2018-09-04, 22:36
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tack, ja det känns lite märkligt. Tycker hela denna soppan känns konstig och jag får lite sektvibbar. Alla verkar känna alla och sen pratas det skit och är du inte med mig är du emot mig. Hållhakar och hemligheter etc etc.
En sak tror jag dock och det är att ML och HD VET om SD är skyldig eller ej. Om han nu är skyldig kan deras huvudkuddar aldrig bli mjuka och sköna igen.
Yepp. Där slog du huvudet på spiken. Lägg till att de bor vägg i vägg. Men efter ett par månader i denna tråd har detta normaliserats och om man instinktivt reagerar som du så blir man bespottad.
Jag tror att ML och HD vet att SD är oskyldig,.
Citera
2018-09-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Citerar mig själv.
Jag ser däremot inget logisk förklaring varför ML och LW går mot planket (sammas som att jag inte ser någon logik i det vad gäller SD).
Dom ende två logiska händelseförloppet som jag ser det är med JH (går mot stationen) eller ett random par (som jag inte släpper).

Jag har varit vid planket där mordet skedde. Det är så ologiskt att runda buskaget, klättra över stängslet för att prata.
Om mördaren släpade LW dit, så skedde mordet innan stängslet och då skulle inte skrikvittnet höra det. Det ligger villor 20-30 meter från den platsen i sä fall.

Så LW och mördaren gick över stängslet och mordet skedde, det är jag nästan helt säker på.
Varken ML eller SD borde se någon fördel att runda allt detta.
Det är bara en random och JH som skulle göra detta, logiskt sett.
Här är inlägget jag undrar över.. Varför påstår du att man måste ta sig över ett stängsel för att ta sig till andra sidan planket?
Citera
2018-09-04, 22:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Verkar? Den infon finns i tråden? Var det någon annan som droppat uppgiften innan mig?

Har du info som är besvärande för SD men som du inte delgett i tråden?
Citera
2018-09-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Yepp. Där slog du huvudet på spiken. Lägg till att de bor vägg i vägg. Men efter ett par månader i denna tråd har detta normaliserats och om man instinktivt reagerar som du så blir man bespottad.
Jag tror att ML och HD vet att SD är oskyldig,.
På olika ställen har jag bott och mycket har jag läst men detta tar priset. Det påminner om en tragikomisk serie på SVT. Alla bor nära och det vänstras och har sig.
När du hade punktat upp alla konstigheter höll jag med om att mycket var konstigt...
Vi får dock hoppas på det är enklare än så och att GM åker dit. Rätt GM.
Citera
2018-09-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Här är inlägget jag undrar över.. Varför påstår du att man måste ta sig över ett stängsel för att ta sig till andra sidan planket?
När vi var där så är det ett stängsel som går från bullerplanket, hela vägen längs vägen.
Stegarna som man ser på bilderna är där stängslet redan sluter mot planket.
Därav trodde jag att kroppen fanns på andra sidan det stängslet. Men visst kan kroppen legat närmare ändan av planket. Såg ganska stökigt ut att ta sig in där dock.
Citera
2018-09-04, 22:57
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
När vi var där så är det ett stängsel som går från bullerplanket, hela vägen längs vägen.
Därav trodde jag att kroppen fanns på andra sidan det stängslet. Men visst kan kroppen legat närmare ändan av planket. Såg ganska stökigt ut att ta sig in där dock.

Nu har den här diskussionen pågått en hel dag. Det är utrett sedan länge i tråden var kroppen låg. Du kan omöjligt ha varit på platsen.
Här är en bild som visar hur det ser ut med planket och stängslet vid fyndplatsen:

https://minfil.com/m7a9E9e0be
Citera
2018-09-04, 23:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Köper både reptil-tjosan och ”irratio” (himlar med ögonen åt mig själv för ”oratio”).

Att det inte är komplext gör det dock inte mer begripligt. Om man inte är reptil. Typ så.

Jag såg nån jonne på tv igår som bröt sig in med hagelbössa och hade ihjäl en tjej i ett lesbiskt äkta par i USA. Och filmade skiten. Och sköt en snut. Och sen lämnade över sig till polisen och berättade varför. Jag vill inte tänka på hur dumt det var allt. Och ödsligt. Där har mänskligt samhälle upphört att existera. Må det aldrig bli så här i någon större grad.

