Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Köper både reptil-tjosan och ”irratio” (himlar med ögonen åt mig själv för ”oratio”).
Att det inte är komplext gör det dock inte mer begripligt. Om man inte är reptil. Typ så.
Jag såg nån jonne på tv igår som bröt sig in med hagelbössa och hade ihjäl en tjej i ett lesbiskt äkta par i USA. Och filmade skiten. Och sköt en snut. Och sen lämnade över sig till polisen och berättade varför. Jag vill inte tänka på hur dumt det var allt. Och ödsligt. Där har mänskligt samhälle upphört att existera. Må det aldrig bli så här i någon större grad.
Men detta är lite tvärt om i alla avseenden. Det borde vara ursinne, knappast överlagd pervertering. Men ett ursinne som inte hållit rent kring sin dörr. Och fastnat i klabbet. På något sätt.
Att ligga runt med grannar när man har tonårsbarn brukar inte funka i amerikanska filmer och serier, heller. Och det har däremot inget alls att göra med att de är amerikaner. Det ska man nog förstå som en varning, inte nåt som man lugnt kan efterlikna för att det bara går åt helvete på film.
Fast SD och LW kanske aldrig tittade på tv...? (Om ni sett den där reklamen...?)