Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Att du systematiskt och stegvis försöker slingra dig bort från dina egna påståenden gör inte att de blir rätt.
Du skrev stålbyggnader.
Halvt rätt eftersom byggnaderna delvis och i kritisk mängd består av stål. Därav min omedelbara omformulering till ”stål/-delvis stål.
Förklara nu det ”systematiska och stegvisa” i det förfarandet.
Citat:
Du skrev skyskrapor.
Gränsfall och ändrade därför direkt till ”highrise”, för att slippa käbbel.
Förklara nu det systematiska och stegvisa i det förfarandet.
Citat:
Hade du rätt eller hade du fel när du skrev det? Inget mitt emellan, rätt eller fel?
Slarvig formulering och därför omformulering och argumentet kvarstår, stärkt.
Nu väntar vi otåligt på vilket sätt min omformulering försvagar mitt argument. Om du inte kan visa det så infinner ju sig frågan om varför du ägnar sida upp och sida ner för att älta en slarvig formulering om det helt saknar betydelse för argumentet.
Vad kan ditt motiv bottna i, tror du?
Citat:
Om rätt - vänligen ge exempel. Om du tänker fortsätta påstå att du trots allt hade lite rätt - ge då åtminstone lite exempel på skyskrapor av stål som inte kollapsat trots att de övertända brunnit betydligt längre än wtc7...
Se min omformulering som jag presenterade direkt efter det att du började tjata.
Citat:
Jag tänker fortfarande inte låta dig komma undan med att helt plötsligt ändra definitionerna till små byggnader av totalt annan konstruktion
Var någonstans har jag plötsligt ändrat mig till ”små byggnader av totalt annan konstruktion”?
Citat:
- ditt påstående avsåg specifikt stålskyskrapor - det får du antingen erkänna var helt åt helvete alternativt förklara var helt fel.. Och om vi pratar om skyskrapor så vill jag även veta vilka dessa "ett stort antal" är som tagis ned med controlled demolition?
Nej, jag formulerade mig slarvigt. Om jag avsåg ’precis likadana skyskrapor som WTC 7’, så hade jag skrivet det. När jag insåg att du skulle köra ditt semantik-pass på formuleringen så zoomade jag in och gav en mer korrekt beskrivning av vad jag från början avsåg - stål/-delvis stål, skyskrapor/highrises.
Förklara nu varför mitt argument inte längre håller med den nya, mer korrekta formuleringen.
Citat:
Gäller detta även skyskrapor - dvs det vi diskuterade, eller har vi börjat diskutera 12-våningsbyggnader ab armerad betong nu helt plötsligt?
Det gäller precis vad jag skriver, ”modern highrise buildings”.
Till er andra. Eftersom signaturen SnakePlisssken vet att hen förlorar diskussionen så hemfaller hen i vanlig ordning till semantisk pajkastning, väl medveten om att det trasar sönder densamma på ett sätt som gör den snudd på omöjlig att följa, vilket ju är hens syfte.
Argumentet är:
1. att moderna highrise buildings har brunnit som facklor i dygn helt övertända och ändå stått kvar, samtidigt som ingen sådan någonsin har totalkollapsat av brand.
2. Däremot så har ett antal moderna high rise buildings totalkolapsat, men då från explosioner från apteringar i kontrollerade demoleringar.
3. WTC 7’s kollaps ser precis ut som en klassisk kontrollerad demolering där byggnaden imploderar och symetriskt faller handlöst i fritt fall under ca 2,5 sekunder.
4. National Fire Protection Association (NFPA) säger i sin manual att utredare ska leta efter tecken på att sprängmedel har förekommit i situationer av, ”High-order damage”:
High-order damage is characterized by shattering of the structure, producing small, pulverized debris. Walls, roofs, and structural members are splintered or shattered, with the building completely demolished. Debris is thrown great distances, possibly hundreds of feet.
Allt närvarande i ruinerna efter WTC 9/11.
5. Ett stort antal vittnesmål om kraftiga explosioner i samband med rasen.
6. Ljud av vad som verkar vara kraftiga explosioner i samband med rasen.
7. Typiska ”squibbs” syns i samtliga tre byggnader i samband med rasen.
8. Tvillingtornen var utsatta för ett bombattentat redan 1993 vilket normalt sett borde leda till misstanken att bomber använts även den här gången.
Trots det inbegriper NIST’s forensiska utredning inte undersökning och tester av rasmaterial (det lilla som fanns sparat) för tecken på explosioner, sprängmedel eller incendiaries.
Istället var huvudhypotesen, brand.
Alice i Underlandet?
Citat:
Eftersom frågeställningen var vad du byggde ditt påstående att "Det finns skyskrapor av stål som helt övertända har brunnit betydligt längre utan att kollapsa." så är klagomålen allt annat än irrelevanta.
Nej, jag har ett mycket stort antal gånger förklarat för dig att mitt argument varken står eller faller med om byggnaden var byggd i stål enbart eller av stål delvis. Det var därför som jag direkt omformulerade påståendet men med bibehållet argument.
Citat:
Ältandet kommer enbart av att du systematiskt försöker ändra dina egna påståenden för att slippa ta ansvar och erkänna att du hade helt fel..
Här ljuger du igen, SnakePlisssken. Ibland formulerar man sig slarvigt, mycket beroende på vilken ’zoom’ man använder för tillfället. Exakta detaljer och laserskärpa har sin plats, men det har även mer övergripande argument med bredare penseldrag.
Det här är något du exploaterar fullt ut när du är ställd mot väggen och kippar efter luft.
Det är den hårda sanningen om dig, SnakePlisssken.
Citat:
Fakta är helt enkelt att när attackerna inträffade hade ingen skyskrapa* av stål brunnit så länge som WTC7 gjorde utan att kollapsa.
Men det hade andra moderna highrise buildings gjort, menar du?
Mindre och därmed bräckligare byggnader brinner som facklor i dygn och står kvar.
Citat:
Fakta är helt enkelt att än idag har ingen skyskrapa* överhuvud taget tagits ned med sprängmedel i en cd.
* med skyskrapa avses här onoponos definition av en skyskrapa som en byggnad om minst 40 våningar.
Gäller det alla typer av moderna ’highrise buildings’, menar du?