Men detta är lite tvärt om i alla avseenden. Det borde vara ursinne, knappast överlagd pervertering. Men ett ursinne som inte hållit rent kring sin dörr. Och fastnat i klabbet. På något sätt.

Att ligga runt med grannar när man har tonårsbarn brukar inte funka i amerikanska filmer och serier, heller. Och det har däremot inget alls att göra med att de är amerikaner. Det ska man nog förstå som en varning, inte nåt som man lugnt kan efterlikna för att det bara går åt helvete på film.

Fast SD och LW kanske aldrig tittade på tv...? (Om ni sett den där reklamen...?)
Citera
2018-09-04, 23:29
Medlem
Citat:

Ditt inlägg är, som sig tydligen bör, hyfsat obegripligt. Menar du att stängslet 'sluter mot planket' och sedan går 'hela vägen längs vägen'; att det alltså inte är möjligt att bara gå runt hörnet på planket där det slutar utan att behöva klättra över stängslet?

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Nu har den här diskussionen pågått en hel dag. Det är utrett sedan länge i tråden var kroppen låg. Du kan omöjligt ha varit på platsen.
Här är en bild som visar hur det ser ut med planket och stängslet vid fyndplatsen:

https://minfil.com/m7a9E9e0be

Det var ju en riktigt bra bild som visar hur det ser ut, gott jobbat av dig att kreera den.
Citera
2018-09-04, 23:32
Medlem
Citat:
Det kan ingen svara på i dagsläget för någon av dom nämnda GM i tråden (förutom en som har faktiskt dödat i tjänsten tidigare (nej, inte en av "mina" tänkbara GM och nej, kommer inte skriva vem det är), men det är inte samma sak som i det civila).

Av vilken anledning nämner du detta i denna tråd?
Citera
2018-09-04, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Alltså ju mer jag tänker på det. Att vuxna personer, ogifta eller gifta flirtar, har ett gott öga till varandra och ligger med varandra är väl inget nytt under solen. Det gör vi väl lite till mans i 40-årsåldern.
Dramatiken har i detta fall haussats upp pga att allt började med ond bråd död. Samt möjligtvis några högerkristna hittepå-inlägg.
Nej. Det hänger inte ihop. LW var ogift. Hon hade sin egen ekonomi och ett gott förhållande till sina barns far. Hon kan mycket väl ha haft sex med alla dessa karlar SD, LM och allt vad de heter. I min värld skulle det på sin höjd utmynna i knutna nävar dem emellan.
Att polisen går ut med människorov. Att hon försvinner och att kroppen upphittas fyra dagar senare är för dramatiskt.

Tyvärr är det inte alla män som nöjer sig med att knyta näven i fickan när de blir lämnade. Det ser vi ju flera ggr i veckan bevis på. Något mer än vanlig svartsjuka måste till, en sorts egocentrisk självbild vilket gör att dessa individer tar sig rätten att hämnas genom misshandel och i värsta fall mord.
Citera
2018-09-05, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag såg nån jonne på tv igår som bröt sig in med hagelbössa och hade ihjäl en tjej i ett lesbiskt äkta par i USA. Och filmade skiten. Och sköt en snut. Och sen lämnade över sig till polisen och berättade varför. Jag vill inte tänka på hur dumt det var allt. Och ödsligt. Där har mänskligt samhälle upphört att existera. Må det aldrig bli så här i någon större grad.

Men detta är lite tvärt om i alla avseenden. Det borde vara ursinne, knappast överlagd pervertering. Men ett ursinne som inte hållit rent kring sin dörr. Och fastnat i klabbet. På något sätt.

Att ligga runt med grannar när man har tonårsbarn brukar inte funka i amerikanska filmer och serier, heller. Och det har däremot inget alls att göra med att de är amerikaner. Det ska man nog förstå som en varning, inte nåt som man lugnt kan efterlikna för att det bara går åt helvete på film.

Fast SD och LW kanske aldrig tittade på tv...? (Om ni sett den där reklamen...?)

Ej nej, jag som aldrig ser på TV (gammelmedia )fattar nästan inget av ditt inlägg.
Citera
2018-09-05, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamer33
Av vilken anledning nämner du detta i denna tråd?
Vad var frågan jag svarade på?....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in