sig själva. Eventuellt brukar några Iranier eller Östasiater kunna ingå i vissa gemenskaper med svenskar. Undantaget är väl problembarnen, men vettigt folk håller sig borta från dem ändå.

Och, sist och inte minst. Det handlar inte så mycket om vilket parti som genomför politiken. Tittar vi på 68-vänstern, så var inget av kommunistpartierna särskilt framgångsrika, ändå lyckades man påverka samhället i stort. Det handlar inte så mycket om att komma in i riksdagen. Det handlar om att markera.
Citera
2018-09-05, 21:44
Medlem
mejdejmejdejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejdejmejdej
Tror ni inte att en röst på AFS är en bortkastad SD-röst? Iallafall i det här valet?

Jag börjar faktiskt tvivla... Har kollat på de flesta av AfS kl 12-torgmöten sedan jag skrev detta och har läst in mig något mer på deras politik/kärnfrågor/ståndpunkter.

Det finns inte mycket (ingenting?) som jag tycker olika om i deras politik.

Det enda jag (fortfarande) funderar på, vilket också är paradoxalt, är om det fortfarande är en bortkastad röst dvs, om alla skulle tänka som mig, hade ingenting hänt.

Något som också, för mig, är väldigt uppfriskande och sällsynt (framförallt på FB) är att jag fick så otroligt sakliga, informativa och trevliga svar på min första fråga, vilken jag citerar mig själv i detta inlägg.

AfS för just sunt jävla förnuft! Det finns ingen (icke vänterpackad) som med gott samvete kan påstå annat...

Kontentan, ska man rösta med både hjärna och hjärta torde en röst på AfS således inte vara bortkastad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in