Citat:
Jag undrar när det börjar lyftas upp att förhållanden/relationer/sex är ett privilegium? Identitetspolitiska folk verkar ointresserade(antagligen pga att det är i överlag cis-män som lider av det?) Ta det här med 'incel', att idpol-folk bara säger att det är bittra snubbar som tror det är en rättighet att få ligga...
Att det är en del av vår socialdarwinistiska samhällskultur att armbåga sig fram hjälper ju inte heller. Män generellt(även ickemän) som är blyga, arbetslösa, "fula" osv, får det bara ännu svårare då, för att dem inte är matchade efter "samhällsmallen". Inte konstigt att killar går sin egen väg eller "blir incel" och dylikt. Det är ju helt jäkla logiskt att tröttna på dejting/relationer/vaddenuattraherasav i en ytlig samhällskultur där "skräpet" är oönskade utöver att arbeta och bidra med skattepengar.
Att det är en del av vår socialdarwinistiska samhällskultur att armbåga sig fram hjälper ju inte heller. Män generellt(även ickemän) som är blyga, arbetslösa, "fula" osv, får det bara ännu svårare då, för att dem inte är matchade efter "samhällsmallen". Inte konstigt att killar går sin egen väg eller "blir incel" och dylikt. Det är ju helt jäkla logiskt att tröttna på dejting/relationer/vaddenuattraherasav i en ytlig samhällskultur där "skräpet" är oönskade utöver att arbeta och bidra med skattepengar.
Jag känner mängder av relativt snygga bra utbildade killar här på universitetet, som är trevliga och reko men fortfarande har enormt svårt med tjejer, riktigt jävla svårt. OM de lyckas få en flickvän så är de maktlösa i förhållandet då tjejen nästan alltid har något så grymt mycket mer erfarenhet och hennes sociala och sexuella makt går inte ens att mätas med killens.
Sitsen för västländska unga män idag är sannerligen miserabel, tänk om de visste hur kvinnorna var när tex farsan eller farfar var ung, eller hur kvinnor i många andra kulturer är.
Snackade precis med en tjej från thailand som bor i Sverige, hon sa just detta: "Jag har flera kvinnliga kompisar som är förlovade och gifta men är ute och raggar på krogen och sover med andra män! Hur tänker dom ens?? Jag skulle aldrig göra nåt sånt!"
Svenska kvinnan har blivit helt galen i huvudet, det är den bittra sanningen och fler och fler börjar förstå detta nu.