Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Övriga partier som anmält sig till valet räknas i en gemensam bunt. Dessa partiers röster räknas och redovisas var för sig vid den slutliga rösträkningen hos länsstyrelsen.

https://www.val.se/svenska-valsystemet/rostrakning-och-valresultat/preliminart-valresultat.html

Övriga räknas alltså (gemensamt) redan på valnatten. Om den siffran också redovisas står inte, men det vore underligt om man inte gjorde det.

Sedan bör det tilläggas att det som står i reglerna är:

För att röstmottagarna ska hinna räkna fram ett preliminärt valresultat på valkvällen räknas och rapporteras endast rösterna för de partier som förväntas ta mandat.

Om exit polls skulle visa att AfS förväntas ta mandat kan Valmyndigheten mycket väl gå ut med instruktioner på valnatten att räkna AfS separat. Det skulle ligga i demokratins intresse att göra så.

Intressant, det har jag inte fått någon information om. I "HANDLEDNING - Röstmottagning i vallokal"
står detta i det aktuella stycket:

Dela upp valsedlarna på partier och blanka valsedlar. Räkna antalet valsedlar för de partier som står på resultatbilagan. Räkna antalet valsedlar för övriga anmälda partier. Räkna antalet valsedlar för inte anmälda partier. Räkna också antalet blanka valsedlar. Lägg valsedlarna i buntar om 50 valsedlar.

Nåja, om antalet röster på de partier som ingår i Övriga utöver AfS är som jag förväntar mig kommer det i alla fall att bli mycket enkelt att hålla räkning på AfS oavsett hur man gör. Har tyvärr inte kvar något häfte från 2014 att jämföra med om det var samma ordalydelse där.
Citera
2018-09-05, 18:43
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Gäller inte samma deras anhängare?
Kan man dra slutsatsen att folk som är längst ut på båda sidorna inte har jobb?
Förvisso hänger ju vänster=bidrag/arbetslös rätt bra ihop.

Deras anhängare kan vara råddare, d.v.s. medresande turnépersonal som arbetar med att förbereda scenframträdanden. Jag känner också igen en del poliser från andra torgmöten och då kan man tänka sig att det också finns civila poliser med på mötena. Det kan man se ibland när de utför åtgärder som har att göra med ordningen på torget.
Citera
2018-09-05, 18:54
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Makt korrumperar alltid. AFS är inget undantag. De byter ut packet som sitter där nu, och sätter sig själva i de sköna fåtöljerna där.

Nja, riktigt alla är ju faktiskt inte korrumperbara. Att SD-ledningen visade sig vara det kan vi med lätthet konstatera. Men Kasselstrand o Co var väl inte direkt opportunister under sin tid i SDU.
Citera
2018-09-05, 18:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
AfS-killarna är inga fjantar med imbecill beröringsskräck. Det är klart de ska fortsätta att låta sig intervjuas av t.ex. Nordfront.

Om AfS vill ha mer än 0,5% bör de tvärtom undvika att ge intervjuer till nassetidningar och medverka i nazistiska poddar.

Citat:
Ja ja, där har vi en till som vill förvandla AfS' torgmöten till Folkets Demonstration ā la Jennifer Black. Nej tack!

Bråken kring Folkets Demonstration illustrerar ju hur blotta närvaron av ett litet gäng nazister och fascister kan förstöra för en organisation som likt AfS riktar sig mot en bredare målgrupp.

Researchgruppen har skrivit en bra artikel om detta:

https://research.nu/splittring-i-folkets-demonstration-om-nazistmedverkan/

Citat:
Du kan väl säga vad du gissar på nu. Det ska bli så kul att jämföra i efterhand

Min prognos redan i våras var att AfS skulle få under 0,5% och jag ser ingen anledning att revidera den prognosen. Tvärtom styrks den av att det aldrig blev någon särredovisning av AfS i opinionsundersökningarna med åtföljande ketchupeffekt innan valet.
Citera
2018-09-05, 19:00
Medlem
sanchoos avatar
Det känns förståeligt nu varför JÅ o co sparkade gamla SDU. AFS är ju mer borgerliga än hela riksdagen. Platt skatt och 20%. SD ska vara "gamla" sossarna. Detta rimmar inte
Citera
2018-09-05, 19:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Det känns förståeligt nu varför JÅ o co sparkade gamla SDU. AFS är ju mer borgerliga än hela riksdagen. Platt skatt och 20%. SD ska vara "gamla" sossarna. Detta rimmar inte

Nej, självfallet pasar inte en nyliberal skattepolitik ihop med folkhemsnostalgi.
Citera
2018-09-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Vi måste även ge mygelsossar och kaosnegrer en del av berömmet, utmärkta valarbetare för AfS.
Bara sossarnas genidrag att dra in tillståndet i kungsan borde gett åtminstone 0,1% extra.

MVH/Gnomegirl.

Helt riktigt att dessa personer är alldeles utmärkta valarbetare. Jag tror att valarbetarna som drog in beslutet fyra dagar innan gav AfS mer än 0,1% i ökat stöd.
Citera
2018-09-05, 19:13
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Det här är några veckor gammalt nu, men tänkte ändå slänga upp dem i fall någon missat.

OSSE har enbart träffat systemmedia (SVT, SR, DN och SVT) som inte berättat om sitt pågående valfusk och massattacker på sociala medier.
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/1031644894505447425

Sossarna sprider lögner om att Ryssland har krävt svenska valobservatörer.
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/1031668993281744896

Fria tider bevisar att sossarna ljög.
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/1031673272499404801

Det här är ju uppenbarligen inte bevis för något, men det är ändå något lurt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
Om man är konspiratoriskt lagd hade man nästan kunnat tro att det är valfusk som planeras där man sedan kan hänvisa till att man faktiskt hade valobservatörer.

Etablissemanget kanske faller på eget grepp? Enligt DN-artikeln bekräftar OSSE att de fått information från AfS om påstått valfusk:
https://www.dn.se/sthlm/hogerextrema-afs-anmaler-stockholms-stad-for-valfusk/
Citera
2018-09-05, 19:15
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Nej, självfallet pasar inte en nyliberal skattepolitik ihop med folkhemsnostalgi.

Klart det gör. Allt nationalistiskt främjande passar ihop. AfS hoppas jag även är villiga att straffbeskatta utländska medborgare i viss avseenden, så att enbart medborgare åtnjuter en låg beskattning.
Citera
2018-09-05, 19:16
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo

Fast nu var det inte därför som SD klippte banden med SDU. SD ville bli mer mellanmjölk och SDU ville inte det.
Citera
2018-09-05, 19:26
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:

folkhemsnostalgi= nazism.

Det såg jag på youtube.
Citera
2018-09-05, 19:43
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Om AfS vill ha mer än 0,5% bör de tvärtom undvika att ge intervjuer till nassetidningar och medverka i nazistiska poddar.

Bråken kring Folkets Demonstration illustrerar ju hur blotta närvaron av ett litet gäng nazister och fascister kan förstöra för en organisation som likt AfS riktar sig mot en bredare målgrupp.

Researchgruppen har skrivit en bra artikel om detta:

https://research.nu/splittring-i-folkets-demonstration-om-nazistmedverkan/

Min prognos redan i våras var att AfS skulle få under 0,5% och jag ser ingen anledning att revidera den prognosen. Tvärtom styrks den av att det aldrig blev någon särredovisning av AfS i opinionsundersökningarna med åtföljande ketchupeffekt innan valet.

Du är så sjukt jävla tröttsam. Sida upp och sida ner med "goda råd" till de partier du avskyr. Varför vill du hjälpa AfS till framgång när du i signaturen uppmanar folk att inte rösta på dem? Är du fullständigt schizofren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in